Axa.De schaamte voorbij?
Re: Axa.De schaamte voorbij?
Zolang je geen ongeval hebt, zullen ze u niet buitensmijten, ookal ben je 90. Maar bij een schadegeval maken ze opnieuw een risico-inschatting en beslissen ze als ze je houden of niet. Uiteindelijk is dit geen computerprogramma die dit doet, (het geeft wel knipperlichten denk ik) maar een speciale dienst 'opvolging' of hoe ze dit ook noemen. Dit is trouwens bij elke maatschappij zo.patrick1 schreef:Wat ik niet begrijp ? Ik ben voor mijn autoverzekering al jaren verzekerd bij AXA, en rij al meer dan 10 jaar schadevrij. Daardoor heb ik bij AXA een joker. Bij een botsing of schadegeval in fout, komt mijn joker tussen en gaat mijn bonus malus graad niet in de hoogte.
Bovendien garandeerd AXA contractueel dat je polis nooit opgezegd zal worden omwille van je leeftijd. Sorry, maar ik begrijp het niet.
Als makelaar kan je wel eens bellen naar de persoon die dat beslist heeft, en hem proberen te overtuigen dit niet te doen. Als makelaar kan je daar het gewicht van uw eigen portefeuille achterzetten, wat niet meer een kleine vis is.
En als ze je dan buitengooien zullen ze niet zeggen dat dit om uw leeftijd gaat, maar wel om het schadegeval.
Je zit eigenlijk met twee problemen: 1. door uw ouderdom meer kans op ongevallen 2 door uw ouderdom waarschijnlijk minder lang familiale en brandverzekering.
Die 70 jaar is ook geen probleem, er zijn diverse maatschappijen die gaan tot 75 jaar.
Wat die reizen betreft, iedere maatschappij geeft die. Het is een soort commissie. Als de concurrentie goed speelt is dit ook geen probleem . Stel dat maatschappij A beter is dan B, maar B geeft betere reizen. De makelaar kiest resoluut voor B, dan zal hij zijn clienteel zien verdwijnen aangezien hij niet meer de beste verzekeringen aanbiedt. Zijn clienteel zal vertrekken naar een makelaar die bij maatschappij A zijn polissen onderschrijft.
Trouwens een kantoor van enige omvang kan makkelijk bij 5 verschillende maatschappijen tegelijk een reis behalen. Die doelstellingen liggen zo hoog niet.
Mijn vader heeft deze week contact opgenomen met hoofdzetel Axa.
Daar wist men van niets en met de autopolis was alles in orde.Voor verdere info verwezen ze naar makelaar.
Makelaar reageerde zeer kribbig en heeft op zijn pc de lijst namen laten zien waarvan polis zou opgezegd worden.Mijn vader zou één van deze weken een schrijven ontvangen van Axa zei hij.
Navraag gedaan bij een andere Axa-makelaar.Deze vertelde ons dat het onzin was dat een maatschappij voor zulke futuliteiten een polis opgezegd zou worden en vermelde erbij dat onze makelaar zou stoppen met Axa.Hij was eveneens bereid om het beheer van de polissen meteen over te nemen.
Conclusie.Mijn vader (ea) zijn de speelbal tussen maatschappij en makelaar.Hij gaat het al dan niet schrijven van Axa afwachten.Komt er niks is de makelaar serieus aan het foefelaré en anders is Axa de schuldige partij.
Daar wist men van niets en met de autopolis was alles in orde.Voor verdere info verwezen ze naar makelaar.
Makelaar reageerde zeer kribbig en heeft op zijn pc de lijst namen laten zien waarvan polis zou opgezegd worden.Mijn vader zou één van deze weken een schrijven ontvangen van Axa zei hij.
Navraag gedaan bij een andere Axa-makelaar.Deze vertelde ons dat het onzin was dat een maatschappij voor zulke futuliteiten een polis opgezegd zou worden en vermelde erbij dat onze makelaar zou stoppen met Axa.Hij was eveneens bereid om het beheer van de polissen meteen over te nemen.
Conclusie.Mijn vader (ea) zijn de speelbal tussen maatschappij en makelaar.Hij gaat het al dan niet schrijven van Axa afwachten.Komt er niks is de makelaar serieus aan het foefelaré en anders is Axa de schuldige partij.
--Onnodige quote! Help het forum mee leesbaar te houden!--
Ik denk niet dat die andere makelaar uit zijn/haar duim zuigt dat zijn/haar collega gaat stoppen bij AXA. Misschien is het de bedoeling van die makelaar om klanten van axa over te hevelen.
Bovendien schent hij het beroepsgeheim als hij de gegevens van andere klanten heeft laten zien.
Een paar week zou ik eventueel nog eens wachten en dan een gepeperde brief naar axa schrijven. Eventueel met een dictatoon opnemen wat die ene makelaar allemaal uit zijn/haar kraam slaagt.
Ik denk niet dat die andere makelaar uit zijn/haar duim zuigt dat zijn/haar collega gaat stoppen bij AXA. Misschien is het de bedoeling van die makelaar om klanten van axa over te hevelen.
Bovendien schent hij het beroepsgeheim als hij de gegevens van andere klanten heeft laten zien.
Een paar week zou ik eventueel nog eens wachten en dan een gepeperde brief naar axa schrijven. Eventueel met een dictatoon opnemen wat die ene makelaar allemaal uit zijn/haar kraam slaagt.
Een paar week zou ik eventueel nog eens wachten en dan een gepeperde brief naar axa schrijven. Eventueel met een dictatoon opnemen wat die ene makelaar allemaal uit zijn/haar kraam slaagt.[/quote]
Mijn vader gaat er geen woorden en tijd meer in steken.Gewoon afwachten.Is Axa de schuldige gaat hij met zijn polissen elders.Andersom ook.Om met uw voeten te laten spelen en in het zak te laten zetten kan men bij elke bankverzekeraar terecht.
Een paar week zou ik eventueel nog eens wachten en dan een gepeperde brief naar axa schrijven. Eventueel met een dictatoon opnemen wat die ene makelaar allemaal uit zijn/haar kraam slaagt.[/quote]
Mijn vader gaat er geen woorden en tijd meer in steken.Gewoon afwachten.Is Axa de schuldige gaat hij met zijn polissen elders.Andersom ook.Om met uw voeten te laten spelen en in het zak te laten zetten kan men bij elke bankverzekeraar terecht.
Een maatschappij laat op voorhand weten aan een makelaar als ze een polis wilt opzeggen wegens schadegeval. Dan heeft de makelaar tijd om 'op initiatief van de verzekeringsnemer' een andere maatschappij te kiezen.
Als je daar niet op ingaat, en AXA zegt de polis op, dan moet je verklaren aan uw nieuwe maatschappij dat uw vorige polis opgezegd is door AXA wegens schade (staat op ieder voorstel dat je moet invullen onder de vraag 'heeft er ooit een maatschappij u geweigerd'). Dan zal het moeilijker zijn een maatschappij te vinden die u een goede prijs wil bieden.
Dat u belde naar AXA en dat ze daar van niets weten is normaal. Zoals gezegd is dit een andere dienst die dit beslist, en bij grote maatschappijen is er totaal geen communicatie tussen de verschillende diensten. Dit kan dat al verklaren.
Wat die nieuwe makelaar zegt, is om uw huidige makelaar zwart te maken, in de hoop dat u 'het beheer' nu bij hem plaatst. AXA is aan het saneren volgens mij, dus bij 'slechtere risico's' zoals een oudere persoon, wordt de polis bij een schadegeval onmiddellijk opgezegd. Het verwonderd me niet dat u spreekt van 'een lijst' wat toch duidt op het feit dat het er een paar zijn. Dat de nieuwe makelaar zegt dat uw huidige makelaar met AXA wilt stoppen, is ook misschien omdat er veel onafhankelijke makelaars stoppen met AXA o.w.v. redenen zoals uw geval (en nog erger het feit dat AXA moeilijk doet bij schadegevallen waar ze kunnen).
Dat is mijn gevoel in deze zaak.
Als je daar niet op ingaat, en AXA zegt de polis op, dan moet je verklaren aan uw nieuwe maatschappij dat uw vorige polis opgezegd is door AXA wegens schade (staat op ieder voorstel dat je moet invullen onder de vraag 'heeft er ooit een maatschappij u geweigerd'). Dan zal het moeilijker zijn een maatschappij te vinden die u een goede prijs wil bieden.
Dat u belde naar AXA en dat ze daar van niets weten is normaal. Zoals gezegd is dit een andere dienst die dit beslist, en bij grote maatschappijen is er totaal geen communicatie tussen de verschillende diensten. Dit kan dat al verklaren.
Wat die nieuwe makelaar zegt, is om uw huidige makelaar zwart te maken, in de hoop dat u 'het beheer' nu bij hem plaatst. AXA is aan het saneren volgens mij, dus bij 'slechtere risico's' zoals een oudere persoon, wordt de polis bij een schadegeval onmiddellijk opgezegd. Het verwonderd me niet dat u spreekt van 'een lijst' wat toch duidt op het feit dat het er een paar zijn. Dat de nieuwe makelaar zegt dat uw huidige makelaar met AXA wilt stoppen, is ook misschien omdat er veel onafhankelijke makelaars stoppen met AXA o.w.v. redenen zoals uw geval (en nog erger het feit dat AXA moeilijk doet bij schadegevallen waar ze kunnen).
Dat is mijn gevoel in deze zaak.
" bij grote maatschappijen is er totaal geen communicatie tussen de verschillende diensten"
Dat is nog zacht uitgedrukt, soms leven die constant in ruzie met elkaar.
Zoiets maakt het imago van zo een maatschappij hopeloos belachelijk. Zulke maatschappijen kunnen maar beter verdwijnen.
Dat is nog zacht uitgedrukt, soms leven die constant in ruzie met elkaar.
Zoiets maakt het imago van zo een maatschappij hopeloos belachelijk. Zulke maatschappijen kunnen maar beter verdwijnen.
hallo mijn ervaringen
uiteindelijk beslissing genomen om te wijzigen.
makelaar Ruwelka , kwam aan huis .
zag er mooi uit .
maandelijkse premie betaling.
tot het starte geen maandelijkse maar jaarlijkse.
direct contact met makelaar , ja da klopt niet.
uiteindelijk jaarlijkse via domiciel ondanks belofte.
jaarlijkse terug op rekening , protest voor domiciel .
op axa papierke ingevuld benieuwd naar reactie.
wie wat of waar in de fout gaat Axa of Ruwelka
wacht op uitslag.
hou me vast voor de andere nog te starten polissen.
wordt vervolgt.
uiteindelijk beslissing genomen om te wijzigen.
makelaar Ruwelka , kwam aan huis .
zag er mooi uit .
maandelijkse premie betaling.
tot het starte geen maandelijkse maar jaarlijkse.
direct contact met makelaar , ja da klopt niet.
uiteindelijk jaarlijkse via domiciel ondanks belofte.
jaarlijkse terug op rekening , protest voor domiciel .
op axa papierke ingevuld benieuwd naar reactie.
wie wat of waar in de fout gaat Axa of Ruwelka
wacht op uitslag.
hou me vast voor de andere nog te starten polissen.
wordt vervolgt.
Vandaag heeft mijn vader dus een brief gekregen van Axa waarbij men vermeld dat de autopolis word stopgezet bij vervaldatum.Voor verdere inlichtingen moest men zich richten tot makelaar.Deze laatste kan dus de ****** opkuisen van de beslissingen hogerhand.
Van de brand en familiale reppen ze geen woord.Mijn vader heeft besloten om met alles bij Axa weg te gaan alsook bij de huidige makelaar aangezien deze er als de kippen bij was om een andere maatschappij voor te stellen en weinig moeite deed om de beslissing van hogerhand aan te vechten.
Zaak gesloten dus.
Van de brand en familiale reppen ze geen woord.Mijn vader heeft besloten om met alles bij Axa weg te gaan alsook bij de huidige makelaar aangezien deze er als de kippen bij was om een andere maatschappij voor te stellen en weinig moeite deed om de beslissing van hogerhand aan te vechten.
Zaak gesloten dus.
Juist gebeld naar AXA voor een teruggave die ze moesten doen op 24/06/2011 die nog niet gedaan werd (stopzetting polis wegens verkoop auto). Ze zeiden dat door de verlofregeling er niemand op de maatschappij was die deze betalingen kon goedkeuren tot gisteren.
Het gaat van kwaad naar erger met AXA...
Het gaat van kwaad naar erger met AXA...
Kan misschien wel zijn, maar waar baseer je je op?nuyttie schreef: Nateus is op zijn kant ook brol maar goedkoop. Geven wel mooie reizen aan de makelaars, vandaar misschien...
Ervaring als bediende bij een verzekeringsmakelaar.
Pas op, de voorwaarden van Nateus zijn wel goed op papier.
Ervaring als bediende bij een verzekeringsmakelaar.
Pas op, de voorwaarden van Nateus zijn wel goed op papier.
Maar ik had dat graag wat concreter gezien
. Ik overweeg immers om in te tekenen op Nateus. En inderdaad, de voorwaarden op papier lijken redelijk. Maar ik hoor graag de negatieve punten ook 
Maar ik had dat graag wat concreter gezien
Een klant heeft een wasmachine met een verbrande motor. Ze is dus niet herstelbaar.
Dit wordt aangegeven aan Nateus samen met de factuur voor een nieuwe wasmachine van hetzelfde merk en dezelfde capaciteiten. Klant had die al gekocht gezien ze niet zonder wasmachine kon. Die factuur was van een lokale elektrozaak, zo een die iets duurder is dan de rest, maar waar ze wel alles komen installeren.
De factuur bedroeg laat ons zeggen 700 euro (de precieze bedragen weet ik niet meer, maar de verhouding kloppen wel ongeveer en ik zal er niet ver naast zitten)
De beheerder van Nateus merkte op dat hij op internet via een online-winkel diezelfde wasmachine kon kopen voor 500 euro, dus Nateus betaalde enkel 500 euro - vrijstelling 230 euro = 270 euro.
Zoals gezegd, Nateus heeft wel gelijk.
Vergelijk dit met Allianz : Allianz doet daar niet moeilijk over. Als al uw verzekeringen bij Allianz zitten, zou zelfs de vrijstelling niet worden toegepast. Vergoeding die onze klant zou bekomen bij Allianz = 700 euro, bij Nateus 270 euro ...
Dit is iets wat niet op papier te vinden is (van die vrijstelling uiteraard wel), dat is de ingesteldheid van de maatschappij. Klantgericht of niet.
Dit wordt aangegeven aan Nateus samen met de factuur voor een nieuwe wasmachine van hetzelfde merk en dezelfde capaciteiten. Klant had die al gekocht gezien ze niet zonder wasmachine kon. Die factuur was van een lokale elektrozaak, zo een die iets duurder is dan de rest, maar waar ze wel alles komen installeren.
De factuur bedroeg laat ons zeggen 700 euro (de precieze bedragen weet ik niet meer, maar de verhouding kloppen wel ongeveer en ik zal er niet ver naast zitten)
De beheerder van Nateus merkte op dat hij op internet via een online-winkel diezelfde wasmachine kon kopen voor 500 euro, dus Nateus betaalde enkel 500 euro - vrijstelling 230 euro = 270 euro.
Zoals gezegd, Nateus heeft wel gelijk.
Vergelijk dit met Allianz : Allianz doet daar niet moeilijk over. Als al uw verzekeringen bij Allianz zitten, zou zelfs de vrijstelling niet worden toegepast. Vergoeding die onze klant zou bekomen bij Allianz = 700 euro, bij Nateus 270 euro ...
Dit is iets wat niet op papier te vinden is (van die vrijstelling uiteraard wel), dat is de ingesteldheid van de maatschappij. Klantgericht of niet.
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Heeft Axa snel geld nodig?
verzekeringen eenzijdig opzeggen na 1 probleem.
Betere spaarboek op dit moment
Betere termijnrekening op 10jaar..
Toxia?!
verzekeringen eenzijdig opzeggen na 1 probleem.
Betere spaarboek op dit moment
Betere termijnrekening op 10jaar..
Toxia?!
AXA heeft relatief veel Grieks papier (van horen zeggen)