Bank wil alleen herfinancieren als ik ook pensioensparen doe.
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bank wil alleen herfinancieren als ik ook pensioensparen doe.
Beste
Mijn bank wil alleen herfinancieren als ik met pensioensparen start.
Nu ik was daarvoor geintresseerd ik haalde dat ook zelf aan.
Maar ik had ook gezegd dat mijn extra maandlasten maar 30 euro mogen zijn. Nu zit ik al aan een bedrag van tegen de 60 euro.
Mijn bank wil hun voorstel niet wijzigen, ook gevraagd naar een andere voorstel zonder pensioensparen.
Ik kan naar 2 banken gaan waar ze dit niet vragen..
Mag mijn bank alleen dit voorstel aanbieden, dit is toch koppelverkoop..
Alleszins mij zijn ze kwijt ipv pensioensparen te laten vallen van minimum 10800 euro op 30 jaar zijn 30000 euro intresten kwijt op 20 jaar
Goed onderhandeld mijn bank
Maar ik had ook gezegd dat mijn extra maandlasten maar 30 euro mogen zijn. Nu zit ik al aan een bedrag van tegen de 60 euro.
Mijn bank wil hun voorstel niet wijzigen, ook gevraagd naar een andere voorstel zonder pensioensparen.
Alleszins mij zijn ze kwijt ipv pensioensparen te laten vallen van minimum 10800 euro op 30 jaar zijn 30000 euro intresten kwijt op 20 jaar
Re: Bank wil alleen herfinancieren als ik ook pensioensparen doe.
Je lening totaal niet willen herfinancieren zou ik vreemd vinden. (Tenzij je terugbetalingscapaciteit te risicovol/nipt is) Je krijgt wss andere voorwaarden.
Als je 2 auto’s koopt krijg je toch ook betere voorwaarden?
Dat is commerce en ik begrijp dat volledig.
Als je 2 auto’s koopt krijg je toch ook betere voorwaarden?
Dat is commerce en ik begrijp dat volledig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb er achter gevraagd een voorstel zonder pensioensparen en hij wou niet van afwijken van zijn voorstel.
Dan zou ik dit even via de klantendienst van het hoofdkantoor navragen ...kraker1999 schreef: ↑15 mei 2019, 06:58Ik heb er achter gevraagd een voorstel zonder pensioensparen en hij wou niet van afwijken van zijn voorstel.
Herfinancieren binnen je bank is een gunst en geen recht, en je staat sowieso in een zwakke positie om te onderhandelen... als je naar andere banken gaat kan je ze tegen mekaar uitspelen maar kost het je weer veel geld aan notariskosten en zo... en dat weet je eigen bank. Als je binnen je huidige bank wil herfinancieren bepalen zij dus de spelregels. Ze zijn ook niet verplicht om te herfinancieren dus het is meestal hun voorstel te nemen of te laten vrees ik.
Zoals anderen al aanhalen: Herzien is een gunst v/d bank.
Persoonlijk, als het een bank is met een goede track record qua pensioensparen, zou ik dat nog niet zo'n gekke eis vinden, zeker niet als je hen toch al overwoog.
Het is in ieder geval een soort "eis" waar je niet de komende jaren gepluimd gaat worden omdat men "à la tête du client" tarieven verhoogt, zoals je wel eens ziet bij brandverzekeringen. Je krijgt een goedkope lening met op het eerste zich een interessant tarief brandverzekering (verplicht), maar de jaren erop wordt die brandverzekering alsmaar duurder, en je hangt er wel aan vast... Ze gaan niet opzettelijk jouw pensioensparen minder later renderen dan dat van je buurman.
Persoonlijk, als het een bank is met een goede track record qua pensioensparen, zou ik dat nog niet zo'n gekke eis vinden, zeker niet als je hen toch al overwoog.
Het is in ieder geval een soort "eis" waar je niet de komende jaren gepluimd gaat worden omdat men "à la tête du client" tarieven verhoogt, zoals je wel eens ziet bij brandverzekeringen. Je krijgt een goedkope lening met op het eerste zich een interessant tarief brandverzekering (verplicht), maar de jaren erop wordt die brandverzekering alsmaar duurder, en je hangt er wel aan vast... Ze gaan niet opzettelijk jouw pensioensparen minder later renderen dan dat van je buurman.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Maar ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik het niet kan opdraaien in mijn maandlasten en gevraagd achter een andere voorstel.Fakkel schreef: ↑15 mei 2019, 09:14 Zoals anderen al aanhalen: Herzien is een gunst v/d bank.
Moet mij ook niet aan het lijntje houden.
Ik heb daarjuist naar het hoofdkantoor gebeld en deze hebben gezegd dat het koppelverkoop is. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd voor een andere voorstel zonder pensioensparen. De persoon in kwestie moet mij dan zeggen ik kan je geen andere voorstel geven of ik kijk voor een ander voorstel. En niet het oude voorstel terug aanbieden met pensioensparen en zeggen dat ik dit perfect kan betalen met men loon of met de kosten dzt ik uitspaar als ik niet bij een andere bank ga. Tenslotte beslis ik nog altijd en de persoon in kwestie moet mijn rekening niet maken.
Als ze niet willen herfinancieren moeten ze dat ook duidelijk maken en mij niet aan het lijntje houden.
Waar zou ik hier voor klacht kunnen indienen of wat kan ik hieraan doen?
Neen. Communicatie van de bank is toch duidelijk? Te nemen of te laten, ze gaan hier niet verder over onderhandelen.
Het is de bank die beslist over het al dan niet aanbieden van een nieuw krediet.kraker1999 schreef: ↑15 mei 2019, 09:25 Tenslotte beslis ik nog altijd en de persoon in kwestie moet mijn rekening niet maken.
En daarvoor moeten ze wel degelijk jouw rekening maken.
Ze zijn daartoe zelfs wettelijk verplicht.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dan moet hij ook weten dat ik een variabele loon heb. Want ik ben dokwerker dus als ik volledig maand stempel worstcase scenario heb ik veel minder dan dat ik voltijds werk. En met dit houd ik rekening..De_Wouter schreef: ↑15 mei 2019, 09:35Het is de bank die beslist over het al dan niet aanbieden van een nieuw krediet.kraker1999 schreef: ↑15 mei 2019, 09:25 Tenslotte beslis ik nog altijd en de persoon in kwestie moet mijn rekening niet maken.
En daarvoor moeten ze wel degelijk jouw rekening maken.
Ze zijn daartoe zelfs wettelijk verplicht.
Hey.kraker1999 schreef: ↑15 mei 2019, 09:41 Dan moet hij ook weten dat ik een variabele loon heb. Want ik ben dokwerker dus als ik volledig maand stempel worstcase scenario heb ik veel minder dan dat ik voltijds werk. En met dit houd ik rekening..
De bankbediende die je dossier doet krijgt elke maand sales targets. Zijn bank verplicht hem om x of y doelstellingen te halen. Een daarvan is wellicht het afsluiten van nieuwe pensioenspaarcontracten. Op zich is dat een bankproduct dat best ok is (er is veel slechter op de markt). Je geld staat wel vast tot je op pensioen gaat, en de bank verdient er aan, maar dat wordt min of meer gecompenseerd door de fiscale aftrek.
Een herfinanciering onderhandelen gaat best vanuit een positie van sterkte. Als je het 'nodig' hebt, zit je al in een zwakkere positie. Probeer dat te vermijden, als het gaat.
Uiteindelijk is er geen probleem voor jou.
De stortingen in een pensioenspaarcontract zijn niet verplicht.
Je kan gerust een contract afsluiten, je betalingen doen als het kan en de storting skippen in de maand waarin je geen werk hebt. Pensioenen voor dokwerkers lijken mij niet zo genereus, dus wat op zij zetten kan geen kwaad, denk ik.
En zo is iedereen tevreden.
Jij hebt je herfinanciering, je dossierbeheerder doet aan cross-selling (sales target), de bank krijgt wat extra fondsen onder beheer.
De bank wil winnen en jij ook.
Wat je maandelijks minder aan je lening moet betalen kan je in je pensioensfonds steken.
Ik zou hier wel in meegaan. En zoals hierboven gemeld, als je eens een maand wil overslaan, geen enkel probleem. Ze gaan je geen vaste opdracht verplichten waarschijnlijk. Kunnen ze ook moeilijk.
Ik moest in dertijd een brandverzekering bijnemen bij een bijkomende lening. Probleem: er was een blokpolis. Heb toen nog een extra korting genegocieerd en ons ma naar daar gestuurd om haar verzekeringen te laten berekenen. Ze is niet ingegaan op de voorstellen en voor de bank was dit ook in orde. Ik heb mij geëngageerd, dat de bank haar niet kon overtuigen is hun probleem, niet het mijne.
Wat je maandelijks minder aan je lening moet betalen kan je in je pensioensfonds steken.
Ik zou hier wel in meegaan. En zoals hierboven gemeld, als je eens een maand wil overslaan, geen enkel probleem. Ze gaan je geen vaste opdracht verplichten waarschijnlijk. Kunnen ze ook moeilijk.
Ik moest in dertijd een brandverzekering bijnemen bij een bijkomende lening. Probleem: er was een blokpolis. Heb toen nog een extra korting genegocieerd en ons ma naar daar gestuurd om haar verzekeringen te laten berekenen. Ze is niet ingegaan op de voorstellen en voor de bank was dit ook in orde. Ik heb mij geëngageerd, dat de bank haar niet kon overtuigen is hun probleem, niet het mijne.
kraker1999 schreef: ↑15 mei 2019, 04:31 Beste
Alleszins mij zijn ze kwijt ipv pensioensparen te laten vallen van minimum 10800 euro op 30 jaar zijn 30000 euro intresten kwijt op 20 jaarGoed onderhandeld mijn bank
Kan je hen er niet bijlappen ?
Wel een pensioenrekening openen, maar er nooit iets op storten ? Zouden ze dat elk jaar opvolgen ?
en gewoon bij je andere bank verder doen met pensioensparen ?
Hetgeen ze met de linkerhand geven, komen ze met de rechterhand terugpakken..
Iemand die het ooit anders gekend heeft????
Iemand die het ooit anders gekend heeft????
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zo heb ik het nog niet bekeken. Ik wil pensioensparen doen sowieso maar het probleem is als ik meer verdien. Kan ik hier in betalen , maar als ik in een maand niet kan storten wil ik dit ook niet doen. Ik wil hier niet in verplicht worden.. hij sprak van een jaarlijks bedrag 960 a 980 euro.. ja sorry momenteel heb ik heel veel kosten en dit zou moeilijk lukken..De_Wouter schreef: ↑15 mei 2019, 10:00Hey.kraker1999 schreef: ↑15 mei 2019, 09:41 Dan moet hij ook weten dat ik een variabele loon heb. Want ik ben dokwerker dus als ik volledig maand stempel worstcase scenario heb ik veel minder dan dat ik voltijds werk. En met dit houd ik rekening..
De bankbediende die je dossier doet krijgt elke maand sales targets. Zijn bank verplicht hem om x of y doelstellingen te halen. Een daarvan is wellicht het afsluiten van nieuwe pensioenspaarcontracten. Op zich is dat een bankproduct dat best ok is (er is veel slechter op de markt). Je geld staat wel vast tot je op pensioen gaat, en de bank verdient er aan, maar dat wordt min of meer gecompenseerd door de fiscale aftrek.
Een herfinanciering onderhandelen gaat best vanuit een positie van sterkte. Als je het 'nodig' hebt, zit je al in een zwakkere positie. Probeer dat te vermijden, als het gaat.
Uiteindelijk is er geen probleem voor jou.
De stortingen in een pensioenspaarcontract zijn niet verplicht.
Je kan gerust een contract afsluiten, je betalingen doen als het kan en de storting skippen in de maand waarin je geen werk hebt. Pensioenen voor dokwerkers lijken mij niet zo genereus, dus wat op zij zetten kan geen kwaad, denk ik.
En zo is iedereen tevreden.
Jij hebt je herfinanciering, je dossierbeheerder doet aan cross-selling (sales target), de bank krijgt wat extra fondsen onder beheer.