Banca Monte Paschi = rommel
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Banca Monte Paschi = rommel
Moody's heeft de kredietwaardigheidsbeoordeling van de Italiaanse bank Banca Monte dei Paschi di Siena, meteen ook de oudste bank ter wereld, herleid naar Baaa3. Dat betekent dat het ratingbureau van oordeel is dat de kans groot is dat ze op eigen kracht haar verplichtingen niet meer zal kunnen nakomen. De bank is ook actief in België.
https://www.spaargids.be/sparen/banca-m ... tatus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/banca-m ... tatus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Banca Monte Paschi = rommel
Dat de "moederbank" in de problemen zat, is al lang geweten en hier al aan bod gekomen.
De Belgische afdeling maakt wel winst.
De moeder probeert die te verkopen maar geraakt er niet af...
De Belgische afdeling maakt wel winst.
De moeder probeert die te verkopen maar geraakt er niet af...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@Vaganzza,
Ik volg even niet: Bij Moody vind ik uw kwotering Baaa3 niet terug <het maximum aantal a's is twee (althans blijkens de door Spaargids aangeleverde info)>. Ook vermeldt uw info op Spaargids nog steeds Ba2 voor BMPB.
Wat is hier nu van aan?
Dat je BMPB niet in je hart draagt, was al duidelijk. Overigens vind ik dat sommige banken hier al genoeg gebasht worden terwijl andere niet hoog genoeg de hemel kunnen ingeprezen worden.
Ik volg even niet: Bij Moody vind ik uw kwotering Baaa3 niet terug <het maximum aantal a's is twee (althans blijkens de door Spaargids aangeleverde info)>. Ook vermeldt uw info op Spaargids nog steeds Ba2 voor BMPB.
Wat is hier nu van aan?
Dat je BMPB niet in je hart draagt, was al duidelijk. Overigens vind ik dat sommige banken hier al genoeg gebasht worden terwijl andere niet hoog genoeg de hemel kunnen ingeprezen worden.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Ik heb ook al eens gevraagd aan Vaganzza om als moderator onbevooroordeeld op te treden...vlo schreef:@Vaganzza,
Sommige banken worden hier gebashed dat het niet mooi is terwijl andere hier, en zeker niet altijd terecht, de hemel worden ingeprezen.
Ik weet niet of het toen Vaganzza was maar: toen een vriend van mij die bij Kauphting werkte, mij 's morgends smste dat hij niet meer binnen mocht op zijn werk en ik dat hier poste, werd dat afgedaan als stemmingmakerij.
Enkele dagen later gaat men zich dan voorstellen als de grote redder van de Kaupthingspaarders.
Dit is niet bedoeld als "bashing" of als "bevooroordeeld over BMPB". Jullie maken dit ervan. Ik vond dit bericht belangrijk genoeg om een discussie op het forum te veroorzaken. Mensen trekken zo snel conclusies die er TOTAAL niet zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Kredietwaardigheid (Moody) Banca Monte Paschi naar rommelsta
"Banca Monte Paschi = rommel" als topictitel is misschien een beetje misleidend.
Het zou beter zijn, moest er "Kredietwaardigheid (Moody) Banca Monte Paschi naar rommelstatus" gestaan had. Niet?
Het zou beter zijn, moest er "Kredietwaardigheid (Moody) Banca Monte Paschi naar rommelstatus" gestaan had. Niet?
1. Ik vrees dat ordehandhaving fel bemoeilijkt wordt als de ordehandhaver een deel van zijn <publiek> doelbewust tegen de haren in strijkt.Yaris schreef:Twee opmerkingen:
1. Een moderator is naast de ordehandhaver op het forum ook een gewone gebruiker die zijn eigen mening mag hebben en verkondigen.
2. In dit draadje over Banca Monte Paschi vind ik niet dat Vaganzza zich schuldig maakt aan bashing. Het openingsbericht is neutraal opgesteld.
2. Jouw ideeen over neutraliteit lijnen niet met die van mij. Graag een minimum aan objectiviteit aub (quid BMP is identiek aan rommel?).
Ooit was "Europa" een mooi project!
Ik kan de mening van enkelen hier delen maar hou de kerk toch liever in het midden van het dorp. Het bericht zelf van Vaganzza is neutraal en informatief. De titel is daarentegen niet alleen subjectief...het kan zelfs leiden tot paniek bij sommige spaarders van BMPB! Dus toch opletten hiermee. Het verschil natuurlijk met het vroegere Kauphting is, dat toen die bank hier op de markt kwam, ze eigenlijk al tot rommelbank was gedegradeerd. BMPB was van sinds haar bestaan hier in België een kredietwaardige bank, maar glijdt helaas verder weg. Met het einde van het jaar in het zicht en dus ook de getrouwheidspremie, is dit geen prettig nieuws en hou ik het in het oog.
Maar we hebben die staatsgarantie en hopelijk hoeft het zo ver niet te komen en wordt er voor het Belgisch filiaal toch nog een overnemer gevonden.
Maar we hebben die staatsgarantie en hopelijk hoeft het zo ver niet te komen en wordt er voor het Belgisch filiaal toch nog een overnemer gevonden.