Automatisch gegenereerde aandelenanalyses vermijden
TIP
Automatisch gegenereerde aandelenanalyses vermijden
Ik kom gek van al die automatisch gegenereerde "analyses" die Google Finance en consoorten laat zien bij "nieuws" als je specifiek in een aandeel wil graven en enkel tot doel hebben om clicks te vergaren voor reclameinkomsten. Dat verbergt alle nuttige analyses van echte analisten die misschien soms wel een interessante kijk op de feiten kunnen hebben (vooral bijna verlopen patenten en concessies durf ik over het hoofd te zien).
Is er een mogelijkheid om zulke "berichtgevingen" te vermijden? Binnen Google zelf of kent er iemand een nuttig nieuwskanaal waar je info per bedrijf kan opvragen zonder al die onnozele sjablonen?
Is er een mogelijkheid om zulke "berichtgevingen" te vermijden? Binnen Google zelf of kent er iemand een nuttig nieuwskanaal waar je info per bedrijf kan opvragen zonder al die onnozele sjablonen?
Re: Automatisch gegenereerde aandelenanalyses vermijden
Google eens op *Google search tips*, er zijn wel wat trucjes om je zoekopdracht efficiënter te maken.
Alvast een paar handige voorbeelden om info over een bepaald bedrijf te vinden, in Google: met een of twee kliks heb je het gewenste jaarverslag in pdf
zoekt artikels over Bpost op seekingalpha
zoekt artikels over Bpost op seekingalpha en soortgelijke sites
Nog iets handig, eenmaal je gezocht hebt, krijg je bovenaan een rij tabs te zien met rechts een tab "Tools", klik daarop en kies dan onder elke periode bv afgelopen week om de meest recente artikels te vinden.
Alvast een paar handige voorbeelden om info over een bepaald bedrijf te vinden, in Google:
Code: Selecteer alles
ab inbev annual report filetype:pdf
bpost site:seekingalpha
bpost related:seekingalpha
Nog iets handig, eenmaal je gezocht hebt, krijg je bovenaan een rij tabs te zien met rechts een tab "Tools", klik daarop en kies dan onder elke periode bv afgelopen week om de meest recente artikels te vinden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Automatisch gegenereerde aandelenanalyses vermijden
Haha, ik peins dat ik de enige ben die op SA over Bpost schrijf