AXA : tegenstrijdigheden afsluiten spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
AXA : tegenstrijdigheden afsluiten spaarrekening
Ik ben van plan om de spaarrekeningen (nog aan 1,50% intrest) van mij en mijn vrouw op te zeggen, daar we deze toch niet meer gebruiken. Als ik op de website van AXA ga kijken is het afsluiten van een spaarrekening GRATIS.
Nu ben ik vandaag bij AXA langs geweest en zou ik 2,50 € kosten moeten betalen
Er heeft zelfs op mijn spaarrekening nog een paar maand 150 € opgestaan. Normaal moeten ze hierop toch mijn intrest uitbetalen zonder de 0,50% getrouwheidspremie ? Ik kreeg als antwoord : je zou die spaarrekeningen beter laten bestaan, als AXA ziet dat er gedurende lange tijd niets op gebeurt worden deze automatisch afgesloten.
In hun reglement staat nochtans :7,44 EUR voor rekeningen waarop minstens 5 jaar geen verrichting is gebeurd en waarvan het saldo < 123,95 EUR voor de spaarrekening
Hoeveel jaar willen ze me telkens 7,44 € laten betalen ?
Dan nog een raar feit, zonder dat ik iets ingediend had stond er plotseling op mijn zichtrekening onder mijn naam een domiciliëring ten gunste van het ACV. Bij AXA vonden ze geen aanvraag terug. Logisch want ik had niets ingediend. Ik kreeg volgend antwoord :
Wij hebben dit nagekeken.
In ons kantoor werd ook geen opdracht tot een domiciliatie doorgegeven.
Dit kan dus enkel gebeurd zijn via uw PC thuis - homebanking , of door het ACV zelf.
Ikzelf heb zeker niets aangevraagd via homebanking. Als ze geen opdracht hebben bij AXA, dan kan blijkbaar iemand van het ACV zonder enig document en zonder enige handtekening van mezelf een domiciliering gaan ingeven bij AXA ?
Nu ben ik vandaag bij AXA langs geweest en zou ik 2,50 € kosten moeten betalen
In hun reglement staat nochtans :7,44 EUR voor rekeningen waarop minstens 5 jaar geen verrichting is gebeurd en waarvan het saldo < 123,95 EUR voor de spaarrekening
Dan nog een raar feit, zonder dat ik iets ingediend had stond er plotseling op mijn zichtrekening onder mijn naam een domiciliëring ten gunste van het ACV. Bij AXA vonden ze geen aanvraag terug. Logisch want ik had niets ingediend. Ik kreeg volgend antwoord :
Dit kan dus enkel gebeurd zijn via uw PC thuis - homebanking , of door het ACV zelf.
Ikzelf heb zeker niets aangevraagd via homebanking. Als ze geen opdracht hebben bij AXA, dan kan blijkbaar iemand van het ACV zonder enig document en zonder enige handtekening van mezelf een domiciliering gaan ingeven bij AXA ?
Re: AXA : tegenstrijdigheden afsluiten spaarrekening
Bij nota bena Testaankoop zelf doen ze dergelijke praktijken ook : zij slagen erin om een domiciliering te laten ingaan zonder dat jezelf een handtekening hebt gezet.xan schreef: Ik ben van plan om de spaarrekeningen (nog aan 1,50% intrest) van mij en mijn vrouw op te zeggen, daar we deze toch niet meer gebruiken. Als ik op de website van AXA ga kijken is het afsluiten van een spaarrekening GRATIS.
Nu ben ik vandaag bij AXA langs geweest en zou ik 2,50 € kosten moeten betalenEr heeft zelfs op mijn spaarrekening nog een paar maand 150 € opgestaan. Normaal moeten ze hierop toch mijn intrest uitbetalen zonder de 0,50% getrouwheidspremie ? Ik kreeg als antwoord : je zou die spaarrekeningen beter laten bestaan, als AXA ziet dat er gedurende lange tijd niets op gebeurt worden deze automatisch afgesloten.
In hun reglement staat nochtans :7,44 EUR voor rekeningen waarop minstens 5 jaar geen verrichting is gebeurd en waarvan het saldo < 123,95 EUR voor de spaarrekeningHoeveel jaar willen ze me telkens 7,44 € laten betalen ?
Iets algemener gesteld is het zo dat sommige uitbetalingsinstellingen ( vakbonden, ziekenfondsen en andere brol ) blijkbaar een rechtstreekse toegang hebben tot de computer van sommige banken zelf.
Zou mij niets verwonderen dat zij op dergelijke manier de domiciliering hebben ingevoerd.
In Belgie kan blijkbaar ook alles
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: AXA : tegenstrijdigheden afsluiten spaarrekening
Geloof hier maar niets van : de banken schuiven de schuld van hun fouten maar al te graag in de schoenen van anderen.
Niemand kan in de computer van de banken in, behalve zij zelf (en uiteraard jijzelf in je eigen rekeningen).
Als Axa zoïets durft beweren, zegt dit genoeg over haar werkwijze.
Bij mijn weten is het afsluiten van spaarrekeningen altijd gratis.
Sinds kort is dit ook verplicht gratis voor zichtrekeningen, onder meer dankzij het jarenlang ijveren van Test-Aankoop. (!)
Bij deze laatste kun je trouwens altijd terecht voor info over zulke wanpraktijken.
Niemand kan in de computer van de banken in, behalve zij zelf (en uiteraard jijzelf in je eigen rekeningen).
Als Axa zoïets durft beweren, zegt dit genoeg over haar werkwijze.
Bij mijn weten is het afsluiten van spaarrekeningen altijd gratis.
Sinds kort is dit ook verplicht gratis voor zichtrekeningen, onder meer dankzij het jarenlang ijveren van Test-Aankoop. (!)
Bij deze laatste kun je trouwens altijd terecht voor info over zulke wanpraktijken.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 8 november 2008, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.