B Fund Best of Bonds 3 Cap
B Fund Best of Bonds 3 Cap
Beste Rabobank,
Op jullie site lees ik over de Best of Bonds 3:
Welk rendement kan u verwachten?
Het te verwachten rendement zal bekend zijn op het einde van de inschrijvingsperiode en hangt af van de marktomstandigheden op dat moment.
Welke 25 kwaliteitsobligaties?
Dat is pas bekend op het einde van de inschrijvingsperiode (21 april 2009).
Nu hebben jullie ook de voorganger van dit fonds (Best of Bonds 2) gelanceerd. Graag vernam ik van de BoB 2 welke 25 obligaties daar gekozen zijn en welke de rendementsverwachting is. Volgens jullie eigen fiche zou deze info immers nu beschikbaar moeten zijn.
Op jullie site lees ik over de Best of Bonds 3:
Welk rendement kan u verwachten?
Het te verwachten rendement zal bekend zijn op het einde van de inschrijvingsperiode en hangt af van de marktomstandigheden op dat moment.
Welke 25 kwaliteitsobligaties?
Dat is pas bekend op het einde van de inschrijvingsperiode (21 april 2009).
Nu hebben jullie ook de voorganger van dit fonds (Best of Bonds 2) gelanceerd. Graag vernam ik van de BoB 2 welke 25 obligaties daar gekozen zijn en welke de rendementsverwachting is. Volgens jullie eigen fiche zou deze info immers nu beschikbaar moeten zijn.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: B Fund Best of Bonds 3 Cap
Momenteel wordt de factsheet door Fortis Investments opgesteld met daarin de volledige lijst van de obligaties in portefeuille en het verwachte rendement. Wij verwachten deze factsheet binnen enkele dagen via onze website ter beschikking te kunnen stellen.
Mensen die de Best of Bonds 2 aankochten via Rabobank.be zullen tevens via E-mail op de hoogte worden gesteld van zodra deze informatie beschikbaar is.
Mensen die de Best of Bonds 2 aankochten via Rabobank.be zullen tevens via E-mail op de hoogte worden gesteld van zodra deze informatie beschikbaar is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"In de huidige stand van de fiscale wetgeving is de meerwaarde op de vervaldag vrij van roerende voorheffing. De inkomsten van het compartiment worden namelijk gekapitaliseerd tot op de eindvervaldag. "
"Taks op beurs-verrichtingen (TOB) Bij instappen en bij terugbetaling op de vervaldag: geen.
Bij uitstappen voor de vervaldag: 0,50% (met een maximum van 750 euro"
Ik heb geen enkele bevek, en ken niet zoveel van de fiscaliteit op de beveks.
1.Wordt de roerende voorheffing ( meestal 15 % ) jaarlijks aan de fiscus betaald, of wordt de bruto coupon van die bedrijfsobligaties in het compartiment gestoken?
( Omdat méér dan 40 % van het fonds uit (bedrijfs)obligaties bestaat lijkt het mij niet waarschijnlijk dat er geen roerende voorheffing zou ingehouden worden op die coupons).
Iets anders is natuurlijk de méérwaarde die wel vrijgsteld is van roerende voorheffing.
De inhalige belgische staat paste , als een van de weinige landen, zowel bij intrede- als uitrede een TOB taks toe ( die ooit 0,14 - 0,5 -1- 1,1% was). Voor de TOB taks bij intreding zijn ze al veroordeeld geworden enkele jaren geleden.
Ik dacht dat tot nog niet zolang geleden men ook altijd bij uittrede - ook op vervaldag - in Belgie een TOB taks moest betaald worden.
2.Is die taks bij uittrede op vervaldag dan eventueel afgeschaft ?
In Nederland bestaat een TOB taks niet.
3.Kan men dan de bevek die men bij Rabobank.be zou gekocht hebben, eventueel later -voortijdig - bij Rabobank Nederland verkopen ?
"Taks op beurs-verrichtingen (TOB) Bij instappen en bij terugbetaling op de vervaldag: geen.
Bij uitstappen voor de vervaldag: 0,50% (met een maximum van 750 euro"
Ik heb geen enkele bevek, en ken niet zoveel van de fiscaliteit op de beveks.
1.Wordt de roerende voorheffing ( meestal 15 % ) jaarlijks aan de fiscus betaald, of wordt de bruto coupon van die bedrijfsobligaties in het compartiment gestoken?
( Omdat méér dan 40 % van het fonds uit (bedrijfs)obligaties bestaat lijkt het mij niet waarschijnlijk dat er geen roerende voorheffing zou ingehouden worden op die coupons).
Iets anders is natuurlijk de méérwaarde die wel vrijgsteld is van roerende voorheffing.
De inhalige belgische staat paste , als een van de weinige landen, zowel bij intrede- als uitrede een TOB taks toe ( die ooit 0,14 - 0,5 -1- 1,1% was). Voor de TOB taks bij intreding zijn ze al veroordeeld geworden enkele jaren geleden.
Ik dacht dat tot nog niet zolang geleden men ook altijd bij uittrede - ook op vervaldag - in Belgie een TOB taks moest betaald worden.
2.Is die taks bij uittrede op vervaldag dan eventueel afgeschaft ?
In Nederland bestaat een TOB taks niet.
3.Kan men dan de bevek die men bij Rabobank.be zou gekocht hebben, eventueel later -voortijdig - bij Rabobank Nederland verkopen ?
Laatst gewijzigd door paul op 5 april 2009, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het betreft hier een Bevek met een Belgisch paspoort die uitsluitend in België verdeeld kan worden. Dit heeft tot gevolg dat het fonds buiten het toepassingsgebied van de Europese Spaarrichtlijn valt (deze is enkel van toepassing voor fondsen met een Europees paspoort).
1. De coupons worden gekapitaliseerd in het compartiment tot op de vervaldag: er is dus geen RV of meerwaardetaks op van toepassing
2. De Bevek heeft een vaste eindvervaldatum. TOB is enkel van toepassing bij verkoop vóór eindvervaldatum.
3. U kan de Bevek steeds via Rabobank.be verkopen aan de waarde van de uitgifte op de secundaire markt op het moment van verkoop. U kan een bij Rabobank.be bewaarde Bevek niet rechtstreeks verkopen via Rabobank Nederland tenzij u deze eerst naar Rabobank Nederland zou laten transfereren.
1. De coupons worden gekapitaliseerd in het compartiment tot op de vervaldag: er is dus geen RV of meerwaardetaks op van toepassing
2. De Bevek heeft een vaste eindvervaldatum. TOB is enkel van toepassing bij verkoop vóór eindvervaldatum.
3. U kan de Bevek steeds via Rabobank.be verkopen aan de waarde van de uitgifte op de secundaire markt op het moment van verkoop. U kan een bij Rabobank.be bewaarde Bevek niet rechtstreeks verkopen via Rabobank Nederland tenzij u deze eerst naar Rabobank Nederland zou laten transfereren.
Rabobank.be schreef: Het betreft hier een Bevek met een Belgisch paspoort die uitsluitend in België verdeeld kan worden. Dit heeft tot gevolg dat het fonds buiten het toepassingsgebied van de Europese Spaarrichtlijn valt (deze is enkel van toepassing voor fondsen met een Europees paspoort).
Indien de eventuele effentransfert naar Rabobank Nederland minder kost dan 0,5% of gratis is, dan loont het fiscaal de moeite om zo een transfert te doen, ingeval men wenst te verkopen voor de vervaldatum.
Blijkbaar kan men met een BEVEK legaal de 15 % roerende voorheffing vermijden, zodat die 0,5% beheerskosten per jaar en de 1,25 % instapkosten lager zijn dan de
gewonnen roerende voorheffing.
Het is ooit anders geweest.
Kost een effectentransfert van effecten van Rabobank.be naar Rabobank Nederland iets ?
Kan men onderhandelen over de inschrijvingskosten van 1,25 % indien het over een groot bedrag gaat ?
Laatst gewijzigd door paul op 6 april 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Misschien ben ik iets te voorbarig geweest met mijn informatie over het transfereren van stukken naar Rabobank Nederland. Aangezien het in dit geval gaat om een Bevek met een Belgisch paspoort is de kans zeer klein dat dit product bij Rabobank Nederland (of bij een andere buitenlandse bank) bewaard zal kunnen worden. Om dat zeker te weten vraagt u dit best na bij een Nederlands Rabobank kantoor.
Aangezien de systemen van Rabobank.be en Rabobank Nederland volledig los staan van elkaar valt een overboeking van effecten naar Rabobank Nederland onder dezelfde kostenstructuur als die voor andere banken. Er wordt een vaste vergoeding gevraagd van 60,50 EUR per fondslijn bij een transfer.
Over de instapkosten voor deze Bevek kan helaas niet onderhandeld worden. Rabobank.be hanteert al de minimale instapvergoeding die door de beheerder wordt opgelegd.
Aangezien de systemen van Rabobank.be en Rabobank Nederland volledig los staan van elkaar valt een overboeking van effecten naar Rabobank Nederland onder dezelfde kostenstructuur als die voor andere banken. Er wordt een vaste vergoeding gevraagd van 60,50 EUR per fondslijn bij een transfer.
Over de instapkosten voor deze Bevek kan helaas niet onderhandeld worden. Rabobank.be hanteert al de minimale instapvergoeding die door de beheerder wordt opgelegd.
Bedankt voor uw zeer duidelijke uitleg, zoals altijd.
Ik had al een vermoeden dat men in nederland met een belgische BEVEK niet kan handelen.
Meestal kan met men een luxemburgse SICAV in alle landen terecht.
De bevek blijft m.i. een zeer interessante mogelijkheid om geen roerende voorheffing te betalen. Indien wij die bedrijfsobligaties rechtstreeks zouden aankopen, zou er netto minder overblijven : roerende voorheffing en een behoorlijk makelaarsloon .
Ik had al een vermoeden dat men in nederland met een belgische BEVEK niet kan handelen.
Meestal kan met men een luxemburgse SICAV in alle landen terecht.
De bevek blijft m.i. een zeer interessante mogelijkheid om geen roerende voorheffing te betalen. Indien wij die bedrijfsobligaties rechtstreeks zouden aankopen, zou er netto minder overblijven : roerende voorheffing en een behoorlijk makelaarsloon .
Laatst gewijzigd door paul op 6 april 2009, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Kunnen we dit nog verwachten voor de afsluitdatum van de huidige emissie ? Zonder enige houvast lijkt het me anders niets opportuun om in te schrijven.Rabobank.be schreef: Momenteel wordt de factsheet door Fortis Investments opgesteld met daarin de volledige lijst van de obligaties in portefeuille en het verwachte rendement. Wij verwachten deze factsheet binnen enkele dagen via onze website ter beschikking te kunnen stellen.
Rabobank.be vraagt hier niet anders dan beleefd een blanco cheque aan de gasten van Fortis uit te schrijven. Je weet bij intekenen immers in de verste verte niet waaraan ze je geld nu weer gaan vergooien.
Rabobank.be, gaan jullie dezelfde toer op als Citibank die leurde met bazaar van Lehman Brothers?
Rabobank.be, gaan jullie dezelfde toer op als Citibank die leurde met bazaar van Lehman Brothers?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Twee reacties:
1) blanco cheque:
Het klopt dat tijdens de inschrijvingsperiode niet bekend is welke bedrijfsobligaties door de fondsbeheerder zullen gekocht worden.
Het universum van investment grade obligaties is echter niet groot. Hoop en al een paar honderd bedrijven wereldwijd. Bovendien zijn de helft daarvan financials, die door de beheerder gemeden worden.
Uiteindelijk zal de beheerder dus kopen uit een redelijk beperkte pool. Hij moet er tenslotte ook voor zorgen dat de vervaldag van de obligaties vóór de eindvervaldag van de bevek valt. Wees er dus maar zeker van dat het obligaties zijn van BMW, Carrefour, Nokia, Solvay,......
2) Communicatie.
Op dit moment zitten de obligaties voor BOB2 al in de bevek. Zo weten we van Fortis dat het definitieve indicatieve rendement van de portefeuille 4,24% na beheerskosten is. Zonder incidenten zal dit dus het jaarlijks rendement zijn tot op de eindvervaldag.
De communicatie naar de buitenwereld zal gebeuren via een factsheet. Bij Fortis gebeurt de productie één keer per maand. Afhankelijk van het einde van de intekenperiode kan dit dus één tot enkele weken in beslag nemen.
Bovendien moeten die factsheets door CBFA worden goedgekeurd. Ook dat vraagt zijn tijd.
Zodra deze factsheets beschikbaar zijn zullen we ze meteen publiceren op de site en doorsturen naar onze klanten die hebben ingetekend.
1) blanco cheque:
Het klopt dat tijdens de inschrijvingsperiode niet bekend is welke bedrijfsobligaties door de fondsbeheerder zullen gekocht worden.
Het universum van investment grade obligaties is echter niet groot. Hoop en al een paar honderd bedrijven wereldwijd. Bovendien zijn de helft daarvan financials, die door de beheerder gemeden worden.
Uiteindelijk zal de beheerder dus kopen uit een redelijk beperkte pool. Hij moet er tenslotte ook voor zorgen dat de vervaldag van de obligaties vóór de eindvervaldag van de bevek valt. Wees er dus maar zeker van dat het obligaties zijn van BMW, Carrefour, Nokia, Solvay,......
2) Communicatie.
Op dit moment zitten de obligaties voor BOB2 al in de bevek. Zo weten we van Fortis dat het definitieve indicatieve rendement van de portefeuille 4,24% na beheerskosten is. Zonder incidenten zal dit dus het jaarlijks rendement zijn tot op de eindvervaldag.
De communicatie naar de buitenwereld zal gebeuren via een factsheet. Bij Fortis gebeurt de productie één keer per maand. Afhankelijk van het einde van de intekenperiode kan dit dus één tot enkele weken in beslag nemen.
Bovendien moeten die factsheets door CBFA worden goedgekeurd. Ook dat vraagt zijn tijd.
Zodra deze factsheets beschikbaar zijn zullen we ze meteen publiceren op de site en doorsturen naar onze klanten die hebben ingetekend.
Er is één ding dat ik niet snap, u schrijft:"De coupons worden gekapitaliseerd in het compartiment tot op de vervaldag: er is dus geen RV of meerwaardetaks op van toepassing"
Dat is natuurlijk wel zo voor diegene die ingeschreven heeft op deze Bevek.
Maar ! Kan u me eens verklaren hoe het compartiment zelf erin slaagt van de coupons te innen zonder zelf 15 % RV te moeten betalen. Tenslotte int het compartiment zelf wel die coupons, en wat vervolgens (volgens mij )geherkapitaliseerd wordt is de couponwaarde -15% RV.
M.a.w. het lijkt alsof wij geen RV betalen, maar onrechtstreeks doen we dat natuurlijk wel, want het compartiment ontwaard gewoon met die 15% RV.
Dus wat is mijn voordeel indien ik deze Bevek koop ipv gewoon zelf rechtstreeks de obligaties van die 25 bedrijven te kopen.
Maar ! Kan u me eens verklaren hoe het compartiment zelf erin slaagt van de coupons te innen zonder zelf 15 % RV te moeten betalen. Tenslotte int het compartiment zelf wel die coupons, en wat vervolgens (volgens mij )geherkapitaliseerd wordt is de couponwaarde -15% RV.
M.a.w. het lijkt alsof wij geen RV betalen, maar onrechtstreeks doen we dat natuurlijk wel, want het compartiment ontwaard gewoon met die 15% RV.
Dus wat is mijn voordeel indien ik deze Bevek koop ipv gewoon zelf rechtstreeks de obligaties van die 25 bedrijven te kopen.
In het begin was ik zeker dezelfde mening toegedaan als u. De inhaleringe belgische fiscus heeft een aantal jaren geleden een bepaling ingevoerd als er meer dan 40% rentedragende bestanddelen aanwezig zijn in een compartiment, dan moet je langs de kassa van de fiscus passeren. Maar omdat er aan bedrijfsobligaties risicos verbonden zijn, zoals bij aandelen, is het best mogelijk dat de moderator van Rabobank.be gelijk heeft, en dat er geen r.v. moet worden ingehouden.jan b schreef: Er is één ding dat ik niet snap, u schrijft:"De coupons worden gekapitaliseerd in het compartiment tot op de vervaldag: er is dus geen RV of meerwaardetaks op van toepassing"
De eventuele meerwaarde van een bedrijfsobligatie ( bv. aankoop tegen 50%, verkoop tegen 100% van de nominale waarde )zal wel fiscaal vrijgesteld zijn.
Denk dat als je de obligaties zelf zou aankopen, je met een behoorlijk makelaarsloon zit, dat dikwijls véél hoger is dan bij aandelen. Bovendien zijn blijkbaar niet alle bedrijfsobligaties te koop voor een een particulier.
Laatst gewijzigd door paul op 8 april 2009, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.