Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop
neen niet juist, je verliest 12 maanden getrouwheid omdat de getrouwheidsperiode niet volledig doorlopen is. je wacht beter tot in juli om je geld weg te halen.peter schreef: Ik zou mijn rekening willen afsluiten zonder veel getrouwheid te verliezen.
Kan iemand mij vertellen of mijn rekenkundige redenering juist is ?
Eenmalige storting gedaan op 06/07/07 (aangroei dus verworven op 06/01/08 maar pas uitbetaald op 01/01/09 ?)
Getrouwheid begint te lopen op 07/01/08 (getrouwheid uitbetaald op 01/01/09 omdat het meer dan 11 maanden in hetzelfde jaar bevind ?)
Ik zou dus maar een kleine 3 maanden getrouwheid verliezen ?
Is dit juist ?
Ik heb juist een rekening geopend bij Banca dei Monti Pascha di Sienna. Ik moet zeggen dat ik toch aangenaam verbaasd ben over de service. Maandag stuurde ik de brief op, Dinsdag kreeg ik al een e mail. WOensdag kreeg ik de PIN codes etc en donderdag stak de digipass in mijn brievenbus. Ik ga nog wel even wachten, na Kaupthing ben ik zeer achterdochtig geworden met buitenlandse banken. Hoewel BMP een betrouwbare respectabele bank is, ga ik toch even wachten tot wanneer de storm wat gaat liggen. Ik verwacht ook dat BMP niet erg snel haar rente zal laten zakken en dat indien de ECB haar rente terug verhoogt (n 2010, wegens inflatiegevaar), BMP onmiddellijk zal volgen. Dus voor degene die overwegen die rekening af te sluiten, ik zou daar nog even mee wachten. BMP heeft zeer lang 4,25% aangehouden. Ik had beter daar mijn geld gezet dan bij Kaupthing.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Kan er mij iemand helpen, wanneer haal ik best mijn centen af bij BMPB.
Stortingen gedaan van 3/8/07 tot 25/10/07
31/12/2008 intrest + EUR
31/12/2007 intrest + EUR
25/10/2007 + EUR
22/10/2007 + EUR
16/10/2007 + EUR
3/08/2007 + EUR
bedankt
Stortingen gedaan van 3/8/07 tot 25/10/07
31/12/2008 intrest + EUR
31/12/2007 intrest + EUR
25/10/2007 + EUR
22/10/2007 + EUR
16/10/2007 + EUR
3/08/2007 + EUR
bedankt
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Kan mij iemand hiermee helpen en wat advies geven aub?
Laat het gewoon staan als je het niet nodig hebt om iets mee te kopen, das pas goed advies.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Bedankt cp1234. Maar het probleem is dat iets meer dan de helft ervan nodig zou hebben en in vraag mij af wat ik erop verlies door het nu af te halen. Bij db moet ik nog wachten tot eind juni en dan staat het er een jaar en dat zijn de twee banken waar ik kan afhalen.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Kan mij hier iemand op vertellen waar ik het beste geld afhaal om het minste intrest te verliezen? Ik zou willen instappen in de I-plus van axa of kan ik beter alles laten staan bij BMPB en DB.
bedankt
bedankt
Denk eerst eens na wat je juist wil, nu is het of of of.centjessparen schreef: Kan mij hier iemand op vertellen waar ik het beste geld afhaal om het minste intrest te verliezen? Ik zou willen instappen in de I-plus van axa of kan ik beter alles laten staan bij BMPB en DB.
bedankt
Persoonlijk zou ik niet in de misleidende reclamestunt van axa trappen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Reken zelf eens uit wat de verliezen zijn bij uitstap of hoeveel de extra intrest zou bedragen door over te stappen. Voor enkel euro's is het ook weeral niet de moeite.
Moest het natuurlijk over grotere bedragen gaan, zou ik al lang alles eens nagerekend hebben.
Geld verdienen doe je door te werken.
Re: Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop rekening afsluiten
Heeft er iemand ervaring met afsluiten rekening BM ?
Zou geld wil steken in bedrijfsobligaties en daar deze rekening degene is die hetminst opbrengt zou ik daar het geld willen afhalen.
Dan kom in echter op minder dan 10.000 en is het helemaal niet interessant meer.
Hoe soepel zijn ze ?
Uiteraard haal ik eerst alles er af, en vraag dan pas de interest. Moet je daar lang op wachten ? Kan het via mail of willen ze dat je een ondertekende brief stuurt ....
Sommigen maken het wel moeilijk als je een rekening wil afsluiten.
Alvast bedankt voor jouw ervaring
Zou geld wil steken in bedrijfsobligaties en daar deze rekening degene is die hetminst opbrengt zou ik daar het geld willen afhalen.
Dan kom in echter op minder dan 10.000 en is het helemaal niet interessant meer.
Hoe soepel zijn ze ?
Uiteraard haal ik eerst alles er af, en vraag dan pas de interest. Moet je daar lang op wachten ? Kan het via mail of willen ze dat je een ondertekende brief stuurt ....
Re: Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop rekening afsluiten
Ik denk dat op termijn BMP als spaarrekening binnenkort tot de top zal horen.bruce1 schreef: Heeft er iemand ervaring met afsluiten rekening BM ?
Hoe soepel zijn ze ?
Pieterjan : waar baseer je je op om dit te beweren ?
Ja,dat zou ik ook wel eens willen weten. Hebben we hier een insider bij den Italiaan ?
Omdat ING, Credit Europe, DHB hun rentes verlaagd hebben tot 2%, BMP staat al een tijdje op 2,1%. Ik vermoed dus dat ze een bijkomende renteverlaging reeds ingecalculeerd hebben. 2,1% is dus marktconform gezien de lage ECB rente.
Dexia, Fortis etc zullen ook wel volgen.
Dexia, Fortis etc zullen ook wel volgen.
DHB save online : Vanaf 12-05-2009 is de basisrente 2.25 % per jaar
en de getrouwheidspremie 0.75
en de getrouwheidspremie 0.75
Een tip: Verhoog eerst je limieten. Dit kan online en via een automatische e-mail.
Mijn rekening staat er al een poos leeg en het is er nog niet van gekomen om ze af te sluiten.
Mijn rekening staat er al een poos leeg en het is er nog niet van gekomen om ze af te sluiten.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]