Axa Bank: Negatieve rente bij herziening
TIP
Re: Axa Bank: Negatieve rente bij herziening
Het lijkt mij toch dat je het correcte bedrag ontvangt hoor...
Maar ik ben ook wel benieuwd naar mijn detailberekening.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar mijn detailberekening.
Net even berekend dat de wederbelegginsvergoeding niet zo belangrijk zal zijn.
Mocht net voor het verstrijken van de 5-jaar periode bv blijken dat de rentevoet spectaculair gestegen is, dan zou je bijvoorbeeld (indien je het geld liggen hebt) 50.000 euro kunnen vervroegd afbetalen. De herbelegginsvergoeding zou dan in theorie ongeveer -150 euro bedragen. Niet zo'n groot bedrag dus. Maar zou wel een grote besparing kunnen zijn aangezien je er niet jarenlang rente op dient te betalen.
Het verbaast me eigenlijk ook dat Axa de rente uitbetaalt. Ik had verwacht dat ze dit bedrag gewoon extra van ons kapitaal zouden aftrekken. Hierdoor zouden ze meer zekerheid hebben over de terugbetaling en zouden ze ook iets minder rente moeten betalen aangezien het uitstaand kapitaal minder zou zijn.
Mocht net voor het verstrijken van de 5-jaar periode bv blijken dat de rentevoet spectaculair gestegen is, dan zou je bijvoorbeeld (indien je het geld liggen hebt) 50.000 euro kunnen vervroegd afbetalen. De herbelegginsvergoeding zou dan in theorie ongeveer -150 euro bedragen. Niet zo'n groot bedrag dus. Maar zou wel een grote besparing kunnen zijn aangezien je er niet jarenlang rente op dient te betalen.
Het verbaast me eigenlijk ook dat Axa de rente uitbetaalt. Ik had verwacht dat ze dit bedrag gewoon extra van ons kapitaal zouden aftrekken. Hierdoor zouden ze meer zekerheid hebben over de terugbetaling en zouden ze ook iets minder rente moeten betalen aangezien het uitstaand kapitaal minder zou zijn.
Een vraagje: mijn lening is op aanpassing gekomen op 7 december (akte is verleden op 7/12/2011). Is dat dan de referte-index van november die van toepassing is? grtz
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand een goed emailadres van bij Axa aangaande deze rentevoet topic of best een lokaal Axa agent (tel) te contacteren ?
Heb namelijk via de Immotheker (ons leningadviseur) email laten uitsturen naar Axa en naar mezelf maar na een week zie ik nog geen response op onze email.
De rentevoet aanpassing staat wel normaal gepland voor 21/12 hetzij wel enkel -0,07 op jaarbasis.
Of dien ik gewoon eerst af te wachten tot de 21e en zien wat er schriftelijk initieel wordt beschreven ?
Heb namelijk via de Immotheker (ons leningadviseur) email laten uitsturen naar Axa en naar mezelf maar na een week zie ik nog geen response op onze email.
De rentevoet aanpassing staat wel normaal gepland voor 21/12 hetzij wel enkel -0,07 op jaarbasis.
Of dien ik gewoon eerst af te wachten tot de 21e en zien wat er schriftelijk initieel wordt beschreven ?
Daarnet de brief in de post gekregen. Ieder jaar (de komende 5 jaar) stort men dus een bepaald bedrag terug. Deze bedragen staan ook per jaar vermeld in de brief. Ik snap echter niet hoe ze aan die bedragen komen, want de vermelde bedragen zijn een stuk meer dan het geen ik bereken.
Simpel voorbeeld: We betalen de komende 12 maanden €100 per maand teveel. Dus verwacht ik een bedrag terug te krijgen van €1200. We krijgen echter €2500 terug. €2500 / 12 maand = €208 . We krijgen dus het dubbel terug.
Vreemd, maar ik klaag niet :-)
Simpel voorbeeld: We betalen de komende 12 maanden €100 per maand teveel. Dus verwacht ik een bedrag terug te krijgen van €1200. We krijgen echter €2500 terug. €2500 / 12 maand = €208 . We krijgen dus het dubbel terug.
Vreemd, maar ik klaag niet :-)
hilarisch !
Ik heb ook een mail ontvangen waarin de bedragen vermeld zijn die Axa me ieder jaar zal uitbetalen. De bedragen zijn zo goed als gelijk met hetgeen ik zelf berekend heb.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ga morgen eens bellen met HDQ daar ik nog geen tegenbericht heb gezien en D-day nu aangekomen is.
Wat is er verder bij jullie concreet veranderd aan het contract van het krediet voor de volgende periode?
Hiermee bedoel ik de nieuwe % floor als vervanging van het "onbegrensd dalen". Ga ervan uit dat de cap onveranderd blijft.
In principe zou de nieuwe floor niet hoger mogen zijn dan dit mag stijgen.
Hoewel het nu enkel zal stijgen, wordt dit wel belangrijk op langere termijn nl ingang van het 10e jaar.
Bij max +2 stijging kunnen we over 10 jaar terug op 0 terechtkomen maar dus dan begrensd?
Het blijft nu nog wel speculeren natuurlijk...
Wat is er verder bij jullie concreet veranderd aan het contract van het krediet voor de volgende periode?
Hiermee bedoel ik de nieuwe % floor als vervanging van het "onbegrensd dalen". Ga ervan uit dat de cap onveranderd blijft.
In principe zou de nieuwe floor niet hoger mogen zijn dan dit mag stijgen.
Hoewel het nu enkel zal stijgen, wordt dit wel belangrijk op langere termijn nl ingang van het 10e jaar.
Bij max +2 stijging kunnen we over 10 jaar terug op 0 terechtkomen maar dus dan begrensd?
Het blijft nu nog wel speculeren natuurlijk...
@recup : heb je uw berekening ergens in een Excel file staan (zonder uw gegevens)? Zou graag eens mijn gegevens ingeven om te zien of ik dus een rekenfout heb gemaakt, of als Axa ergens een fout heeft gemaakt.
Groeten
Groeten
@ argon
Vraag eens aan AXA hoe zij aan die bedragen komen ?
Vraag eens aan AXA hoe zij aan die bedragen komen ?
Zal geen slapende honden wakker maken en maar afwachten dan :-)
Argon, als je me je gegevens bij benadering geeft, wil ik ze wel eens in mijn excel steken hoor.
recup,
Zie privé bericht :-)
Groeten
Zie privé bericht :-)
Groeten
zalig kerstbeest en gelukkig nieuwhaar !