AXA WF OPTIMAL INCOME A CAP ( ISIN LU0179866438 )
TIP
AXA WF OPTIMAL INCOME A CAP ( ISIN LU0179866438 )
Mij ouders zijn op 29/12/2006 op aanraden van hun huisbankier ingestapt in het in onderwerp genoemde fonds OPTIMAL INCOME A CAP ( ISIN LU0179866438 ) .
Heden , 6 jaar later heeft deze belegging / fonds nog steeds niets opgebracht ( ingestapt aan 151.05 €/ coupure ) én is nog steeds verlieslatend .
Is er iemand van de gewaardeerde spaargidsers /fondsenkenners bereid een analyse te geven van deze belegging . Ik overweeg hen aan te raden onmiddellijk uit te stappen en een minder risicovolle belegging / spaarrekening te nemen zeker gezien hun gevorderde leeftijd .
Heden , 6 jaar later heeft deze belegging / fonds nog steeds niets opgebracht ( ingestapt aan 151.05 €/ coupure ) én is nog steeds verlieslatend .
Is er iemand van de gewaardeerde spaargidsers /fondsenkenners bereid een analyse te geven van deze belegging . Ik overweeg hen aan te raden onmiddellijk uit te stappen en een minder risicovolle belegging / spaarrekening te nemen zeker gezien hun gevorderde leeftijd .
Laatst gewijzigd door adnil op 9 december 2012, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: AXA WF OPTIMAL INCOME A CAP ( ISIN LU179866438 )
Beginnen met een PS: tussen LU en de cijfers moet nog een nul komen om de correcte ISIN code te hebben.
Om advies te geven ben ikzelf nog te groen achter de oren (ben nog maar 9 maanden met fondsen bezig).
Koersinformatie kan ik je wel geven:
- AXAFull geeft het volledige koersverloop: je kan duidelijk zien waar de financiele crisis van augustus 2008 is (en zelf kon ik ook snel het algemene dipje van augustus 2011 bepalen aan de hand van de grafiek).
- AXAYear geeft het overzicht van het laatste jaar (year-to-date): de algemene dip van mei 2012 is ook niet moeilijk te vinden
Fonds herstelt zich telkens blijkbaar langzaam.
Year-to-date rendement voor 2012 is 7,59%.
Om advies te geven ben ikzelf nog te groen achter de oren (ben nog maar 9 maanden met fondsen bezig).
Koersinformatie kan ik je wel geven:
- AXAFull geeft het volledige koersverloop: je kan duidelijk zien waar de financiele crisis van augustus 2008 is (en zelf kon ik ook snel het algemene dipje van augustus 2011 bepalen aan de hand van de grafiek).
- AXAYear geeft het overzicht van het laatste jaar (year-to-date): de algemene dip van mei 2012 is ook niet moeilijk te vinden
Fonds herstelt zich telkens blijkbaar langzaam.
Year-to-date rendement voor 2012 is 7,59%.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: AXA WF OPTIMAL INCOME A CAP ( ISIN LU0179866438 )
Ik heb dit fonds eventjes door mijn screeningsysteem gedraaid:
Over periodes van 3 jaar haalt dit fonds gemiddeld 2,18 % op jaarbasis. Op periodes van 5 jaar slechts 0,55 % en over periodes van 7,5 jaar nog steeds slechts 3,11 %.
Veel te zwakke resultaten en als je dan instapt op het slechte moment dan doe je er jaren over om iets op te halen.
Veel te zwak voor mij.
Over periodes van 3 jaar haalt dit fonds gemiddeld 2,18 % op jaarbasis. Op periodes van 5 jaar slechts 0,55 % en over periodes van 7,5 jaar nog steeds slechts 3,11 %.
Veel te zwakke resultaten en als je dan instapt op het slechte moment dan doe je er jaren over om iets op te halen.
Veel te zwak voor mij.