AXA versus RABO
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
AXA versus RABO
Ik ben een groentje, maar wou volgende een voorleggen. Ik hou het concreet:
Op 7/12/2010 (valutadatum) een flink bedrag geplaatst op een nieuwe AXA spaarplus rekening, ik was nog geen klant bij Axa.
Gestort aan opbrengst; 1% plus 1,5% getrouwheidspremie.
In de loop van het het jaar geen stortingen of afhalingen gedaan. Geld heeft er dus 1 vol jaar gestaan
Klopt mijn bewering
De totale opbrengst van 2,5% is verworven op 7/12/11 en wordt gestort op 1/1/2012.
Momenteel is de opbrengst van de spaarplus AXA 0,5% + 1%
Vanaf 8/12/11 val ik terug op deze lagere rente. Klop dit
Doe ik goed als ik op 8/12/11 alles van de Axa rekening afhaal en dat bedrag overmaak
op een nieuw RABObank plus account die 1,25% + 1,5% os samen 2,75% geeft. Nog geen klant bij RABO
Bedoeling om het geld er weer onaangeroerd 1 jaar te laten staan.
Gezien dit bedrag voor 31/12 gestort zal zijn blijven deze voorwaarden 1 jaar gelden
Graag een beetje uitleg als ik fout redeneer ?
Op 7/12/2010 (valutadatum) een flink bedrag geplaatst op een nieuwe AXA spaarplus rekening, ik was nog geen klant bij Axa.
Gestort aan opbrengst; 1% plus 1,5% getrouwheidspremie.
In de loop van het het jaar geen stortingen of afhalingen gedaan. Geld heeft er dus 1 vol jaar gestaan
Klopt mijn bewering

De totale opbrengst van 2,5% is verworven op 7/12/11 en wordt gestort op 1/1/2012.
Momenteel is de opbrengst van de spaarplus AXA 0,5% + 1%
Vanaf 8/12/11 val ik terug op deze lagere rente. Klop dit

Doe ik goed als ik op 8/12/11 alles van de Axa rekening afhaal en dat bedrag overmaak
op een nieuw RABObank plus account die 1,25% + 1,5% os samen 2,75% geeft. Nog geen klant bij RABO
Bedoeling om het geld er weer onaangeroerd 1 jaar te laten staan.
Gezien dit bedrag voor 31/12 gestort zal zijn blijven deze voorwaarden 1 jaar gelden

Graag een beetje uitleg als ik fout redeneer ?
Re: AXA versus RABO
Klopt allemaal.
Toch nog één ding toevoegen: het is enkel de getrouwheidspremie die een jaar lang vast blijft. De basisrente kan wel schommelen.
Toch nog één ding toevoegen: het is enkel de getrouwheidspremie die een jaar lang vast blijft. De basisrente kan wel schommelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je antwoord.
Wat gebeurd er met de rente als ik op 8/12 niet alleen het geld van de rekening van Axa neem maar de rekening ook afsluit ?
De rente wordt normaal maar gestort in januari volgend jaar, doen ze dit dan meteen of hoe gaat dat dan ??
groeten
Wat gebeurd er met de rente als ik op 8/12 niet alleen het geld van de rekening van Axa neem maar de rekening ook afsluit ?
De rente wordt normaal maar gestort in januari volgend jaar, doen ze dit dan meteen of hoe gaat dat dan ??
groeten
De rente-uitkering gebeurt dan inderdaad meteen. Al kan meteen toch ook wel eens 2 weken op zich laten wachten.
Ik ben dus nog groener als een groentje
Ik heb momenteel ook nog een bedrag op de Spaarplus rekening bij AXA geparkeert (bedrag met 4 nullen)
Kan ik dit gewoon overstorten naar een RABO bank plus account ?

Ik heb momenteel ook nog een bedrag op de Spaarplus rekening bij AXA geparkeert (bedrag met 4 nullen)
Kan ik dit gewoon overstorten naar een RABO bank plus account ?

Zonder probleem.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Toch eerst over de zichtrekening van Axa denk ik dan. ik ken Axa niet maar van spaarrekening naar spaarrekening, dat zou me verbazen. volgens mij kan je met spaarrekening maar 2 zaken: 1) op bijstorten of 2) terugboeken naar de zichtrekening (om vandaar uit dan eventueel over te schrijven naar 'n spaarrekening naar 'n andere bank)
Hoe het verliep:
Gisteren 12/12 naar Axa geweest, gewoon gezegd om de volledige som op mijn spaarplus over te schrijven naar Rabo.
....... geen reactie van de agent.
Hij stelde zelf voor om de spaarplus af te sluiten en onmiddellijk ook de intrest en getrouwheidspremie die verworven was op 8/12 mee over te schrijven. Kreeg de melding dat het geld al onderweg was....
Zo gezegd zo gedaan, ons contact was kort en zakelijk....
Vandaag Rabo nagekeken en de totale som staat reeds op de plusaccount.
Dus: vlot verlopen en zonder gezever.
Bedankt aan degene die mij wegwijs holpen op dit forum.
Gisteren 12/12 naar Axa geweest, gewoon gezegd om de volledige som op mijn spaarplus over te schrijven naar Rabo.
....... geen reactie van de agent.
Hij stelde zelf voor om de spaarplus af te sluiten en onmiddellijk ook de intrest en getrouwheidspremie die verworven was op 8/12 mee over te schrijven. Kreeg de melding dat het geld al onderweg was....
Zo gezegd zo gedaan, ons contact was kort en zakelijk....
Vandaag Rabo nagekeken en de totale som staat reeds op de plusaccount.
Dus: vlot verlopen en zonder gezever.
Bedankt aan degene die mij wegwijs holpen op dit forum.
Gefeliciteerd met je beslissing en welkom bij Rabo.
Is Rabobank.be gesloten tijdens en tussen de feestdagen ? Ik heb alle nodige papieren doorgestuurd en wacht al meer dan 8 dagen op de digipass en de rekeningnummers ? Dan kan ik een bedrag doorstorten en dan is nog af te wachten welke rente ze gaan geven op de spaarrekening ...gaan ze dezelfde intresten aanhouden vanaf volgend jaar ?
Maandag waren ze alleszins gesloten. Nu wordt er normaal gewerkt. Bij mij duurde het enkele weken geleden ongeveer 10 werkdagen voor alles aangekomen was.Coike schreef:Is Rabobank.be gesloten tijdens en tussen de feestdagen ?
Zal je dan de getrouwheidspremie niet verliezen op de rekening waar het geld nu staat?Coike schreef:Dan kan ik een bedrag doorstorten en dan is nog af te wachten welke rente ze gaan geven op de spaarrekening
Dat weet Rabo zelf waarschijnlijk nog niet 100% zeker.Coike schreef:...gaan ze dezelfde intresten aanhouden vanaf volgend jaar ?
Op "vraag het aan rabobank" hebben ze al laten weten dat er géén plannen zijn om hun rentetarieven te laten zakken en vanaf 1 januari de huidige rentevoeten verder van toepassing blijven.vidar schreef:Dat weet Rabo zelf waarschijnlijk nog niet 100% zeker.Coike schreef:...gaan ze dezelfde intresten aanhouden vanaf volgend jaar ?
rentegarantie-t11751.html" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Dat zou ook niet heel slim zijn van hen, nu met de hete adem van NIBC in hun nek.
Die getrouwheidspremie zal niet veel zijn , want ik heb mijn huis een paar maanden geleden verkocht en daarom staat er nog een deel van het bedrag op de spaarplus rekening bij AXA , maar vermits dat op dit moment niet veel opbrengt ....vidar schreef:Zal je dan de getrouwheidspremie niet verliezen op de rekening waar het geld nu staat?
Bedankt voor de informatie !
Bedankt Nefertari !Nefertari schreef: Op "vraag het aan rabobank" hebben ze al laten weten dat er géén plannen zijn om hun rentetarieven te laten zakken en vanaf 1 januari de huidige rentevoeten verder van toepassing blijven.
.