autoverzekering vraagje
autoverzekering vraagje
Mijn vriendin rijdt rond met een auto die op naam staat van haar vader en ook op diens naam verzekerd is. Nu zijn wij verhuisd en vroeg ik mij af wat de simpelste en goedkoopste manier is om deze wagen te verzekeren op haar naam (hoge bonus malus) of op mijn naam met haar als 2de bestuurder. Moet er opnieuw BIV betaald worden en een keuring voor verkoop? Weet er iemand wat we in deze situatie best doen? We zouden de auto nog maximaal 1 jaar willen bijhouden.
Re: autoverzekering vraagje
Als uw vriendin de wagen gebruikt om naar haar werk of school te rijden, verzeker je de auto toch best op haar naam. Het is moeilijk voor een maatschappij om te bewijzen dat ze de regelmatige bestuurder is van de auto, maar één verkeerde verklaring van een collega en je hangt.
Bij Generali kan je haar als een tweede regelmatige bestuurder zetten zonder weerslag op de premie. Maar dan moet je wel zelf regelmatig met het voertuig rijden.
Je kan de wagen op haar naam zetten zonder dat je naar de keuring moet, maar je betaalt idd terug BIV. Als je hem toch maar nog één jaar zult houden, zou ik dit niet doen. Dit is ook geen probleem, niet voor de verzekering, niet voor de overheid. Hiermee doe je niets verkeerd. Enkel de boetes en de verkeersbelasting komen wel toe bij haar vader
Bij Generali kan je haar als een tweede regelmatige bestuurder zetten zonder weerslag op de premie. Maar dan moet je wel zelf regelmatig met het voertuig rijden.
Je kan de wagen op haar naam zetten zonder dat je naar de keuring moet, maar je betaalt idd terug BIV. Als je hem toch maar nog één jaar zult houden, zou ik dit niet doen. Dit is ook geen probleem, niet voor de verzekering, niet voor de overheid. Hiermee doe je niets verkeerd. Enkel de boetes en de verkeersbelasting komen wel toe bij haar vader

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Uw vriendin kan normaal de BM van haar vader overnemen. Zo heb ik het destijds gedaan.
Ik reed al jaren op naam van mijn ma, de makelaar wist dat, en toen ik finaal zelf een auto kocht, heeft hij een bonus malus attest verstrekt, dat eigenlijk van m'n ma was, met BM nul erop, en de verzekeraar (toen AXA) heeft dat gewoon overgenomen. Ik ben dus gestart in BM nul. (En na een jaar overgestapt naar een andere verzekeraar die eveneens die BM 0 heeft overgenomen).
Ik reed al jaren op naam van mijn ma, de makelaar wist dat, en toen ik finaal zelf een auto kocht, heeft hij een bonus malus attest verstrekt, dat eigenlijk van m'n ma was, met BM nul erop, en de verzekeraar (toen AXA) heeft dat gewoon overgenomen. Ik ben dus gestart in BM nul. (En na een jaar overgestapt naar een andere verzekeraar die eveneens die BM 0 heeft overgenomen).
kapi schreef:Mijn vriendin rijdt rond met een auto die op naam staat van haar vader en ook op diens naam verzekerd is. Nu zijn wij verhuisd en vroeg ik mij af wat de simpelste en goedkoopste manier is om deze wagen te verzekeren op haar naam (hoge bonus malus) of op mijn naam met haar als 2de bestuurder. Moet er opnieuw BIV betaald worden en een keuring voor verkoop? Weet er iemand wat we in deze situatie best doen? We zouden de auto nog maximaal 1 jaar willen bijhouden.
brave vader ,
die niet weet welk risico hij al jaren heeft gelopen.
en dan komen we bij het makelaars verhaal.
indertijd is mijn dochter (19 j ) bij mijne ba verzekeraar gestart aan mijne bonus malus volledig op haar naam.
waarom makelaars dan nog de ouders risico laten lopen ?
het zijn toch beroeps he.
zijn in het zelfde bedje ziek als de meeste banken.
in het kort maffia.
nu wat aan te bevelen misschien eens naar 02/210 95 81 P&V zonaal tarief.
hebben normaal speciale voorwaarden voor jongeren.
vraag daar gewoon een offerte, makelaar kan later nog langs komen.
en vraag ook prijs via de ba van haar vader.
succes
Estate Guru believer.
Iedere maatschappij heeft jongerentarieven via de ouders. Veel hangt af van hoe zwaar de wagen is en hoe oud de jongere is en hoe lang hij zijn rijbewijs heeft.
Als er in de polis staat dat de jongere de regelmatige bestuurder is, is alles ok. Aan welke BM die staat, moet de maatschappij maar zelf weten. Je mag gewoon geen valse verklaringen geven. Jij bent niet verantwoordelijk voor de bonusmalus, dat is iets wat de maatschappij bepaalt.
Als er in de polis staat dat de jongere de regelmatige bestuurder is, is alles ok. Aan welke BM die staat, moet de maatschappij maar zelf weten. Je mag gewoon geen valse verklaringen geven. Jij bent niet verantwoordelijk voor de bonusmalus, dat is iets wat de maatschappij bepaalt.
in 1989, toen ik begon te rijden kreeg ik onmiddellijk een bonul malus van 0. Ik was toen 18 jaar.
Hoe de tijden veranderen.
Hoe de tijden veranderen.