Bank van de post
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Bank van de post
Ik ben zinnens om naar de bank van de post over te stappen, wie heeft daar ervaringen mee zowel de slechte als de goede zijn welkom. Of welke andere banken hebben julie voorkeur, maar geen online bank ik heb graag persoonlijk contact. Dexia en BNP Paribas Fortis ga ik zo snel mogelijk verlaten.
Re: Bank van de post
ha, je wil weg bij bnp paribas,
maar als ik mij niet vergis is "bank van de post" eigendom van bnp paribas
maar als ik mij niet vergis is "bank van de post" eigendom van bnp paribas
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Soja, bank van de post is geen eigendom van BNP Paribas werkt er wel samen mee. Details bank staat vermeld groep/holding Depost/Belgische staat.
Toen ik mijn vroegere "groot"bank verliet, heb ik (bovenop mijn internetbankieren) ook besloten om nog een bank "met persoonlijk contact" te zoeken.
Ik heb toen gekozen voor Argenta, waar men behalve persoonlijk contact, ook nog eens gratis zicht- en spaarrekeningen heeft, én gratis bankkaart en kredietkaart.
Ik heb toen gekozen voor Argenta, waar men behalve persoonlijk contact, ook nog eens gratis zicht- en spaarrekeningen heeft, én gratis bankkaart en kredietkaart.
Bank van de Post is een samenwerking met BNP Paribas Fortis, beiden bezitten 50 % van de bank.
Bank van de Post verkoopt producten van BNP Paribas Fortis, maar in het algemeen zijn de vergoedingen, op spaarboekjes, termijnrekeningen en kasbons iets hoger bij Bank van de Post.
Internetbanken geven in het algemeen wel een hoge(re) vergoeding op bovenvermelde spaarproducten, Waarom:
Eenvoudig, omdat zij geen duur kantorennet hebben, en minder personeel.
Over het algemeen kan je ook stellen dat banken die met zelfstandigen werken, een betere rentevergoeding geven dan banken met een eigen kantorennet. Waarom:
Eenvoudig, de kosten liggen voor de bank lager.
Heb je graag persoonlijk contact, dan moet je wel beseffen dat je bij een internebank , in het algemeen, een betere vergoeding krijgt.
Het babbeltje aan het bankloket, over het weer en de kinderen, is dus wel een duur babbeltje,
Een tip: Doe dit babbeltje bij de bakker of de slager, daar is het gratis !
Bank van de Post verkoopt producten van BNP Paribas Fortis, maar in het algemeen zijn de vergoedingen, op spaarboekjes, termijnrekeningen en kasbons iets hoger bij Bank van de Post.
Internetbanken geven in het algemeen wel een hoge(re) vergoeding op bovenvermelde spaarproducten, Waarom:
Eenvoudig, omdat zij geen duur kantorennet hebben, en minder personeel.
Over het algemeen kan je ook stellen dat banken die met zelfstandigen werken, een betere rentevergoeding geven dan banken met een eigen kantorennet. Waarom:
Eenvoudig, de kosten liggen voor de bank lager.
Heb je graag persoonlijk contact, dan moet je wel beseffen dat je bij een internebank , in het algemeen, een betere vergoeding krijgt.
Het babbeltje aan het bankloket, over het weer en de kinderen, is dus wel een duur babbeltje,
Een tip: Doe dit babbeltje bij de bakker of de slager, daar is het gratis !
-
webmaster
klopt, lees hier meerpatrick1 schreef:Bank van de Post is een samenwerking met BNP Paribas Fortis, beiden bezitten 50 % van de bank.
https://www.bpo.be/pics/BE/P/nl/anon/pr ... ut_bpo.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
we hebben onze info aangepast
Hoe zit dat met kosten bij Bank van de Post?
Ze geven tak 21 van 3.8%, lijkt me vrij veel.
Is de instapkost duurder?
Ze geven tak 21 van 3.8%, lijkt me vrij veel.
Is de instapkost duurder?
Ik heb geen enkel vertrouwen in bank van de post. Ze kunnen nog geen brieven op hun bestemming doen arriveren, wat zouden ze met geld kunnen omgaan?
Ik heb mij laatst laten vertellen dat je bij bank van de post moet betalen om een overschrijving te doen, 2.5 EUR. Waar slaat dat op zeg.
Ik zou Argenta adviseren voor het dagdagelijkse bankieren en Rabobank voor de dingen waarvoor je geen kantorennet nodig hebt.
Ik heb mij laatst laten vertellen dat je bij bank van de post moet betalen om een overschrijving te doen, 2.5 EUR. Waar slaat dat op zeg.
Ik zou Argenta adviseren voor het dagdagelijkse bankieren en Rabobank voor de dingen waarvoor je geen kantorennet nodig hebt.
De Bank van de Post en BPost hebben op zich niets met elkaar te maken en leveren ook aparte diensten. Dat je moet betalen bij een overschrijving lijkt mij ook een broodje aap verhaal, wellicht wordt bedoeld storting of opname cash bij het loket. Ben tientallen jaren bij de de Bank van de Post geweest en nooit echt problemen gehad. Bankier nu enkel via internet.
Het gaat wel degelijk over een overschrijving, weliswaar aan het loket uitgevoerd.Peet schreef:De Bank van de Post en BPost hebben op zich niets met elkaar te maken en leveren ook aparte diensten. Dat je moet betalen bij een overschrijving lijkt mij ook een broodje aap verhaal, wellicht wordt bedoeld storting of opname cash bij het loket.
-
JurgenG
Voor mij hoeft ie ook al een tijdje niet meer, zowel privé als voor de zaak.
Enkele anekdotes:
- voor de terugbetaling van mijn belastingen komt er begin dit jaar een postassignatie toe van zo'n €3000. Ik bel naar de post met de vraag of ik dat bedrag kan komen afhalen. Zegt degene aan de telefoon "wij mogen voor de veiligheid niet antwoorden op die vraag". Dus ikke de fiets op en 10 min later in 't postkantoor. Zegt die aan 't loket: "we hebben dat momenteel niet in kas, daarvoor moet je eerst bellen"
- een tijdje terug aangetekend schrijven van de post gericht aan ons bedrijf: "Gelieve binnen de 8 dagen een kopie van de statuten te bezorgen zoniet wordt uw rekening geblokkeerd". Ikke aangetekend geantwoord: "zie http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/KBO/" onclick="window.open(this.href);return false;", antwoord van ene pipo bij de bank van de post (via email): "wij hebben dit op papier nodig dus gelieve het zelf af te drukken en op te sturen".
Ik heb dan maar geantwoord dat ze al de tegoeden van mijn bedrijf moesten overzetten naar een andere bank en de rekening moesten afsluiten.
- postzegels kun je bij de post bestellen via postorder, maar betalen via de rekening van de bank van de post kan/kon niet. Wij betalen die nu met onze Visa van een andere bank...
Ze leven daar duidelijk nog ergens in de Middeleeuwen :-)
Enkele anekdotes:
- voor de terugbetaling van mijn belastingen komt er begin dit jaar een postassignatie toe van zo'n €3000. Ik bel naar de post met de vraag of ik dat bedrag kan komen afhalen. Zegt degene aan de telefoon "wij mogen voor de veiligheid niet antwoorden op die vraag". Dus ikke de fiets op en 10 min later in 't postkantoor. Zegt die aan 't loket: "we hebben dat momenteel niet in kas, daarvoor moet je eerst bellen"
- een tijdje terug aangetekend schrijven van de post gericht aan ons bedrijf: "Gelieve binnen de 8 dagen een kopie van de statuten te bezorgen zoniet wordt uw rekening geblokkeerd". Ikke aangetekend geantwoord: "zie http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/KBO/" onclick="window.open(this.href);return false;", antwoord van ene pipo bij de bank van de post (via email): "wij hebben dit op papier nodig dus gelieve het zelf af te drukken en op te sturen".
Ik heb dan maar geantwoord dat ze al de tegoeden van mijn bedrijf moesten overzetten naar een andere bank en de rekening moesten afsluiten.
- postzegels kun je bij de post bestellen via postorder, maar betalen via de rekening van de bank van de post kan/kon niet. Wij betalen die nu met onze Visa van een andere bank...
Ze leven daar duidelijk nog ergens in de Middeleeuwen :-)
2,5 euro voor een overschrijving lijkt me wat overdreven, zal misschien voor een hele maand en verschillende overschrijvingen zijn
bij Fortis 0,30 euro per verrichting aan het loket, tenzij je geld hebt boven een bepaald bedrag.
Nu, grootvader heeft geen bankkaart en die mensen aan loket moeten ook betaald worden dus ergens logisch.
bij Fortis 0,30 euro per verrichting aan het loket, tenzij je geld hebt boven een bepaald bedrag.
Nu, grootvader heeft geen bankkaart en die mensen aan loket moeten ook betaald worden dus ergens logisch.
Volgens BPO :
De "Rekening Bank van De Post" is een zichtrekening voor privé-gebruik, voor personen van minimum 18 jaar. Deze zichtrekening omvat een dienstenpakket geschikt om uw dagelijkse bankverrichtingen op de voet te volgen, met alle betaalcomfort.
einde citaat.
Kost : 2,50 EUR/Maand. Hetzij 0.60 EUR minder dan BNP
Je kunt je overschrijvingen afgeven in de "blauwe brievenbus" in het postkantoor. (Vervangt het systeem met de roze omslagen van weleer).
Je kunt ook nog een aantal transacties doen aan het loket. Houdt wel rekening met het feit dat het personeel van de post die jou bedient moet rendabel blijven
.
De "Rekening Bank van De Post" is een zichtrekening voor privé-gebruik, voor personen van minimum 18 jaar. Deze zichtrekening omvat een dienstenpakket geschikt om uw dagelijkse bankverrichtingen op de voet te volgen, met alle betaalcomfort.
einde citaat.
Kost : 2,50 EUR/Maand. Hetzij 0.60 EUR minder dan BNP
Je kunt je overschrijvingen afgeven in de "blauwe brievenbus" in het postkantoor. (Vervangt het systeem met de roze omslagen van weleer).
Je kunt ook nog een aantal transacties doen aan het loket. Houdt wel rekening met het feit dat het personeel van de post die jou bedient moet rendabel blijven
Laatst gewijzigd door ted op 16 oktober 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor het persoonlijk contact heb naast bovengenoemde ARGENTA, ook
FINTRO ("De bankagent en verzekeringsmakelaar in uw buurt") - is eigenlijk een afdeling van BNP die werkt met zelfstandige.
Veel hangt dus af van wie jou agent is
RECORD (Idem dito maar voor ING)
In beide gevallen heb ik een goed ervaring met mijn agenten al kom ik pas bij hun als er "interessante aanbiedingen" zijn.
Wat wil zeggen dat ik maar een beperkt deel van het aanbod gebruikt en geen "vaste klant" bent.
Het persoonlijk contact is sterk afhankelijk van de "drukte" in het kantoor op dat moment
FINTRO ("De bankagent en verzekeringsmakelaar in uw buurt") - is eigenlijk een afdeling van BNP die werkt met zelfstandige.
Veel hangt dus af van wie jou agent is
RECORD (Idem dito maar voor ING)
In beide gevallen heb ik een goed ervaring met mijn agenten al kom ik pas bij hun als er "interessante aanbiedingen" zijn.
Wat wil zeggen dat ik maar een beperkt deel van het aanbod gebruikt en geen "vaste klant" bent.
Het persoonlijk contact is sterk afhankelijk van de "drukte" in het kantoor op dat moment
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Kan kloppen; ik ken iemand die bij BPO geen zichtrekening heeft en er met een overschrijvingsformulier binnenwandelde. Kostprijs 2;50€Ik heb mij laatst laten vertellen dat je bij bank van de post moet betalen om een overschrijving te doen, 2.5 EUR. Waar slaat dat op zeg.