Bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
TIP
Re: Bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Ik wacht reeds bijna drie maanden op de werkelijke uitbetaling van een coupon (ex-Dexiakasbon) op een Argenta effectenrekening. Tot nu toe geen afdoend resultaat op mijn vragen noch op de vragen om uitleg van mijn kantoorhouder aan hoofdbureau. Ondertussen is een andere kasbon op de effectenrekening (ook ex-Dexia) op einddatum gekomen (1/3/2012) en deze is ook nog niet terugbetaald.
Via familie hoor ik dat dergelijke problemen zich ook bij andere banken (Fortis) zouden voordoen?
Wie weet hier meer over?
Via familie hoor ik dat dergelijke problemen zich ook bij andere banken (Fortis) zouden voordoen?
Wie weet hier meer over?
Als je kasbons van een bepaalde bank hebt kun je dus maar beter een zichtrekening bij die bank houden tot aan de vervaldag van die kasbons.
Dit is inderdaad zo, heb bij verschillende banken al zaken voorgehad dat ze dingen in elkaar steken, om te beletten en of het moeilijker te maken dat je op eindvervaldag aan je geld kunt om dit over te schrijven naar een andere bank.
Mijn, beperkte, eenmalige, ervaring dateert weliswaar van 2000, maar goed.
Ik had via een erfenis een kasbon aan toonder van het Gemeentekrediet van Belgie (later Dexia geworden).
Maw, ze kenden mij daar zelfs niet bij GKB.
Op de vervaldag, in 2000 dus, ben ik met die kasbon naar een Dexia kantoor gegaan.
De loketbediende deed wat moeilijk omdat ik het bedrag wou laten uitbetalen op mijn (toen) KBC zichtrekening. Gelukkig voor mij kwam net de kantoordirecteur binnen die veel minder moeilijk deed. 3 Werkdagen later stond het bedrag op m'n KBC-zichtrekening.
Volgens mij ga je dus beter naar een kantoor van de bank dat de kasbon uitgegeven heeft.
Doet men daar moeilijk, dan laat je de 'baas' erbij halen of ga je naar een ander kantoor van die bank.
Ik had via een erfenis een kasbon aan toonder van het Gemeentekrediet van Belgie (later Dexia geworden).
Maw, ze kenden mij daar zelfs niet bij GKB.
Op de vervaldag, in 2000 dus, ben ik met die kasbon naar een Dexia kantoor gegaan.
De loketbediende deed wat moeilijk omdat ik het bedrag wou laten uitbetalen op mijn (toen) KBC zichtrekening. Gelukkig voor mij kwam net de kantoordirecteur binnen die veel minder moeilijk deed. 3 Werkdagen later stond het bedrag op m'n KBC-zichtrekening.
Volgens mij ga je dus beter naar een kantoor van de bank dat de kasbon uitgegeven heeft.
Doet men daar moeilijk, dan laat je de 'baas' erbij halen of ga je naar een ander kantoor van die bank.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik wacht ook al bijna 3 maanden op de uitbetaling van verschillende vervallen obligaties en coupons die op een Argenta effectenrekening staan. Kantoorhouder en ombudsdienst van Argenta geven geen antwoord wanneer het wel gaat gebeuren.
In het verleden heb ik ook al een paar keer kasbons geërfd die uitgegeven waren door andere banken dan de bank waar ik toen klant was.
Ik ben daarmee gewoon naar mijn plaatselijk kantoor gegaan en gevraagd om die onmiddellijk uit te betalen op mijn zicht- en/of spaarrekening.
Daarvoor werd ik in een apart loket ontvangen, en werd direct het nodige gedaan. Na een paar dagen kon ik al over het geld beschikken.
De bank in kwestie was KBC en de feiten dateren reeds van +/- 5 jaar en +/- 10 jaar geleden.
Ik weet niet of men daar tegenwoordig nog zo tewerk gaat, want ik ben daar geen klant meer (dat laatste om een minder goede reden, maar als het goed is mag het óók gezegd worden
).
Ik ben daarmee gewoon naar mijn plaatselijk kantoor gegaan en gevraagd om die onmiddellijk uit te betalen op mijn zicht- en/of spaarrekening.
Daarvoor werd ik in een apart loket ontvangen, en werd direct het nodige gedaan. Na een paar dagen kon ik al over het geld beschikken.
De bank in kwestie was KBC en de feiten dateren reeds van +/- 5 jaar en +/- 10 jaar geleden.
Ik weet niet of men daar tegenwoordig nog zo tewerk gaat, want ik ben daar geen klant meer (dat laatste om een minder goede reden, maar als het goed is mag het óók gezegd worden

Wat ik mij wel herinner is dat er ergens een wet zou zijn dat men bv de terugbetaling van een fonds of een kasbon moet ontvangen
bij een bank waar men nog een rekening heeft.
Bv. ik had een kasbon bij BELFIASCO, maar ik had daar geen rekening meer- dan moest ik toch bij de bank waar ik nog wel een rekening had(bv Fortis) dat stuk gaan incasseren. Beide banken bevestigden dat.
bij een bank waar men nog een rekening heeft.
Bv. ik had een kasbon bij BELFIASCO, maar ik had daar geen rekening meer- dan moest ik toch bij de bank waar ik nog wel een rekening had(bv Fortis) dat stuk gaan incasseren. Beide banken bevestigden dat.
Vandaag ook klacht gepost bij ombudsdienst Argenta. Als hier ook geen antwoord komt: Ombudsdienst overheid.lola schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Ik wacht ook al bijna 3 maanden op de uitbetaling van verschillende vervallen obligaties en coupons die op een Argenta effectenrekening staan. Kantoorhouder en ombudsdienst van Argenta geven geen antwoord wanneer het wel gaat gebeuren.
Die ombudsdienst van Argenta is een lege doos. Ze gingen het probleem voorleggen aan de directie
;
binnen 30 dagen zou ik antwoord krijgen. Natuurlijk niks van gehoord binnen de 30 dagen. 2 weken geleden dan gevraagd aan de ombudsdienst waar hun antwoord bleef. Ze gingen de directie rappeleren. We zijn nu 2 weken verder en natuurlijk nog steeds geen antwoord. Conclusie: die ombudsdienst is enkel voor de schijn

binnen 30 dagen zou ik antwoord krijgen. Natuurlijk niks van gehoord binnen de 30 dagen. 2 weken geleden dan gevraagd aan de ombudsdienst waar hun antwoord bleef. Ze gingen de directie rappeleren. We zijn nu 2 weken verder en natuurlijk nog steeds geen antwoord. Conclusie: die ombudsdienst is enkel voor de schijn

Wat had je nu eigenlijk verwacht, dat ze tegen hun eigen policie gaan spreken
??
Bemiddelingsdienst Banken – Krediet – Beleggingen
Als de ombudsdienst uw klacht al heeft behandeld en u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kunt u schriftelijk een beroep doen op de Bemiddelingsdienst Banken – Krediet – Beleggingen:
Bemiddelingsdienst Banken - Krediet – Beleggingen
Belliardstraat 15-17, bus 8
1040 Brussel
Tel.: +32 2 545 77 70
Fax: +32 2 545 77 79
E-mail: Ombudsman@OmbFin.be
Website: http://www.ombfin.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Bemiddelingsdienst Banken – Krediet – Beleggingen
Als de ombudsdienst uw klacht al heeft behandeld en u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kunt u schriftelijk een beroep doen op de Bemiddelingsdienst Banken – Krediet – Beleggingen:
Bemiddelingsdienst Banken - Krediet – Beleggingen
Belliardstraat 15-17, bus 8
1040 Brussel
Tel.: +32 2 545 77 70
Fax: +32 2 545 77 79
E-mail: Ombudsman@OmbFin.be
Website: http://www.ombfin.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het goed komt bij Argenta moeten we het ook zeggen. Met enkele dagen vertraging werd de vervallen kasbon (ex-dexia) met intresten uitbetaald.Jaw9A schreef:Ik wacht reeds bijna drie maanden op de werkelijke uitbetaling van een coupon (ex-Dexiakasbon) op een Argenta effectenrekening. Tot nu toe geen afdoend resultaat op mijn vragen noch op de vragen om uitleg van mijn kantoorhouder aan hoofdbureau. Ondertussen is een andere kasbon op de effectenrekening (ook ex-Dexia) op einddatum gekomen (1/3/2012) en deze is ook nog niet terugbetaald.
Wie weet hier meer over?
Over een vervallen coupon uit december 2011: geen nieuws........