Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop
mmmm 
als ik het goed begrijp, mag ik toch stellen dat tot nu toe 4,5% netto krijg...?
ik heb 10/12/2008 22K euro gestort...dat is dus ruim 12 maanden eind 2009
op 30/01/2009 heb ik er nog 'ns 4k euro bijgestort...totaal 26k euro
wat krijg ik nu einde van 't jaar 2009 ?
tis te zeggen als BMPB 11 maanden telt, dan zou dit 26k aan minstens 4,5% moeten zijn, maar als er 'n KB is dat 12 maanden voorschrijft vanaf 1-04-2009...heb ik sowieso maar 3% op die laatste 4k euro...klopt dit?
btw: als ik hier de calculator gebruik, zijn de % wel aangepast voor BMPB, maar de eerste 6 maand krijg je 0 euro als je de looptijd op 12 maanden zet ?
als ik het goed begrijp, mag ik toch stellen dat tot nu toe 4,5% netto krijg...?
ik heb 10/12/2008 22K euro gestort...dat is dus ruim 12 maanden eind 2009
op 30/01/2009 heb ik er nog 'ns 4k euro bijgestort...totaal 26k euro
wat krijg ik nu einde van 't jaar 2009 ?
tis te zeggen als BMPB 11 maanden telt, dan zou dit 26k aan minstens 4,5% moeten zijn, maar als er 'n KB is dat 12 maanden voorschrijft vanaf 1-04-2009...heb ik sowieso maar 3% op die laatste 4k euro...klopt dit?
btw: als ik hier de calculator gebruik, zijn de % wel aangepast voor BMPB, maar de eerste 6 maand krijg je 0 euro als je de looptijd op 12 maanden zet ?
Hoe dom kan een bank toch zijn. Om van de getrouwheidspremie te kunnen genieten, kan men enkel in de maand januari geld op de BMPBTop rekening storten.
Ik heb de vraag ook gestelt per email, want ik had op 30 januari een bedrag gestort. Wegens de traagheid der banken is dat slechts op 2 (of erger nog op 3) feb op de BMPBTop tercht gekomen.
Dat geld staat dan 2 dagen minder dan 11 maanden op deze Top rekening.
Als er geen getrouwheidspremie toegekend wordt, zal het er gauw terug weg zijn.
Ik heb de vraag ook gestelt per email, want ik had op 30 januari een bedrag gestort. Wegens de traagheid der banken is dat slechts op 2 (of erger nog op 3) feb op de BMPBTop tercht gekomen.
-
Torro
Moet dit niet zijn: Hoe slim kan een bank toch zijn!big_chief schreef: Hoe dom kan een bank toch zijn.
of (en ik wil niemand beledigen)...hoe dom 'n klant kan zijn...?Torro schreef:Moet dit niet zijn: Hoe slim kan een bank toch zijn!big_chief schreef: Hoe dom kan een bank toch zijn.
daarom dient dit forum toch, dacht ik
-
steven$
Ik ben toch van plan het geld ook in 2011 nog te laten staan dus kan ik eigelijk beter nu een bmpb rekening afsluiten ipv argenta e-spaar! zij beloven nu al het maximum in april..
-
StevenDS001
Dit heeft niets te maken met de domheid van de bank, maar enkel wegens de wettelijke bepalingen. Had je je geld gestort in janurari kreeg je eerste de rente die op dat moment geldig was en daarna deze van februari. Op het einde van dit jaar had je dus een mooie basisrente + getrouwheidspremie opgestreken.big_chief schreef: Hoe dom kan een bank toch zijn. Om van de getrouwheidspremie te kunnen genieten, kan men enkel in de maand januari geld op de BMPBTop rekening storten.
-
lustige spaarder
http://www.tijd.be/beurzen/300117748?ret=graph
Bovenstaande link toont ons de beurskoers van MPS.
Wat mij opvalt en een beetje verontrust is de sterke daling van begin dit jaar?
Iemand een idee van wat er aan de hand is?
Bovenstaande link toont ons de beurskoers van MPS.
Wat mij opvalt en een beetje verontrust is de sterke daling van begin dit jaar?
Iemand een idee van wat er aan de hand is?
Hoe dom ben ik geweest?
Moet BMPB toch apprecieren dat ze snel geantwoord hebben op mijn vraag. Maandag vraag (per email), dinsdag antwoord.
Het antwoord is duidelijk en volgens hun reglement:
"Onder de huidige voorwaarden (11 maanden van hetzelfde civiele jaar) kan u inderdaad geen getrouwheidspremie meer behalen voor dit jaar, op nieuwe stortingen na 31/1/2009."
Mijn overschrijving van bij Dexia, ingegeven (electronisch) op 30/1 is bij BMPB geregistreerd met valutadatum 02/02. Hierdoor krijg ik de 1,5% getrouwheid niet.
Mijn besluit: ik haal dat geld er terug weg, en voor de rest van het jaar geen bijstortingen meer op BMPBTop.
Ik ben misschien wel niet de slimste, maar dom, hopelijk niet te.
BMPB is wel heel gewiekst. Op hun website staat heel duidelijk 3 % + 1,5%.
Voor de dommerikken die vanaf nu voor de rest van het jaar kunnen fluiten naar hun 1,5%
Moet BMPB toch apprecieren dat ze snel geantwoord hebben op mijn vraag. Maandag vraag (per email), dinsdag antwoord.
Het antwoord is duidelijk en volgens hun reglement:
"Onder de huidige voorwaarden (11 maanden van hetzelfde civiele jaar) kan u inderdaad geen getrouwheidspremie meer behalen voor dit jaar, op nieuwe stortingen na 31/1/2009."
Mijn overschrijving van bij Dexia, ingegeven (electronisch) op 30/1 is bij BMPB geregistreerd met valutadatum 02/02. Hierdoor krijg ik de 1,5% getrouwheid niet.
Mijn besluit: ik haal dat geld er terug weg, en voor de rest van het jaar geen bijstortingen meer op BMPBTop.
Ik ben misschien wel niet de slimste, maar dom, hopelijk niet te.
BMPB is wel heel gewiekst. Op hun website staat heel duidelijk 3 % + 1,5%.
Voor de dommerikken die vanaf nu voor de rest van het jaar kunnen fluiten naar hun 1,5%
Het is toch normaal dat dat geld pas op 02/02 aankomt als je bij dexia op 30/01 je overschrijving hebt gedaan. 30/01 was een vrijdag, het geld komt pas de volgende bankwerkdag aan op de andere rekening = maandag 02/02. Overschrijvingen van Dexia naar een andere bank is altijd de valutadatum + 1 bankwerkdag.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
phykris
Feiten:
- BMPB adverteert met 3%+1,5% getrouwheidspremie vanaf 2 februari
- 99% van de mensen denkt dat je vanaf 2 februari moet storten om recht te hebben op deze premie van 1,5%
- niemand die op of na 2 februari stort gaat dit jaar getrouwheidspremie krijgen voor de dagen in 2009, ook niet achteraf.
- de nieuwe promotie is net zo gemaakt dat je 1 dag tekort komt om recht te hebben op de getrouwheidspremie (die deel is van de promotie).
Sorry, maar ik blijf bij mijn standpunt: dit is boerenbedrog
Blijkbaar is de getrouwheidspremie bij BMPB in tegenstelling tot bij andere banken continu variabel. Dus mensen die in januari gestort hebben gaan wel een aanpassing krijgen.
- BMPB adverteert met 3%+1,5% getrouwheidspremie vanaf 2 februari
- 99% van de mensen denkt dat je vanaf 2 februari moet storten om recht te hebben op deze premie van 1,5%
- niemand die op of na 2 februari stort gaat dit jaar getrouwheidspremie krijgen voor de dagen in 2009, ook niet achteraf.
- de nieuwe promotie is net zo gemaakt dat je 1 dag tekort komt om recht te hebben op de getrouwheidspremie (die deel is van de promotie).
Sorry, maar ik blijf bij mijn standpunt: dit is boerenbedrog
Blijkbaar is de getrouwheidspremie bij BMPB in tegenstelling tot bij andere banken continu variabel. Dus mensen die in januari gestort hebben gaan wel een aanpassing krijgen.
Laatst gewijzigd door phykris op 4 februari 2009, 04:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mania
ben al meer dan 2 jaar klant bij bmpb, ben nog steeds zéér tevreden van hun dienstverlening.
de aanpassing van de rente is natuurlijk al met het oog op 1 april wanneer de nieuwe bepalingen omtrent rente op spaarrrekeningen van kracht zullen gaan. Vind hun aanpassing op 2feb dan ook helemaal geen bedrog omdat je bij 99% van de andere banken pas getrouwheidpremie kan krijgen na 12 maanden. Dus bij een storting na 1jan krijg je daar ook geen premie meer.
de aanpassing van de rente is natuurlijk al met het oog op 1 april wanneer de nieuwe bepalingen omtrent rente op spaarrrekeningen van kracht zullen gaan. Vind hun aanpassing op 2feb dan ook helemaal geen bedrog omdat je bij 99% van de andere banken pas getrouwheidpremie kan krijgen na 12 maanden. Dus bij een storting na 1jan krijg je daar ook geen premie meer.
Als dat geld er nu tot januari 2011 blijft opstaan, krijg je dan 2 keer de getrouwheidspremie??(in de veronderstelling dat alles gelijk blijft)
Eerste keer tot januari 2010 (11 maanden) en dan nog eens eind 2010 (nog eens 11 maanden later)? of is dit niet mogelijk...
Of krijg je enkel de getrouwheidspremie op het geld dat er al van januari op de rekening staat?
Eerste keer tot januari 2010 (11 maanden) en dan nog eens eind 2010 (nog eens 11 maanden later)? of is dit niet mogelijk...
Of krijg je enkel de getrouwheidspremie op het geld dat er al van januari op de rekening staat?
Toch wel, alleen is die premie bij de andere banken pas een jaar later verworven en wordt die dus een jaar later uitbetaald.. Maar je krijgt ze wel, bij BMPB njente premie voor dat jaar als je na januari stort, dan begint de getrouwheidsperiode pas te tellen het jaar daarop.mania schreef: Vind hun aanpassing op 2feb dan ook helemaal geen bedrog omdat je bij 99% van de andere banken pas getrouwheidpremie kan krijgen na 12 maanden. Dus bij een storting na 1jan krijg je daar ook geen premie meer.
@ Filip3: Regeling zegt 11 maanden in hetzelfde burgerlijk jaar...
-
Gunant
Nieuwe daling bij de Italiaan. Vanaf 09/02/2009 3% + 1%.
Toch een kleine tegenvaller.
Toch een kleine tegenvaller.
Ja, en aangezien je de getrouwheidspremie voor 2009 niet meer kan krijgen (op 01/01/2010), ben je er al niet veel beter af dan bij Rabo... Beter alternatief blijft dan nog de e-spaar van Argenta of ING Lion...