Autoverzekering
Autoverzekering
Ik heb net mijn voorlopige rijbewijs behaald en zou graag over 6 maanden een auto willen halen dat aan de duurdere kant ligt.
Daarvoor moet ik natuurlijk eerst goed kunnen rijden, dus zal ik beginnen met een goedkopere auto.
Alleen wil ik zo weinig mogelijk verlies maken.
Kan ik de verzekeringscontract van een jaar behouden maar na een halfjaar van auto veranderen?
Daarmee bedoel ik, of ik telkens voor een jaar moet betalen bij het veranderen van mijn auto
Daarvoor moet ik natuurlijk eerst goed kunnen rijden, dus zal ik beginnen met een goedkopere auto.
Alleen wil ik zo weinig mogelijk verlies maken.
Kan ik de verzekeringscontract van een jaar behouden maar na een halfjaar van auto veranderen?
Daarmee bedoel ik, of ik telkens voor een jaar moet betalen bij het veranderen van mijn auto
Re: Autoverzekering
Een auto kost wel veel geld.
Investeer al je centen die je anders zou uitgeven aan een auto op een slimme manier. En rij met de fiets. Doe dat 10 jaar en kom dan nog eens terug :-)
Een rijbewijs zou ik wel halen, dat is iets nuttig.
Investeer al je centen die je anders zou uitgeven aan een auto op een slimme manier. En rij met de fiets. Doe dat 10 jaar en kom dan nog eens terug :-)
Een rijbewijs zou ik wel halen, dat is iets nuttig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Autoverzekering
Je kan zo veel als je wil van auto veranderen, de premie wordt dan telkens wel aangepast volgens het vermogen van de auto.
Een verzekering is altijd voor één jaar, en zolang je de nummerplaten in je bezit hebt zal je er premie voor moeten betalen.
Je kan de premiebetaling ( als je per maand betaald) wel laten opschorten ( tijdelijk stopzetten ) als je de nummerplaat inlevert bij de DIV en het bewijs ervan aan je makelaar overhandigt .
De autotaks wordt dan ook verrekend,en het teveel betaalde krijg je dan terug.
Als je de premie al voor één jaar volledig betaald hebt, en je levert je nummerplaat in,ga je de reeds betaalde premie van je verzekering niet direkt terugkrijgen.
Als je nadien of later dan terug een wagen koopt heb je alzo nog een verzekerings periode tegoed waarvoor je al betaald hebt.
Daarmee is het misschien verstandig te kiezen voor de maandelijkse betaling van de premie.
Een verzekering is altijd voor één jaar, en zolang je de nummerplaten in je bezit hebt zal je er premie voor moeten betalen.
Je kan de premiebetaling ( als je per maand betaald) wel laten opschorten ( tijdelijk stopzetten ) als je de nummerplaat inlevert bij de DIV en het bewijs ervan aan je makelaar overhandigt .
De autotaks wordt dan ook verrekend,en het teveel betaalde krijg je dan terug.
Als je de premie al voor één jaar volledig betaald hebt, en je levert je nummerplaat in,ga je de reeds betaalde premie van je verzekering niet direkt terugkrijgen.
Als je nadien of later dan terug een wagen koopt heb je alzo nog een verzekerings periode tegoed waarvoor je al betaald hebt.
Daarmee is het misschien verstandig te kiezen voor de maandelijkse betaling van de premie.
Re: Autoverzekering
Als je uw nummerplaat binnendraagt krijg je direct uw geld terug.
Als je de verzekering laat schorsen zonder het binnendragen van de nummerplaat, dan houden ze de premie totdat je hem terug in voege plaatst
Om kort te antwoorden op uw vraag, je zal geen verlies doen aan je verzekering als je veel wisselt van wagen. Ik denk dat het dat is dat je wilt weten
Als je de verzekering laat schorsen zonder het binnendragen van de nummerplaat, dan houden ze de premie totdat je hem terug in voege plaatst
Om kort te antwoorden op uw vraag, je zal geen verlies doen aan je verzekering als je veel wisselt van wagen. Ik denk dat het dat is dat je wilt weten
Re: Autoverzekering
Als je uw nummerplaat binnendraagt krijg je direct uw geld terug.
Als je de verzekering laat schorsen zonder het binnendragen van de nummerplaat, dan houden ze de premie totdat je hem terug in voege plaatst
Om kort te antwoorden op uw vraag, je zal geen verlies doen aan je verzekering als je veel wisselt van wagen. Ik denk dat het dat is dat je wilt weten
Als je de verzekering laat schorsen zonder het binnendragen van de nummerplaat, dan houden ze de premie totdat je hem terug in voege plaatst
Om kort te antwoorden op uw vraag, je zal geen verlies doen aan je verzekering als je veel wisselt van wagen. Ik denk dat het dat is dat je wilt weten
Re: Autoverzekering
Over verzekering zelf is alles beantwoord.
Je schreef ook nog iets over weinig verlies willen doen bij overstap.
Dat kan je vooral doen door een goede Merkkeuze te doen : koop een auto die er om gekend is niet veel problemen te hebben want anders wordt tweedehands een dure koop.
Aankoop bij een professionele verkoper is iets duurder gewoonlijk maar heeft het voordeel dat ze niet zonder garantie mogen verkopen. Als je zo aankoopt, zorg dan ook dat je de garantie effectief krijgt.
Ik zou in jouw plaats misschien naar een paar verdelers van Japanse auto's gaan en vragen wat de goedkoopste auto is waar ze nog garantie op geven.
Je kan ook particulier nog een goeie auto vinden voor 500-1000 euro maar dan zou ik me een handje laten helpen door iemand die meer van auto's afweet. Probeer er een te vinden waarmee de verkoper zelf nog de technische controle doet. Vaak schuiven mensen dat van hun nek als ze iets heel goedkoop verkopen. Eigenlijk is het wettelijk verplicht, maar ja..
Neem een auto die minder dan 100.000 km gereden heeft. Auto's met een veelvoud daarvan zijn versleten.. daar kan altijd iets aan kapot gaan. Leeftijd telt ook mee. Niet alleen kilometers.
Controleer bij aankoop alle ramen (beweging / openen), centrale vergrendeling, airco, koppeling, zetelverdeling, etc op werking. Doe ook een proefrit. Koop eventueel een auto met lichte schade. Die zijn goedkoper maar moeilijker te verkopen (ook voor jou hierna).
Je schreef ook nog iets over weinig verlies willen doen bij overstap.
Dat kan je vooral doen door een goede Merkkeuze te doen : koop een auto die er om gekend is niet veel problemen te hebben want anders wordt tweedehands een dure koop.
Aankoop bij een professionele verkoper is iets duurder gewoonlijk maar heeft het voordeel dat ze niet zonder garantie mogen verkopen. Als je zo aankoopt, zorg dan ook dat je de garantie effectief krijgt.
Ik zou in jouw plaats misschien naar een paar verdelers van Japanse auto's gaan en vragen wat de goedkoopste auto is waar ze nog garantie op geven.
Je kan ook particulier nog een goeie auto vinden voor 500-1000 euro maar dan zou ik me een handje laten helpen door iemand die meer van auto's afweet. Probeer er een te vinden waarmee de verkoper zelf nog de technische controle doet. Vaak schuiven mensen dat van hun nek als ze iets heel goedkoop verkopen. Eigenlijk is het wettelijk verplicht, maar ja..
Neem een auto die minder dan 100.000 km gereden heeft. Auto's met een veelvoud daarvan zijn versleten.. daar kan altijd iets aan kapot gaan. Leeftijd telt ook mee. Niet alleen kilometers.
Controleer bij aankoop alle ramen (beweging / openen), centrale vergrendeling, airco, koppeling, zetelverdeling, etc op werking. Doe ook een proefrit. Koop eventueel een auto met lichte schade. Die zijn goedkoper maar moeilijker te verkopen (ook voor jou hierna).
