Bank met beste online bankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bank met beste online bankieren
Een eigenschap die het internetbankieren heeft van Europabank en die ik nog nooit gezien heb in het internetbankieren van andere banken - particuliere versie - is de optie om overschrijvingen als een bestand (XML), een batch, te uploaden.
In die context is het internetbankieren van Europabank dus het beste (of toch heel goed).
Niet dat ik klachten heb over de rest van de functies. Het internetbankieren van Europabank is overzichtelijk, duidelijk. De functies die nodig zijn die zijn aanwezig en het werkt. Er is geen mobile app (de 'app' is eigenlijk een browservenster) maar de website werk heel goed in een mobile browser.
In die context is het internetbankieren van Europabank dus het beste (of toch heel goed).
Niet dat ik klachten heb over de rest van de functies. Het internetbankieren van Europabank is overzichtelijk, duidelijk. De functies die nodig zijn die zijn aanwezig en het werkt. Er is geen mobile app (de 'app' is eigenlijk een browservenster) maar de website werk heel goed in een mobile browser.
Krijg je duidelijke instructies voor de structuur van die XML?
Om te besluiten dat Europabank daardoor het beste internetbankieren heeft... dat vind ik belachelijk.
Ik heb geen behoefte eraan om mijn overschrijvingen in batch door te sturen.
De criteria om iets goed te vinden zullen wel voor iedereen verschillend zijn.
Bij andere banken (bv Belfius) kan je overschrijvingen in een map plaatsen en gezamenlijk doorsturen als je inlogt via pc.
Het XML verhaal doet mij eerder aan lang vervlogen tijden denken.
Mijn eerste internetbankieren maakte gebruik van een verbinding met een andere modem waarop je nog moest inbellen, waarna je gewoon je batch met overschrijvingen doorstuurde.
Buiten overschrijvingen doorgeven en saldo raadplegen was er daar niet veel mogelijk.
Het is ook maar wat je gewoon bent.
Eerder werd hier in polls het internetbankieren van Keytrade of Argenta tot beste verkozen. Dat zegt genoeg.
Als je nooit iets anders gegeten hebt dan confituur, is confituur altijd het lekkerst.
Ik heb geen behoefte eraan om mijn overschrijvingen in batch door te sturen.
De criteria om iets goed te vinden zullen wel voor iedereen verschillend zijn.
Bij andere banken (bv Belfius) kan je overschrijvingen in een map plaatsen en gezamenlijk doorsturen als je inlogt via pc.
Het XML verhaal doet mij eerder aan lang vervlogen tijden denken.
Mijn eerste internetbankieren maakte gebruik van een verbinding met een andere modem waarop je nog moest inbellen, waarna je gewoon je batch met overschrijvingen doorstuurde.
Buiten overschrijvingen doorgeven en saldo raadplegen was er daar niet veel mogelijk.
Het is ook maar wat je gewoon bent.
Eerder werd hier in polls het internetbankieren van Keytrade of Argenta tot beste verkozen. Dat zegt genoeg.
Als je nooit iets anders gegeten hebt dan confituur, is confituur altijd het lekkerst.
@Didymus Er is een 'help' ballonnetje dat aangeeft die het XML-bestand moet zijn opgemaakt volgens de ISO 20022 standaard. 'consumer credit initiation transfer message'. Verder geen uitleg. Ik denk dat wie hier iets mee kan doen het wel weet.
Dat zal wel zijn dat boekhoudsystemen die overschrijvingsopdrachten aanmaken. Die kun je dan exporteren en uploaden om uit te voeren via die wijze zodat je die niet manueel een per een moet zitten ingeven. Niet nuttig als je 3 betalingen moeten doen. Wel als je er 300 moet doen.
De uitgevoerde verrichtingen kun je ook exporteren als PDF, Coda (Coded statement of account) en CVS.
@haelewyn Ik heb die functie ook niet nodig. Ik zeg alleen dat voor wie die functie wel kan gebruiken, die ik nog niet bij andere banken heb gezien, Europabank misschien het beste internetbankieren heeft. Het is waar dat de criteria om iets goed te vinden persoonlijk verschillen. Voor sommige mensen kan die functie het verschil maken.
Zojuist een melding gekregen bij het inloggen op Europabank dat SEPA instant payments nu actief is gezet. Weliswaar met een ernstige beperking; enkel tussen overschrijvingen van en naar Europabank-rekeningen.
Met de melding dat men dat later gaat uitbreiden naar externe rekeningen. De optie is beschikbaar indien mogelijk. Geen vermelding van kosten.
Dat zal wel zijn dat boekhoudsystemen die overschrijvingsopdrachten aanmaken. Die kun je dan exporteren en uploaden om uit te voeren via die wijze zodat je die niet manueel een per een moet zitten ingeven. Niet nuttig als je 3 betalingen moeten doen. Wel als je er 300 moet doen.
De uitgevoerde verrichtingen kun je ook exporteren als PDF, Coda (Coded statement of account) en CVS.
@haelewyn Ik heb die functie ook niet nodig. Ik zeg alleen dat voor wie die functie wel kan gebruiken, die ik nog niet bij andere banken heb gezien, Europabank misschien het beste internetbankieren heeft. Het is waar dat de criteria om iets goed te vinden persoonlijk verschillen. Voor sommige mensen kan die functie het verschil maken.
Zojuist een melding gekregen bij het inloggen op Europabank dat SEPA instant payments nu actief is gezet. Weliswaar met een ernstige beperking; enkel tussen overschrijvingen van en naar Europabank-rekeningen.
Met de melding dat men dat later gaat uitbreiden naar externe rekeningen. De optie is beschikbaar indien mogelijk. Geen vermelding van kosten.
Wablief keytrade? Duurt daaaagen eer het geld daar is....
Flitsoverschrijvingen naar een rekening van dezelfde bank, .... wat heeft dat met sepa te maken ?
Dat bestaat bij sommige banken al tien jaar.
Neemt een bank die zoiets nu aankondigt zichzelf ernstig ?
De overschakeling van nationale standaarden naar de SEPA-standaard nam trouwens een aanvang in 2009 en liep in België ten einde op 1 april 2014.
Overschrijvingen naar andere banken binnen enkele seconden, 24 uur per dag, zullen bij een grote groep banken mogelijk zijn in de loop van dit jaar.
Dat bestaat bij sommige banken al tien jaar.
Neemt een bank die zoiets nu aankondigt zichzelf ernstig ?
De overschakeling van nationale standaarden naar de SEPA-standaard nam trouwens een aanvang in 2009 en liep in België ten einde op 1 april 2014.
Overschrijvingen naar andere banken binnen enkele seconden, 24 uur per dag, zullen bij een grote groep banken mogelijk zijn in de loop van dit jaar.
Moet Dexia niet vervangen worden door Belfius?
+1 voor Belfius
+1 voor Belfius
De lijst is hopeloos verouderd.
Er staan nog banken in als centea (>crelan), Antwerps beroepskrediet (> bank de kremer), citibank (> beobank) , landbouwkrediet (> crelan) in de lijst.
De uitkomst van de poll is eigenlijk het antwoord op de vraag : "met welke bank bankiert u online". De meerderheid van de respondenten kent maar 1 of een paar banken van nabij hiervoor. Totaal onbetekenend. .
Voor mijn part ook Belfius op 1 trouwens voor deze vraag.
Er staan nog banken in als centea (>crelan), Antwerps beroepskrediet (> bank de kremer), citibank (> beobank) , landbouwkrediet (> crelan) in de lijst.
De uitkomst van de poll is eigenlijk het antwoord op de vraag : "met welke bank bankiert u online". De meerderheid van de respondenten kent maar 1 of een paar banken van nabij hiervoor. Totaal onbetekenend. .
Voor mijn part ook Belfius op 1 trouwens voor deze vraag.
Tip: klik eens op 'visitez notre website en Francais' - Recente berichten (nu ja ...).
Maar wie of wat is die (F)erratum bank ? Een bank die haar naam blijkbaar niet gestolen heeft.
Alles kan dus nog erger.
Nu ja, die Walen hebben het zelf gezocht.
Maar wie of wat is die (F)erratum bank ? Een bank die haar naam blijkbaar niet gestolen heeft.
Alles kan dus nog erger.
Nu ja, die Walen hebben het zelf gezocht.
Online bankieren heeft vele aspecten, wat bedoelen jullie juist met beste?
"Hoe lang" is een Chinees....
Interessant om te weten dat Europabank ook aan particulieren de mogelijkheid geeft om te betalen via Iso 20022 xml betalingsbestanden. De meesten zullen dit natuurlijk niet gebruiken maar voor clubs die vaak honderden kleine betalingen moeten uitvoeren is dit wél interessant. In bedrijven gebeurt dit meestal via het boekhoudpakket. Particulieren kunnen dit nu ook doen via het Hot-Accounts programma.Giskart schreef: ↑19 augustus 2018, 13:24 Een eigenschap die het internetbankieren heeft van Europabank en die ik nog nooit gezien heb in het internetbankieren van andere banken - particuliere versie - is de optie om overschrijvingen als een bestand (XML), een batch, te uploaden.
Hieronder een link (zip-bestand) met documentatie en installatie instructies betreffende dit programma.
http://hot-accounts.be/Manuals/Hot-Acco ... eiding.zip
Nederlandstalige demo (mp4 bestand): beschrijft hoe een een xml betalingsbestand kan aangemaakt worden.
http://www.hot-accounts.be/HA_Screencasts/DemoNL.mp4
Argenta heeft sinds vandaag een nieuwe website. Alvast een pak overzichtelijker dan de vorige, op digitaal vlak worden er toch stappen vooruit gezet imo.
Ik was net aan het testen met BNP / Hello Bank. Ik gebruik de app van BNP hiervoor;
Raar vond ik dat ik de uitgave van gisteren met Maestro (kaart) totaal nog niet kan zien, dat het wel in mijn beschikbaar saldo berekend wordt maar dat ik ook dat beschikbaar saldo niet kan zien.
Een bevestiging van wat ik eerder dacht : BNP zit niet vooraan in de klas als het om online bankieren gaat.
Raar vond ik dat ik de uitgave van gisteren met Maestro (kaart) totaal nog niet kan zien, dat het wel in mijn beschikbaar saldo berekend wordt maar dat ik ook dat beschikbaar saldo niet kan zien.
Een bevestiging van wat ik eerder dacht : BNP zit niet vooraan in de klas als het om online bankieren gaat.