BAM - Koninklijke BAM Groep
TIP
Re: BAM - Koninklijke BAM Groep
Beste Wachter,wachter schreef: ↑1 februari 2019, 13:53 Ik zou mij daar kunnen in vinden ware het niet dat ik hier in de eerste plaats kwam om info te verkrijgen!
Als ik dan op een draadje van een aandeel dat mij interesseert kom waar de laatste posting reeds van 2016 is kun je mij moeilijk verwijten dat ik probeer om het wat nieuw leven in te blazen gezien dit morsdood was.
Vind het zelf moeilijk om monologen te houden en pumpen is mijn stijl niet vandaar ik inhoudelijke press-releases post.
We zitten hier op het BAM forum, en de koers van het aandeel is steeds gezakt sinds 2016 (laatste posting) wat kan je daar dan over vertellen dat niet als pumpen zal gezien worden?
Ik snap dat je wat nieuw leven in bepaalde topics wilt blazen maar het meermaals kopiëren van nieuwsartikels binnen eenzelfde topic zonder dat er een eerdere respons was lijkt me wat overdreven.
Door het louter copy-pasten van nieuwsartikels verstoor je volgens mij ook de goede werking van het forum aangezien andere topics dan weer op de achtergrond komen.
Ik apprecieer het dat je activiteit meebrengt en leer ook graag bij via dit forum, echter het moto van "leven blazen in topics die mij interesseren door blind informatie te pushen" lijkt me wat nefast.
Paulvdvl schreef: ↑1 februari 2019, 14:48Beste Wachter,wachter schreef: ↑1 februari 2019, 13:53 Ik zou mij daar kunnen in vinden ware het niet dat ik hier in de eerste plaats kwam om info te verkrijgen!
Als ik dan op een draadje van een aandeel dat mij interesseert kom waar de laatste posting reeds van 2016 is kun je mij moeilijk verwijten dat ik probeer om het wat nieuw leven in te blazen gezien dit morsdood was.
Vind het zelf moeilijk om monologen te houden en pumpen is mijn stijl niet vandaar ik inhoudelijke press-releases post.
We zitten hier op het BAM forum, en de koers van het aandeel is steeds gezakt sinds 2016 (laatste posting) wat kan je daar dan over vertellen dat niet als pumpen zal gezien worden?
Ik snap dat je wat nieuw leven in bepaalde topics wilt blazen maar het meermaals kopiëren van nieuwsartikels binnen eenzelfde topic zonder dat er een eerdere respons was lijkt me wat overdreven.
Door het louter copy-pasten van nieuwsartikels verstoor je volgens mij ook de goede werking van het forum aangezien andere topics dan weer op de achtergrond komen.
Ik apprecieer het dat je activiteit meebrengt en leer ook graag bij via dit forum, echter het moto van "leven blazen in topics die mij interesseren door blind informatie te pushen" lijkt me wat nefast.
Beste Paul,
Ik zie toch dat gij hier zijt komen neuzen, als BAM u niet interesseert moet u er toch niet percé komen?
Ik ga ook niet neuzen op draadjes die mij niet interesseren!
Begrijp ook niet wat je 'verstoren van de goede werking ' noemt doordat andere topics op de achtergrond komen, als we niks posten zal er ook niks op de achtergrond verdwijnen, is het dat wat gij wilt? Op die manier zul je zeker niks bijleren ...
Ik zie trouwens dat men op het aandelenforum per dag hooguit op een 15-tal topics post, als je dat al niet kan opvolgen...
Mvg.
U heeft wellicht gelijk, waarom energie steken in dit soort zaken, was blunder van mij om te denken dat hier iets positiefs kon uit voortvloeien...
Zal dus mijn conclusies trekken en mijn tijd elders besteden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beste Wachter,
Als jij dat posten van nieuwsberichten graag doet en nuttig vindt, doe dat dan vooral en laat niemand je vertellen wat je moet doen.
Wat ik hieronder zeg is mijn persoonlijke mening, ik ben geen woordvoerder van "het forum", alleen van mezelf. Je kan die mening negeren of niet.
* Mij persoonlijk interesseert dat posten van nieuwsberichten helemaal niet. Een persoonlijke mening, bedenking, analyse,... er aan toevoegen maakt het meteen een pak interessanter.
* Je zegt dat je niet wil pumpen, maar op mij komt iemand die zo vaak mogelijk berichten post over een aandeel - ook al is het niet altijd even interessant nieuws, zeg nu zelf: die oplevering van 10 woningen... - net over als een pumper.
* Je wil geen monoloog houden zeg je. Maar je start ook helemaal geen discussie op. Dan kan je moeilijk veel animo verwachten.
* Als je het nu eens fundamenteler over het bedrijf zou hebben, da's toch meteen een pak interessanter? Ik heb er ooit in een ver verleden aandelen van gehad, maar volg het sindsdien maar van hééél ver meer op.
Enkele vragen die me zo meteen te binnen schieten:
- Hoe is BAM de afgelopen jaren geëvolueerd? Ze zitten in een 5-jarig herstructurerings/herstelplan. Hoe ver staan ze daarin?
- Groeit de omzet? Winst? Winstmarge? Winstmarges in de bouwsector zijn dus, zeer dun. Bij problemen duiken de resultaten makkelijk onder 0.
- Hoe doet BAM het tov de concurrenten? Heymans? VW?
- Wat met buitenlandse concurrenten?
- Welke afdelingen doen het goed/beter? Welke afdelingen doen het niet goed?
- Hebben ze afdelingen/landen afgestoten? Doen ze weer overnames? Indien ja, waar zetten ze op in? Activiteiten met hogere marges? Wat met het risico?
- Hoe zit het met hun probleemdossiers IJmuiden en Eindhoven? Zijn er de afgelopen jaren nog andere probleemdossiers geweest? Want daar had BAM wel een kwalijke reputatie in opgebouwd.
- Enz enz...
Je wil discussie over het aandeel? Doe moeite, en je zal ongetwijfeld wel kunnen discussiëren.
Soit, da's 't laatste dat ik er over zeg. Ik post niet vaak, maar quasi uitsluitend inhoudelijk. Vooral in de thread GVV's.
Als jij dat posten van nieuwsberichten graag doet en nuttig vindt, doe dat dan vooral en laat niemand je vertellen wat je moet doen.
Wat ik hieronder zeg is mijn persoonlijke mening, ik ben geen woordvoerder van "het forum", alleen van mezelf. Je kan die mening negeren of niet.
* Mij persoonlijk interesseert dat posten van nieuwsberichten helemaal niet. Een persoonlijke mening, bedenking, analyse,... er aan toevoegen maakt het meteen een pak interessanter.
* Je zegt dat je niet wil pumpen, maar op mij komt iemand die zo vaak mogelijk berichten post over een aandeel - ook al is het niet altijd even interessant nieuws, zeg nu zelf: die oplevering van 10 woningen... - net over als een pumper.
* Je wil geen monoloog houden zeg je. Maar je start ook helemaal geen discussie op. Dan kan je moeilijk veel animo verwachten.
* Als je het nu eens fundamenteler over het bedrijf zou hebben, da's toch meteen een pak interessanter? Ik heb er ooit in een ver verleden aandelen van gehad, maar volg het sindsdien maar van hééél ver meer op.
- Hoe is BAM de afgelopen jaren geëvolueerd? Ze zitten in een 5-jarig herstructurerings/herstelplan. Hoe ver staan ze daarin?
- Groeit de omzet? Winst? Winstmarge? Winstmarges in de bouwsector zijn dus, zeer dun. Bij problemen duiken de resultaten makkelijk onder 0.
- Hebben ze afdelingen/landen afgestoten? Doen ze weer overnames? Indien ja, waar zetten ze op in? Activiteiten met hogere marges? Wat met het risico?
- Hoe zit het met hun probleemdossiers IJmuiden en Eindhoven? Zijn er de afgelopen jaren nog andere probleemdossiers geweest? Want daar had BAM wel een kwalijke reputatie in opgebouwd.
- Enz enz...
Je wil discussie over het aandeel? Doe moeite, en je zal ongetwijfeld wel kunnen discussiëren.
Soit, da's 't laatste dat ik er over zeg. Ik post niet vaak, maar quasi uitsluitend inhoudelijk. Vooral in de thread GVV's.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
17) "U post niet vaak maar quasi uitsluitend inhoudelijk" schrijft u hier maar het lijkt er meer op dat ge mij een lesje wilt leren, spijtig dat er niks "inhoudelijks" in staat niettegenstaande uw bewering.....Afrodiziak schreef: ↑1 februari 2019, 22:15 Beste Wachter,
1)Volgens mij is nieuwsberichten posten nuttig omdat daar beknopte info in staat, indien iemand iets niet begrijpt kan hij altijd uitleg vragen, bovendien kunnen eventuele tegenstrijdigheden boven water komen
2) Dat is hierbij genoteerd.
3) We kunnen niet allemaal dezelfde interesse hebben.
4) Een aandachtig lezer zal gelezen hebben dat de bouw van die 10 woningen een pilotproject was, een zeer geslaagd bovendien, en daaruit volgt dat er nog werken zullen volgen.
5) De persberichten zijn duidelijk, dacht je dat ik nu iets ga schrijven in de trend van; "het gaat knallen" ?
werkelijk?
6) De jaarcijfers komen normaal gezien op 20 februari uit, de halfjaarcijfers kan ik als je dat wil onmiddellijk posten maar dat is geen kunst want ze staan op de website (nettoresultaat van 44,3 miljoen).
7) Met dat 5 jarig plan zijn ze nog niet waar ze willen zijn maar hebben ze goede vooruitgang geboekt en verwachten ze hun doelstelling tegen 2020 te behalen (gemakkelijk te vinden op hun website).
Gemakkelijk te vinden op hun website
9) Is voor mij persoonlijk niet relevant gezien ik mij baseer op de eigen cijfers van het bedrijf.
10) Idem voorgaande.
11) De meeste van de bedrijven lieten verbeterde resultaten zien, op 20 februari weten we meer.
12) Afspraak op 20 februari.
14) Afspraak op 20 februari.
- Enz enz...
15) Afspraak op 20 februari.
16) Ik wil op de hoogte zijn van wat er in en rond het bedrijf aan de gang is, het meeste weet ik zelf wel maar men kan niet alles weten, daarom dienen de respectievelijke fora. Hoeft niet noodzakelijk een discussie te zijn.
Mvg.
Wachter, ik volg de anderen hier.
Je moet dat niet persoonlijk nemen. Wat jij doet, past bij het beursigforum, minder bij het spaargidsforum. Hier geeft men cijfers maar vooral bedenkingen rond cijfers. Als je voor elk nieuw contract van BAM een nieuwe post maakt, dan duw je andere posts uit het forumoverzicht, het eerste en dikwijls enige scherm dat de meeste spaargidsen openen.
Je moet dat niet persoonlijk nemen. Wat jij doet, past bij het beursigforum, minder bij het spaargidsforum. Hier geeft men cijfers maar vooral bedenkingen rond cijfers. Als je voor elk nieuw contract van BAM een nieuwe post maakt, dan duw je andere posts uit het forumoverzicht, het eerste en dikwijls enige scherm dat de meeste spaargidsen openen.
dreaZ schreef: ↑2 februari 2019, 12:03 Wachter, ik volg de anderen hier.
Beste Dreaz,
Ik zal dat niet persoonlijk nemen en om u meteen te pareren, blijkbaar zijn er op dit forum velen met een andere mening gezien ik verschillende mails kreeg van personen die een andere mening hebben en mij vroegen om door te gaan, anders was ik reeds opgekrast.
Uw bewering dat verschillende postings op BAM andere draadjes achteruit duwt is niet juist, het blijft dan op exact dezelfde plaats staan.
Als we op verschillende draadjes posten gaat dit wel achteruit maar dan moeten we al op meer dan 30 draadjes posten vooralleer je het blad moet opschuiven, heb dat de afgelopen weken nog niet meegemaakt.
En als men al te lui is om een tweede scherm te openen dan vraag ik mij af hoe het staat met het lezen van de financiele verslagen van de bedrijven, kan mij dan moeilijk voorstellen dat dezen goede beleggers zijn.
Toch bedankt voor uw mening.
Mvg.
En wat als er nu eens een topic wordt opgericht voor 'klein bedrijfsnieuws', waar geïnteresseerden kleine nieuwsupdates van het genre 'BAM bouwt tien woningen' kunnen posten?
De echte bedrijfsdraadjes blijven dan gereserveerd voor belangrijk nieuws en/of eigen meningen, analyses en updates én er is toch nog een kanaal voor hetgeen dat wachter post. Ik kan me voorstellen dat mensen die buiten spaargids geen andere beleggingssites raadplegen wachter's bijdragen wel waarderen, terwijl anderen zich eraan storen.
PS: wachter, het is niet nodig hele epistels zoals die van Afrodiziak integraal te quoten...
De echte bedrijfsdraadjes blijven dan gereserveerd voor belangrijk nieuws en/of eigen meningen, analyses en updates én er is toch nog een kanaal voor hetgeen dat wachter post. Ik kan me voorstellen dat mensen die buiten spaargids geen andere beleggingssites raadplegen wachter's bijdragen wel waarderen, terwijl anderen zich eraan storen.
PS: wachter, het is niet nodig hele epistels zoals die van Afrodiziak integraal te quoten...
Zopas aangemaakt : klein bedrijfsnieuwsdw schreef: ↑2 februari 2019, 14:53 En wat als er nu eens een topic wordt opgericht voor 'klein bedrijfsnieuws', waar geïnteresseerden kleine nieuwsupdates van het genre 'BAM bouwt tien woningen' kunnen posten?
Doe er dan ook iets mee!
dw schreef: ↑2 februari 2019, 14:53 En wat als er nu eens een topic wordt opgericht voor 'klein bedrijfsnieuws', waar geïnteresseerden kleine nieuwsupdates van het genre 'BAM bouwt tien woningen' kunnen posten?
Beste DW,
Dat is een goed idee, dan kunnen allen die gewoon een beetje willen palaveren daar hun ding kwijt terwijl het bedrijfdraadje dan over fundamenteler zaken kan gaan zoals persberichten, kwartaalrapporten, halfjaarrapporten, jaarrapporten, analyses, enz...
Wat de posting van Afrodiziak betreft, hij stelde maar eventjes 17 zaken voor, had u dan liever gehad dat ik in 17 posting zou antwoorden?
Mvg.
Laatst gewijzigd door wachter op 2 februari 2019, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Chavacohn schreef: ↑2 februari 2019, 16:00Zopas aangemaakt : klein bedrijfsnieuwsdw schreef: ↑2 februari 2019, 14:53 En wat als er nu eens een topic wordt opgericht voor 'klein bedrijfsnieuws', waar geïnteresseerden kleine nieuwsupdates van het genre 'BAM bouwt tien woningen' kunnen posten?
Doe er dan ook iets mee!
Veel succes !
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Kan die irritante wachter niet geblokkeerd worden?

Zijn jou bijdragen dan zoveel beter ?
De gewoonte is dat als je antwoord op een bericht onmiddellijk erboven je niet quote, of je berichtje begint met @Afrodiziak. Het zal voor iedereen duidelijk zijn op wie je het hebt en je maakt het niet nodeloos vervelend voor wie op zijn smartphone kijkt. Als je op een post van een paar berichten of pagina's terug reageert is quoten natuurlijk wel handig.
Wat ook altijd kan is enkel de passages waar je rechtstreeks op reageert quoten en de rest deleten. Jij hebt bv. niet op alle 17 punten individueel gereageerd, dus gewoon een paar zinnetjes uit Afro's post laten staan had volstaan.