Automerken
Automerken
In de rubriek : goedkopere automerken (non premium) :
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met KIA / Hyundai ?
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met KIA / Hyundai ?
Re: Automerken
https://autotijd.be/prijzen/dacia/duster
Er zijn geen slechte auto's meer.
Alleen de service van de garage en zijn welwillendheid.
Bij grote dealers wordt je gepluimd, en bij kleine zelfstandige garage's kennen ze hun klanten nog bij naam..
Er zijn geen slechte auto's meer.
Alleen de service van de garage en zijn welwillendheid.
Bij grote dealers wordt je gepluimd, en bij kleine zelfstandige garage's kennen ze hun klanten nog bij naam..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Automerken
Toyota auto's zijn goedkoop en bijzonder betrouwbaar ,garages van Toyota zijn bijzonder klant vriendelijk en bovendien niet duur in onderhoud.
Re: Automerken
Kloppt. De concessie in Turnhout heeft hier ook een zeer goede reputatie. Was ( of is nog steeds) de garage met de hoogste tevredenheidsscore van het land. Niet echt mijn smaak die Toyota's, maar hun betrouwbaarheid en verdelers staan wel op een eenzame hoogte.
Re: Automerken
Hier sluit ik mij bij aan. Toyota is top.pukkie007 schreef: ↑2 september 2021, 19:47 Kloppt. De concessie in Turnhout heeft hier ook een zeer goede reputatie. Was ( of is nog steeds) de garage met de hoogste tevredenheidsscore van het land. Niet echt mijn smaak die Toyota's, maar hun betrouwbaarheid en verdelers staan wel op een eenzame hoogte.
Re: Automerken
https://autohub.de/nachrichten/die-zuve ... rvertical/
Volgens Duits onderzoek staan Kia en Hyundai op nummer 1 en 2 wat betreft de betrouwbaarste automerken.
Volgens Duits onderzoek staan Kia en Hyundai op nummer 1 en 2 wat betreft de betrouwbaarste automerken.
Re: Automerken
Altijd al content geweest van Hyundai. Veel auto voor "weinig" geld.
Re: Automerken
Heb sinds 6 maanden hyundai kona hybride nu, ervoor steeds mercedes, ben zeer tevreden maar niet lang genoeg om iets te zeggen op lange termijn natuurlijk.
Rijd geweldig, verbruik zeer laag behalve boven de 130 per uur op autostrade, dan begint verbruik stevig op te lopen, ---natuurlijk.
Rijd geweldig, verbruik zeer laag behalve boven de 130 per uur op autostrade, dan begint verbruik stevig op te lopen, ---natuurlijk.
Re: Automerken
Volkswagen op 3Philippe1 schreef: ↑2 september 2021, 22:49 https://autohub.de/nachrichten/die-zuve ... rvertical/
Volgens Duits onderzoek staan Kia en Hyundai op nummer 1 en 2 wat betreft de betrouwbaarste automerken.
Ik rijd al jaren met een Mazda en nooit echt problemen gehad op een kapotte batterij na.
Re: Automerken
Zeer degelijke auto's. Zoals Skoda ligt de tijd waarin dit echte prijsbrekers waren al jaren achter ons. Je moet dus nakijken of het prijsverschil met een andere auto nog wel zo groot is, en dit voldoende is voor het gebrek aan design, originaliteit etc.
Als een auto voor jou een puur gebruiksvoorwerp is zonder enige emotionele insteek, dan doe je met beide merken een goede koop.
Re: Automerken
Een collega heeft 2 jaar geleden een Toyota gekocht, en een andere vorig jaar een Kia, beiden hybriden.
Wat me daarbij opvalt is hoe klein en ondiep de kofferruimte is.
Ik heb zelf een Golf V, 13 jaar oud, maar als ik zie dat daar makkelijk bagage in kan van 3 volwassenen, en dat de kofferruimte dan nog niet eens "vol" zit, dan vind ik dat persoonlijk een groot aandachtspunt.
Wat me daarbij opvalt is hoe klein en ondiep de kofferruimte is.
Ik heb zelf een Golf V, 13 jaar oud, maar als ik zie dat daar makkelijk bagage in kan van 3 volwassenen, en dat de kofferruimte dan nog niet eens "vol" zit, dan vind ik dat persoonlijk een groot aandachtspunt.
Re: Automerken
Misschien vermelden welke op het oog.
Mijn oudje Santa Fe geen problemen 120.000 km op de teller, enkel radiator airco vorige maand.
Onderhoud niet in dealer netwerk.
Of I40 bezitters even gelukkig zijn?
Estate Guru believer.
Re: Automerken
Het gaat over een Hyundai Kona met 1.0 motor, turbo, directe injectie en 120 pk.
Enkele bedenkingen :
Toyota vind ik een premium merk.
Sorry... Duur in aankoop, duurder in onderhoud bij de verdeler waar ik klant was tov Renault, kwalitatief zeer goed maar met minpunten ook zoals slechte bouwjaren, niet alle motoren even goed, ook de jacht naar goedkoper produceren die zichtbaar wordt, etc.
Onderhoud zal vergeleken bij BMW of Mercedes wel een pak goedkoper zijn als je bij de dealer gaat. Toyota geeft lange garanties maar die vereisen wel dat je braaf jaarlijks wat geld geeft aan de dealer, voor onderhoud.
Iedere dealer is verschillend, net zoals alle Argenta kantoren kunnen verschillen, maar ik zag er bij de ene een Mercedes mentaliteit van : wij maken de beste auto's, wij zijn de beste... iets niet goed aan onze auto's ? Onmogelijk !
Bij een andere zat dat er ook een tikje in maar die vent was meer bescheiden en aangenaam om mee te praten.
Kleine turbomotoren met veel vermogen hebben ze niet. Dat is heel goed. De 1800 hybride is een heel goede motor die al jaren meedraait. Ze moeten die niet vervangen door een turbogevoed exemplaar omdat hij al weinig uitstoot heeft omwille van het tussentijds elektrisch rijden.
Corona of niet : ik zie dat ik de laatste tijd aan 6000 km per jaar kom en daar kan dan geen Corolla meer af van 25.000 euro. Voor wat ik hem nodig heb is dat niet meer verantwoord vind ik zelf, om er zo veel geld aan te geven. Ik weet ook niet hoeveel jaren ik nog met de auto ga kunnen rijden maar 30 zullen het er niet meer zijn.
Een Kona kan je hier en daar kopen in premiumuitvoering voor 21.000 euro.
Een Corolla in redelijk basisuitvoering (Dynamic) kost 25.000 euro. Beide prijzen na aftrek van alle kortingen.
Een Kona zal voorlopig goedkoper zijn in taksen. Op lange termijn.... niemand weet het.
Ik ben het niet eens dat er geen slechte auto's meer zijn.
Door kleine turbomotoren in zeer snel (te snel) tempo te ontwikkelen zijn er opnieuw meer slechte auto's.
Door de emissienormen : idem.
Er zijn weer enorme miskleunen in serie verkocht de laatste jaren.
Betrouwbaarheid van bv. VW en Skoda is momenteel verdomd veel gezakt. Deze VW merken hebben een aantal zeer dure en vaak voorkomende gebreken.
Toyota heeft die bv. niet op de hybridemotor 1800 cc.
Ik vraag me af of Hyundai en Kia kwaliteitsvoertuigen en motoren leveren bv..
Of, als ik koop naar mijn stand, een Dacia.. Maar die zijn niet langer oude Renault technologie aan het gebruiken maar wel de nieuwste Renault technologie en onderstellen.
En dat is altijd een riskante combinatie.
Enkele bedenkingen :
Toyota vind ik een premium merk.
Sorry... Duur in aankoop, duurder in onderhoud bij de verdeler waar ik klant was tov Renault, kwalitatief zeer goed maar met minpunten ook zoals slechte bouwjaren, niet alle motoren even goed, ook de jacht naar goedkoper produceren die zichtbaar wordt, etc.
Onderhoud zal vergeleken bij BMW of Mercedes wel een pak goedkoper zijn als je bij de dealer gaat. Toyota geeft lange garanties maar die vereisen wel dat je braaf jaarlijks wat geld geeft aan de dealer, voor onderhoud.
Iedere dealer is verschillend, net zoals alle Argenta kantoren kunnen verschillen, maar ik zag er bij de ene een Mercedes mentaliteit van : wij maken de beste auto's, wij zijn de beste... iets niet goed aan onze auto's ? Onmogelijk !
Bij een andere zat dat er ook een tikje in maar die vent was meer bescheiden en aangenaam om mee te praten.
Kleine turbomotoren met veel vermogen hebben ze niet. Dat is heel goed. De 1800 hybride is een heel goede motor die al jaren meedraait. Ze moeten die niet vervangen door een turbogevoed exemplaar omdat hij al weinig uitstoot heeft omwille van het tussentijds elektrisch rijden.
Corona of niet : ik zie dat ik de laatste tijd aan 6000 km per jaar kom en daar kan dan geen Corolla meer af van 25.000 euro. Voor wat ik hem nodig heb is dat niet meer verantwoord vind ik zelf, om er zo veel geld aan te geven. Ik weet ook niet hoeveel jaren ik nog met de auto ga kunnen rijden maar 30 zullen het er niet meer zijn.
Een Kona kan je hier en daar kopen in premiumuitvoering voor 21.000 euro.
Een Corolla in redelijk basisuitvoering (Dynamic) kost 25.000 euro. Beide prijzen na aftrek van alle kortingen.
Een Kona zal voorlopig goedkoper zijn in taksen. Op lange termijn.... niemand weet het.
Ik ben het niet eens dat er geen slechte auto's meer zijn.
Door kleine turbomotoren in zeer snel (te snel) tempo te ontwikkelen zijn er opnieuw meer slechte auto's.
Door de emissienormen : idem.
Er zijn weer enorme miskleunen in serie verkocht de laatste jaren.
Betrouwbaarheid van bv. VW en Skoda is momenteel verdomd veel gezakt. Deze VW merken hebben een aantal zeer dure en vaak voorkomende gebreken.
Toyota heeft die bv. niet op de hybridemotor 1800 cc.
Ik vraag me af of Hyundai en Kia kwaliteitsvoertuigen en motoren leveren bv..
Of, als ik koop naar mijn stand, een Dacia.. Maar die zijn niet langer oude Renault technologie aan het gebruiken maar wel de nieuwste Renault technologie en onderstellen.
En dat is altijd een riskante combinatie.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 september 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Automerken
Ik denk dat TS wel voldoende in staat is om de oordelen of een koffer groot genoeg is. Zelfs mijn vrouw kan dat.
Re: Automerken
Ik heb onlangs een vrouw ontmoet die niet wist hoe ze de koffer van de auto moest opendoen, geen idee had hoe dat gedaan werd en evenmin hoe klein haar koffer was.
Het komt niet vaak voor, maar het bestaat.
Koffer : Ik heb genoeg, in principe met een Twingo of Aygo. Maar dat ga ik niet kopen omdat ik ook nog eens zonder stapelen van de winkel wil kunnen terugkomen.
Er moet een zekere laadruimte aan zijn dus.
Alle ideeën worden in dank aanvaard. Eender of dat bruikbaar is of niet. No worries !
Het komt niet vaak voor, maar het bestaat.
Koffer : Ik heb genoeg, in principe met een Twingo of Aygo. Maar dat ga ik niet kopen omdat ik ook nog eens zonder stapelen van de winkel wil kunnen terugkomen.
Er moet een zekere laadruimte aan zijn dus.
Alle ideeën worden in dank aanvaard. Eender of dat bruikbaar is of niet. No worries !



