B FUND BASKET OF BONDS 2 CAP
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
B FUND BASKET OF BONDS 2 CAP
heeft het zin om deze nu te verkopen?
winst 8,5 %
Bij uitstap verwachten ze 3% op 31032015
winst 8,5 %
Bij uitstap verwachten ze 3% op 31032015
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: B FUND BASKET OF BONDS 2 CAP
Ik heb nog de 1 cap(B FUND BASKET OF BONDS 1) CAP. Winst momenteel 11% mischien ook beter verkopen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb deze ook. Volgens de infofiche zal wel kosten hebben als je voor tijd verkoopt.
Uitstapkosten : 0% op de vervaldag, 3% bij uitstappen vóór de vervaldag (ten gunste van het compartiment).
Maar waar haal jij die 3% op vervaldag uit?
Ik lees in de fiche:
Doelstelling van het compartiment
De aandeelhouders de mogelijkheid bieden een meerwaarde op de vervaldag te ontvangen (voor zover de nettoresultaten van de
beleggingen van het compartiment het toelaten) dat overeenstemt met het gemiddelde van de actuariële rendementen van de obligaties
in portefeuille. Hoewel het beheer van het compartiment volledig georiënteerd is op de realisatie van zijn doelstelling, kan er geen
formele garantie worden gegeven dat deze doelstelling wordt behaald.
Er is dus gene sprake van een bepaald gegarandeerd percentage, maar laten we hopen dat er niet veel onderliggende obligaties ineens slecht gaan presteren en de reeds verworven winst veilig gesteld is.
Uitstapkosten : 0% op de vervaldag, 3% bij uitstappen vóór de vervaldag (ten gunste van het compartiment).
Maar waar haal jij die 3% op vervaldag uit?
Ik lees in de fiche:
Doelstelling van het compartiment
De aandeelhouders de mogelijkheid bieden een meerwaarde op de vervaldag te ontvangen (voor zover de nettoresultaten van de
beleggingen van het compartiment het toelaten) dat overeenstemt met het gemiddelde van de actuariële rendementen van de obligaties
in portefeuille. Hoewel het beheer van het compartiment volledig georiënteerd is op de realisatie van zijn doelstelling, kan er geen
formele garantie worden gegeven dat deze doelstelling wordt behaald.
Er is dus gene sprake van een bepaald gegarandeerd percentage, maar laten we hopen dat er niet veel onderliggende obligaties ineens slecht gaan presteren en de reeds verworven winst veilig gesteld is.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Vroeger stond op de site van Rabo het verwacht jaarlijks rendement van deze belegging. Mischien was dat die 3%
Het actueel rendement kan je wel terugvinden op de rabobank site: ga naar onderstaande link en ga naar tabblad informatie klik op de technische fiche vanaf uw belegging. Het actueel rendement op jaarbasis van de 2CAP is momentreel 4,65% Niet slecht zou ik zeggen.
Voor de 1 cap is dit momenteel 5,35%. Ik denk dat dit dus verrekend is in de koers.
Ook staat er in de technishce fiches hoe het obligatiefonds is samengesteld...
http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... ault.aspx#
Als we die rendementen krijgen zal ik niet verkopen ;-)
Het actueel rendement kan je wel terugvinden op de rabobank site: ga naar onderstaande link en ga naar tabblad informatie klik op de technische fiche vanaf uw belegging. Het actueel rendement op jaarbasis van de 2CAP is momentreel 4,65% Niet slecht zou ik zeggen.
Voor de 1 cap is dit momenteel 5,35%. Ik denk dat dit dus verrekend is in de koers.
Ook staat er in de technishce fiches hoe het obligatiefonds is samengesteld...
http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... ault.aspx#
Als we die rendementen krijgen zal ik niet verkopen ;-)
Deze producten hebben als belangrijkste kenmerk dat ze investeren in obligaties met een resterende looptijd die korter is dan die van het product zelf. Dat is interessant vanuit het standpunt van kapitaalbehoud, je weet immers wat de waarde van de obligaties op vervaldag zal zijn. Indien de obligaties langer zouden lopen dan het product zelf, dan is het minder voorspelbaar wat het kapitaal op einddatum zou zijn en zou bvb. kapitaalverlies mogelijk zijn. Een interessante formule om het kapitaal min of meer veilig te stellen.
Zoals met alle obligaties het geval is, is de koers van de onderliggende obligaties sterk gestegen door de recente rentedalingen. Hierdoor is de totaalkoers van het product ook sterk gestegen. Maar door de specifieke formule weet je 1 ding zeker: alle onderliggende obligaties lopen af voor de vervaldatum, gaan terug naar 100% en zullen dus per definitie hun koerswinst kwijtspelen. En dan resteert enkel nog het couponrendement.
Het mechanisme dat er dus voor zorgt dat je weinig kans hebt op kapitaalverlies, zorgt er dus ook voor dat je alle extra koerswinst terug zal kwijtraken. Je valt dus terug op een rendement gelijkaardig aan de voorspelling bij uitgifte.
Of het nu interessant is om te verkopen met een fikse uitstapkost van 3% is de grote vraag.
Zoals met alle obligaties het geval is, is de koers van de onderliggende obligaties sterk gestegen door de recente rentedalingen. Hierdoor is de totaalkoers van het product ook sterk gestegen. Maar door de specifieke formule weet je 1 ding zeker: alle onderliggende obligaties lopen af voor de vervaldatum, gaan terug naar 100% en zullen dus per definitie hun koerswinst kwijtspelen. En dan resteert enkel nog het couponrendement.
Het mechanisme dat er dus voor zorgt dat je weinig kans hebt op kapitaalverlies, zorgt er dus ook voor dat je alle extra koerswinst terug zal kwijtraken. Je valt dus terug op een rendement gelijkaardig aan de voorspelling bij uitgifte.
Of het nu interessant is om te verkopen met een fikse uitstapkost van 3% is de grote vraag.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
bestaat er een mogelijkheid om zelf uit te rekenen of uitstappen nu interessant is?
Wellicht kun je daarvoor de BondCalculator van Urbain gebruiken: spreadsheet-bondcalculator-bereken-rend ... 13071.html" onclick="window.open(this.href);return false;