Bancontact tussen 17u00 en 18u00
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Bancontact tussen 17u00 en 18u00
Vandaag stond ik in de supermarkt, voor mij weer iemand die geen cash bij had en ging betalen met bancontact.
Dat heeft meer dan een minuut geduurd eer de betaling geaccepteerd werd. Ik kan U zeggen, een minuut is lang maar het was gerust 1'30". Volgens de kassierster is er tussen 17u00 en 18u00 altijd een moment dat het meer dan minuut duurt.
Heeft iemand kennis van de reden waarom het op dat moment zo lang duurt?
Batchverwerking? Synchronisatie van systemen? ...
Dat heeft meer dan een minuut geduurd eer de betaling geaccepteerd werd. Ik kan U zeggen, een minuut is lang maar het was gerust 1'30". Volgens de kassierster is er tussen 17u00 en 18u00 altijd een moment dat het meer dan minuut duurt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Bancontact tussen 17u00 en 18u00
Dan gaat degene die bancontact in het oog moet houden naar de WC, gokje van mij
Dan gaat degene die bancontact in het oog moet houden naar de WC, gokje van mij
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
MarcellaVdb
- Newbie

Volgens mij slaagt die kassierster zomaar wat uit haar nek, om de ongeduldige wachtende klanten wat te bedaren.Spruitekop schreef: ↑3 oktober 2018, 03:20 Vandaag stond ik in de supermarkt, voor mij weer iemand die geen cash bij had en ging betalen met bancontact.
Het is inderdaad godgeklaagd dat sommige mensen pas op het allerlaatste moment naar hun kaart gaan zoeken, terwijl ze eerst 5 minuten staan aan te schuiven.
18u is volledig binnen een piekmoment en dan zal geen enkele medespeler batchverwerkingen opstarten. Als na enkele milliseconden de bank niet antwoordt op Worldline dan zal Worldline zelf de beslissing nemen om al dan niet de rekening te debiteren. Als Wordline problemen heeft dan switchen ze naar hun backup. Maar dat gebeurt zeker niet dagelijks. Als mogelijkheid blijft over de lijnen van proximus of telenet vanuit de supermarkt, de supermarkt zelf of foutieve informatie van de kassierster.
Ik kon gisteren rond 18u helemaal niet betalen met mijn Keytrade kaart (4 pogingen). Dan maar betaald met KBC kaart, en die betaling blijkt met Maestro uitgevoerd te zijn. Dus ik vermoed dat er gisteren een probleem was met Bancontact.
Heb je geen Maestro op die Keytrade kaart ?
Nu je het zegt, jawel. En toch werd de transactie tot 4x geweigerd. De dag voordien nog probleemloos mee betaald in dezelfde winkel.
Vroeger was er proton. Wat eigenlijk, toch voor de eindgebruiker overkwam, als een offline vorm van bancontact voor een laag bedrag dat reeds als een reserve beschikbaar was op het niveau van de debitkaart zelf.
Als dat vroeger kon technologisch dat moet het toch nu ook kunnen om aan debitkaarten een offline-modus te koppelen. Een soort van backupmodus om - voor zover die optie actief staat en het gereserveerde budget voldoende is - een transactie offline af te handelen als het niet lukt via het netwerk voor wat voor reden dan ook. Bij een volgende succesvolle transactie kan er dan een reset gebeuren van de reserve voor de offline-modus.
Als dat vroeger kon technologisch dat moet het toch nu ook kunnen om aan debitkaarten een offline-modus te koppelen. Een soort van backupmodus om - voor zover die optie actief staat en het gereserveerde budget voldoende is - een transactie offline af te handelen als het niet lukt via het netwerk voor wat voor reden dan ook. Bij een volgende succesvolle transactie kan er dan een reset gebeuren van de reserve voor de offline-modus.
aanvullend op yvesds zijn goede uitleg:
Mogelijks was die Terminal aan het overschakelen naar TINA modus (slechte lijn, lijn overbelast,...?).
https://mijnbetaaloplossing.be/index/nl ... ervice.htm
Ik dacht dat er ook een aantal transacties op de chip kunnen bewaard worden als de terminal offline is. Dit zonder dat de klant of de winkelier het dient te weten. Volgende keer wanneer je je kaart gebruikt in een online terminal, worden deze transacties 'int geniep', dan verder afgehandeld. Ik weet niet of dat courant gebeurd. Ik heb dat ooit eens horen vertellen door een Prof in mijn postgraduaat opleiding.
Batchverwerking om 18 uur lijkt mij uitgesloten.
Mogelijks was die Terminal aan het overschakelen naar TINA modus (slechte lijn, lijn overbelast,...?).
https://mijnbetaaloplossing.be/index/nl ... ervice.htm
Ik dacht dat er ook een aantal transacties op de chip kunnen bewaard worden als de terminal offline is. Dit zonder dat de klant of de winkelier het dient te weten. Volgende keer wanneer je je kaart gebruikt in een online terminal, worden deze transacties 'int geniep', dan verder afgehandeld. Ik weet niet of dat courant gebeurd. Ik heb dat ooit eens horen vertellen door een Prof in mijn postgraduaat opleiding.
Batchverwerking om 18 uur lijkt mij uitgesloten.
Ik heb vandaag ook zoiets meegemaakt in een supermarkt.
was nogthans tussen 17 en 18u ook in een supermarkt, geen problemen gehad of gezien bij anderen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor