Banca Monte Paschi Belgio Fedeltà
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Banca Monte Paschi Belgio Fedeltà
Hallo,
momenteel heb ik sinds 3 jaar een BMPB TOP spaarrekening die nu 1,75% basisrente en 0,45% getrouwheidspremie opbrengt.
Nu twijfel ik om het geld van die rekening over te zetten naar een nog te openenen BMPB Fedelta rekening waar de basisrente nu 1% en de getrouwheidspremie 1,50% bedraagt.
Is dit aan te raden of toch maar niet doen?
Graag uw meningen aub.
bedankt!
momenteel heb ik sinds 3 jaar een BMPB TOP spaarrekening die nu 1,75% basisrente en 0,45% getrouwheidspremie opbrengt.
Nu twijfel ik om het geld van die rekening over te zetten naar een nog te openenen BMPB Fedelta rekening waar de basisrente nu 1% en de getrouwheidspremie 1,50% bedraagt.
Is dit aan te raden of toch maar niet doen?
Graag uw meningen aub.
bedankt!
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Banca Monte Paschi Belgio Fedeltà
Als je het geld van je bmpbtop de eerste tijd niet nodig hebt, zou ik zeker switchen.
Nu heb je 2,15, dan 2,5!
Gezien je bij monte paschi de getrouwheidspremie al na 11 maanden verworven hebt, toch mooi meegenomen die 0,35 extra.
Ik heb het alleszins gedaan.
Nu heb je 2,15, dan 2,5!
Gezien je bij monte paschi de getrouwheidspremie al na 11 maanden verworven hebt, toch mooi meegenomen die 0,35 extra.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb je dat gewoon online kunnen doen of opnieuw copie paspoort met ingevulde gegevens kunnen opsturen?
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
Via je paschiweb kan je online de aanvraag tot opening doen.
Je moet daarna wel nog een ondertekend document opsturen samen met kopie(s) van de identiteitskaart(en) plus een ander officieel document (kopie groene verzekeringskaart, kopie elektriciteitsfactuur, klever ziekenfonds, ...).
Na goedkeuring door de bank krijg je een e-mail met het nieuwe rekeningnummer dat je vanaf dan kan beginnen gebruiken.
Is bij mij allemaal heel vlot verlopen.
Je moet daarna wel nog een ondertekend document opsturen samen met kopie(s) van de identiteitskaart(en) plus een ander officieel document (kopie groene verzekeringskaart, kopie elektriciteitsfactuur, klever ziekenfonds, ...).
Na goedkeuring door de bank krijg je een e-mail met het nieuwe rekeningnummer dat je vanaf dan kan beginnen gebruiken.
Is bij mij allemaal heel vlot verlopen.
IK probeer SINDS 2 WEKEN BMPB te sluiten...ppfffff met dagelijks mails en vanmorgen gebeld...géén lijn???
Een beetje mafiosi bank hé!!!
Ik weet niet hoe je hebt proberen af te sluiten, maar je doet dit best per gewone briefwisseling, eventueel aangetekendBigBank schreef:IK probeer SINDS 2 WEKEN BMPB te sluiten...ppfffff met dagelijks mails en vanmorgen gebeld...géén lijn???
Ben je zeker van die 11 maanden? Dat zou goed zijn.Ik stel me wel de vraag of je dan op de Top rekening ook nog de vereiste 10.000 € moet laten staan? Of kanje twee rekeningen behouden, Top en Fideltà, met enkel slechts geld op Fideltà?adelin1967 schreef:Als je het geld van je bmpbtop de eerste tijd niet nodig hebt, zou ik zeker switchen.
Nu heb je 2,15, dan 2,5!
Waarom zou je ze beide houden? Fedeltà zal altijd meer opbrengen hoor.
Heb ALLES geprobeerd om af te sluiten maar NOG NIETS...
Omdat ik nog regelmatig bijstort en dan is het beter die te kiezen die de meeste basisrente geeft, dus Top, en pas na een jaar over te hevelen naar de Fideltà.matroos schreef:Waarom zou je ze beide houden? Fedeltà zal altijd meer opbrengen hoor.
Ik heb ondertussen zelf contact opgenomen met BMP en dat ging toch probleemloos na doorverwijzing naar het nr 02/2207330 en in het Nederlands(!). Daar heb de bevestiging gekregen voor zowel de 11 maanden regeling als het feit dat men naast de Fideltà ook nog de Top kan aanhouden voor bvb bijstorten van nieuw geld zonder dat dit minimum 10.000 € moet zijn.
Dat klopt niet helemaal. De Fedeltà zal enkel meer opbrengen wanneer je geld er een jaar of langer opstaat. Indien je dus voor een kortere periode spaart (bv 10 maanden), is het onverstandig je geld op de Fedeltà te zetten.matroos schreef:Waarom zou je ze beide houden? Fedeltà zal altijd meer opbrengen hoor.
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
getrouwheidspremie bmpb fedelta
Bij monte paschi krijg je op de fedeltà spaarrekening 1,5 % getrouwheidspremie voor alle bedragen die gedurende elf opeenvolgende maanden van het kalenderjaar op de rekening blijven staan.
Hierbij heb ik een vraagje:
stel storting van 50 000 euro op de fedeltà met valutadatum 13/1/2011 -
op 12/12/2011 is in dit geval de getrouwheidspremie verworven en deze wordt uitbetaald op het einde van het jaar.
Wanneer begint in dit geval de nieuwe getrouwheidsperiode te lopen?
Is dit dan 13/12/2011 wat wil zeggen dat de premie pas opnieuw verworven is op 12/12/2012?
Alvast bedankt voor jullie reacties?
op 12/12/2011 is in dit geval de getrouwheidspremie verworven en deze wordt uitbetaald op het einde van het jaar.
Is dit dan 13/12/2011 wat wil zeggen dat de premie pas opnieuw verworven is op 12/12/2012?
Re: getrouwheidspremie bmpb fedelta
Topic samengevoegd met de reeds bestaande topic
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Je getrouwheidspremie is - correct me if I'm wrong - is pas verworven op 31/12, niet op 12/12.adelin1967 schreef:Bij monte paschi krijg je op de fedeltà spaarrekening 1,5 % getrouwheidspremie voor alle bedragen die gedurende elf opeenvolgende maanden van het kalenderjaar op de rekening blijven staan.
Nieuwe getrouwheidsperiode zou dan beginnen op 1 januari.
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
[/quote]
Je getrouwheidspremie is - correct me if I'm wrong - is pas verworven op 31/12, niet op 12/12.
Nieuwe getrouwheidsperiode zou dan beginnen op 1 januari.[/quote]
Bedankt voor je reactie Maarten!
Dus als ik mijn geld zou afhalen op 20/12/2011, kan ik fluiten naar mijn getrouwheidspremie, ook al heeft het geld er 11 opeenvolgende maanden van het kalenderjaar op de rekening gestaan?
Je getrouwheidspremie is - correct me if I'm wrong - is pas verworven op 31/12, niet op 12/12.
Nieuwe getrouwheidsperiode zou dan beginnen op 1 januari.[/quote]
Bedankt voor je reactie Maarten!
Dus als ik mijn geld zou afhalen op 20/12/2011, kan ik fluiten naar mijn getrouwheidspremie, ook al heeft het geld er 11 opeenvolgende maanden van het kalenderjaar op de rekening gestaan?