Bank Crédit Foncier
TIP
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Re: Bank Crédit Foncier
Als je in het kader van een hypothecaire lening spreekt over een looptijd van 25 jaar en een maandbedrag van de aflossing van 1187 euro is 16 euro per maand of 200 euro per jaar of 5000 euro op 25 jaar inderdaad peanuts.
Ik moet daar trouwens ook een paar maand voor werken. Reken maar eens uit wat voor bedrag men leent als de aflossing 1187 euro bedraagt en dit gedurende 25 jaar.
Ik ben blij dat ik niet zoveel moet afbetalen.
Ik moet daar trouwens ook een paar maand voor werken. Reken maar eens uit wat voor bedrag men leent als de aflossing 1187 euro bedraagt en dit gedurende 25 jaar.
Ik ben blij dat ik niet zoveel moet afbetalen.
Blijft veel geld!
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Het eindbedrag kan je nu nog niet weten in het geval van de accordeonformule, omdat de looptijd en dus je aantal afbetalingen afhangt van de rente evolutie, enkel het eindbedrag van worstcase scenario kan je berekenen (dat is dus er van uitgaan dat de rente hard begint te stijgen kort na het afsluiten van je lening en in de loop van de volgende 25 jaar nooit meer een terugval kent)hansv schreef: Fortis: Accordeon formule waarbij worstcase scenario even 'duur' is als dat van immotheker.
1187 euro/maand vast, kan gaan van 20 tot 25 jaar.
Maar eindbedrag is bij Fortis duurder (+- 5000 euro op 25 jaar inclusief alle kosten), wegens hoge SSV en dure spaar/zicht rekeningen die niets opbrengen.
Ook het argument van de dure zicht/spaarrekening snap ik niet zo goed: je afbetalingsbedrag is sowieso 4 euro per maand lager dan bij Credit Foncier, voor dat geld (en voor minder ook) heb je wel een zichtrekening hoor. En de online spaarrekening is één van de best renderende die er in dit land zijn ( stel ik vast in de ranking van deze site). Ze kunnen je toch niet verplichten je spaargeld op een laagrentende rekening te zetten ?
Enjoy the party, but dance near the door
Zeker doen, ben ook klant van credit foncier via immotheek, niet twijfelen
groetjes
pa1dek
groetjes
pa1dek