automatische omzetting naar comfortrek
automatische omzetting naar comfortrek
ik ontving vandaag een brief van DL waarin droogweg gemeld wordt dat vanaf 01/01/2012 de electronische zichtrekeningen (kost = eur 6,25 per kwartaal) omgezet naar de comfortrekening (kost = eur 4,00 per MAAND).
Dit kan toch zomaar niet !!!!
Kan onze rek niet worden omgezet naar een basic zichtrekening (kost = eur 0,00) ? Ik heb bij DL een hypothecaire lening lopen en ben verplicht om mijn loon te laten uitbetalen op een zichtrekening bij DL.
Kan er met een basic zichtrekening aan electronisch bankieren gedaan worden ?
Dit kan toch zomaar niet !!!!
Kan onze rek niet worden omgezet naar een basic zichtrekening (kost = eur 0,00) ? Ik heb bij DL een hypothecaire lening lopen en ben verplicht om mijn loon te laten uitbetalen op een zichtrekening bij DL.
Kan er met een basic zichtrekening aan electronisch bankieren gedaan worden ?
Re: automatische omzetting naar comfortrek
ik had graag een antwoord van DL op mijn vragen :
1. kan ik electronisch bankieren met een basic zichtrekening ?
2. als men mijn electronische zichtrekening kan omzetten naar een comfortrekening, met behoud van mijn rekeningnr, kan mijn electronische zichtrekening dan niet omgezet worden naar een basic zichtrekening ?
3. waarom wordt eigenlijk de electronische zichtrekening omgezet naar een comfortrekening (buiten het feit dat de comfortrekening mij het dubbele kost ?)
1. kan ik electronisch bankieren met een basic zichtrekening ?
2. als men mijn electronische zichtrekening kan omzetten naar een comfortrekening, met behoud van mijn rekeningnr, kan mijn electronische zichtrekening dan niet omgezet worden naar een basic zichtrekening ?
3. waarom wordt eigenlijk de electronische zichtrekening omgezet naar een comfortrekening (buiten het feit dat de comfortrekening mij het dubbele kost ?)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb een gelijkaardige brief gekregen waar in staat dat mijn gratis webzichtrekening gaat omgezet worden naar een premium zichtrekening. Vanaf nu ga ik 3 euro per maand moeten betalen. Ik heb 3 rekeningen bij Delta Lloyd en ga 2 van de drie afsluiten. Indien ik geen hypothecair krediet zou hebben zou ik de derde ook afsluiten.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb bij DL een internet rekening en het kost mij niets, op voorwaarde dat er iedere maand 500 euro op de rekening gestort wordt.
Iedere maand stort ik dus die 500 euro en een beetje later stort ik ze terug naar mijn andere rekening. Ik moest een rekening openen bij DL om de intresten van mijn termijnrekening op te storten. Bij de ondertekening van het contract voor de termijnrekening hebben ze mij de verschillende formules uiteen gezet voor zichtrekening, maar over die internet rekening hebben ze niets gezegd. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en gekeken op Spaargids. Ik heb hen gezegd dat ik gelezen had over een "gratis" internet rekening... Reactie : Ah ja, die mogelijkheid bestaat ook...
Je moet wel alle verrichtingen zelf per internet doen en je bankkaart kost je 1.80 euro per jaar
Het is niet fair van DL dat ze eenzijdig de rekeningen veranderen, goed wetende dat jullie aan hen vastzitten door hypotheeklening.
Best proberen om over te gaan naar zo'n internet rekening, als dat mogelijk is
Iedere maand stort ik dus die 500 euro en een beetje later stort ik ze terug naar mijn andere rekening. Ik moest een rekening openen bij DL om de intresten van mijn termijnrekening op te storten. Bij de ondertekening van het contract voor de termijnrekening hebben ze mij de verschillende formules uiteen gezet voor zichtrekening, maar over die internet rekening hebben ze niets gezegd. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en gekeken op Spaargids. Ik heb hen gezegd dat ik gelezen had over een "gratis" internet rekening... Reactie : Ah ja, die mogelijkheid bestaat ook...
Je moet wel alle verrichtingen zelf per internet doen en je bankkaart kost je 1.80 euro per jaar
Het is niet fair van DL dat ze eenzijdig de rekeningen veranderen, goed wetende dat jullie aan hen vastzitten door hypotheeklening.
Best proberen om over te gaan naar zo'n internet rekening, als dat mogelijk is
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
opgelet voor de kosten die erbij kunnen komen, zoals geldopvragingen aan niet DL-automaten!!
Best eerst op de links hieronder kijken
http://www.oivo-crioc.org/files/nl/5904nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.oivo.be/index.php?mode=documen ... d_doc=5903" onclick="window.open(this.href);return false;
Best eerst op de links hieronder kijken
http://www.oivo-crioc.org/files/nl/5904nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.oivo.be/index.php?mode=documen ... d_doc=5903" onclick="window.open(this.href);return false;
--Onnodige quote! Gelieve het forum mee leesbaar te houden!--
Ik heb momenteel ook een internet zichtrekening (webzichtrekening) en krijg twee keuzes van delta Lloyd bank: ofwel omzetten naar een premium rekening ofwel mijn webzichtrekening afsluiten.
Ik vermoed dat de communicatie nog niet naar alle klanten is gegaan, dus ik denk dat je binnenkort een gelijkaardige brief mag verwachten. Indien dit niet zo is wil ik de uitleg van DL Bank wel eens horen waarom bepaalde klanten hun webzichtrekening moeten opzeggen en anderen niet.
Ik heb momenteel ook een internet zichtrekening (webzichtrekening) en krijg twee keuzes van delta Lloyd bank: ofwel omzetten naar een premium rekening ofwel mijn webzichtrekening afsluiten.
Ik vermoed dat de communicatie nog niet naar alle klanten is gegaan, dus ik denk dat je binnenkort een gelijkaardige brief mag verwachten. Indien dit niet zo is wil ik de uitleg van DL Bank wel eens horen waarom bepaalde klanten hun webzichtrekening moeten opzeggen en anderen niet.
Delta Loyd zal gaan skieen zijn zeker, omdat ze geen vragen beantwoorden
Delta Lloyd Bank beantwoordt de vragen op dit forum doorgaans wel maar er kunnen enkele dagen tussen zijn.
Hou er rekening mee dat het nu (verlengd) weekend is en dat zelfs de moderator van Rabobank enkel op werkdagen vragen beantwoordt.
Hou er rekening mee dat het nu (verlengd) weekend is en dat zelfs de moderator van Rabobank enkel op werkdagen vragen beantwoordt.
Ik zie dat de vraag van 27-10 dateert en dat er zelfs een vraag is waar nooit op gereageerd is.
( Terloops de moderator van Rabobank.be beantwoordt zelfs op 01 januari de berichtjes en soms in het weekend ook , maar dat wordt van niemand verwacht )
( Terloops de moderator van Rabobank.be beantwoordt zelfs op 01 januari de berichtjes en soms in het weekend ook , maar dat wordt van niemand verwacht )
Ja, 27-10 's avonds dus er is nog maar één werkdag over gegaan. Ik heb bij eerdere vragen gemerkt dat er enkele dagen over kunnen gaan. Of dat werkdagen of weekenddagen waren weet ik niet.paul schreef:Ik zie dat de vraag van 27-10 dateert
Daarom heb ik geschreven dat hij de vragen doorgaans wel beantwoordt. Ik had het Delta Lloyd forum zelf ook al geanalyseerd hoor.en dat er zelfs een vraag is waar nooit op gereageerd is.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
Vandaag ook die fameuze brief ontvangen 
Je zou bang worden om in je brievenbus te kijken.
Idem hier, enkel bij DL voor de lening (met korting bij openen van zichtrekening).
Webzichtrekening is gratis en moet nu overschakelen naar comfortzichtrekening à 4eur/m.
De tarieflijst gelezen en vermits er maandelijks slechts één verrichting is (aflossing lening) is de basic zichtrekening goedkoper voor mij.
Ik ga volgende week eens informeren (ttz van mijn orgen gaan maken).
Of zou ik de rekening wegens hun éénzijdige wijziging kunnen stopzetten (zonder wegvallen van de korting op de lening)?
Ik zal ook eens horen bij test-aankoop.
Help.
Webzichtrekening is gratis en moet nu overschakelen naar comfortzichtrekening à 4eur/m.
De tarieflijst gelezen en vermits er maandelijks slechts één verrichting is (aflossing lening) is de basic zichtrekening goedkoper voor mij.
Ik ga volgende week eens informeren (ttz van mijn orgen gaan maken).
Of zou ik de rekening wegens hun éénzijdige wijziging kunnen stopzetten (zonder wegvallen van de korting op de lening)?
Ik zal ook eens horen bij test-aankoop.
Help.
Zie https://www.deltalloydbank.be/nl_be/Images/5000b.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; artikel 11 §2:
"De bank kan de bovengenoemde prijzen, tarieven, kosten en modaliteiten van betaling steeds wijzigen. De cliënt heeft in dat geval het recht af te zien van het verdere gebruik van het product of de dienst in kwestie.
De cliënt wordt geacht met de wijziging in te stemmen indien hij verder gebruik maakt van de dienst of indien hij niet binnen een periode van dertig dagen na de kennisgeving uitdrukkelijk en schriftelijk heeft verkozen af te zien van de aangeboden dienst."
Dus als je je zichtrekening wil opzeggen stuur dan binnen de dertig dagen na ontvangst van die brief een aangetekend schrijven naar Delta Lloyd Bank.
"De bank kan de bovengenoemde prijzen, tarieven, kosten en modaliteiten van betaling steeds wijzigen. De cliënt heeft in dat geval het recht af te zien van het verdere gebruik van het product of de dienst in kwestie.
De cliënt wordt geacht met de wijziging in te stemmen indien hij verder gebruik maakt van de dienst of indien hij niet binnen een periode van dertig dagen na de kennisgeving uitdrukkelijk en schriftelijk heeft verkozen af te zien van de aangeboden dienst."
Dus als je je zichtrekening wil opzeggen stuur dan binnen de dertig dagen na ontvangst van die brief een aangetekend schrijven naar Delta Lloyd Bank.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
ik was ook tot de conclusie gekomen dat de basic zichtrekening in mijn geval het goedkoopst zou zijn aangezien ik ook slechts 1 x per maand mijn intresten naar een andere rekening stort. Dat zou op 1.2 euro per jaar komen (als ze ondertussen niet opnieuw hun voorwaarden veranderen!!!)