bankcheque van e-spaar???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
bankcheque van e-spaar???
Beste mensen,
ik heb me vandaag een nieuwe wagen besteld en ik zou tegen vrijdag een bankcheque moeten hebben met het verschuldigde bedrag. Kan ik een bankcheque krijgen van geld op mijn argenta e-spaarrekening of moet ik het eerst naar mijn internet zichtrekening overschrijven? Aangezien het dringend is vraag ik het hier, want als ik maandag eerst naar mijn bank moet bellen kan ik het maar maandagavond overschrijven en verlies ik nog een dag. Bedankt!
ik heb me vandaag een nieuwe wagen besteld en ik zou tegen vrijdag een bankcheque moeten hebben met het verschuldigde bedrag. Kan ik een bankcheque krijgen van geld op mijn argenta e-spaarrekening of moet ik het eerst naar mijn internet zichtrekening overschrijven? Aangezien het dringend is vraag ik het hier, want als ik maandag eerst naar mijn bank moet bellen kan ik het maar maandagavond overschrijven en verlies ik nog een dag. Bedankt!
Re: bankcheque van e-spaar???
Beste,
Naar mijn bescheiden mening zal U toch eerst naar uw zichtrekening moeten overschrijven.
Naar mijn bescheiden mening zal U toch eerst naar uw zichtrekening moeten overschrijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je moet idd via je giro, maar dat is geen probleem vermits Argenta dagvaluta geeft.
Ok, een INTERNET zichtrekening is toch oké voor een bankcheque dan hé???flijovi schreef: Beste,
(het is de eerste keer dat ik zo'n bankcheque gebruik)
Het is me niet om intrest te doen hoor. Maar ik moet hem tegen vrijdag hebben en de interne overschrijvingen bij argenta duren ook altijd tergend traag...bruce1 schreef: Je moet idd via je giro, maar dat is geen probleem vermits Argenta dagvaluta geeft.
-
ntrescinski
- Jr. Member

- Contacteer:
Nope, je dient een 'standaardrekening' te hebben om transacties te kunnen doen aan het loket.
Maw, indien Argenta je enigste bank is: eerst een nieuwe rekening openen, daarna geld overschrijven en daarna de cheque vragen.
Wanneer de bediende meewerkt, zou het geld door hen overgeschreven kunnen worden naar de nieuwe rekening. Maar anders zal je na het openen van de rekening het geld zelf via internet moeten overschrijven en daarna opnieuw naar de bank gaan.
Maw, indien Argenta je enigste bank is: eerst een nieuwe rekening openen, daarna geld overschrijven en daarna de cheque vragen.
Wanneer de bediende meewerkt, zou het geld door hen overgeschreven kunnen worden naar de nieuwe rekening. Maar anders zal je na het openen van de rekening het geld zelf via internet moeten overschrijven en daarna opnieuw naar de bank gaan.
edit: antwoord al gevodnen via de search
Laatst gewijzigd door Nightwolf op 23 mei 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
@nightwolf kan je misschien toch nog het antwoord hier ook eens vermelden voor iedereen?
Ik veronderstel dat dit slaat op mijn laatste post die ik ge-edit heb. Daarin had ik de vraag gesteld of het dan misschien wél zou lukken bij een golden+ rekening aangezien ik die ook nog had. Maar met de search had ik toen al gevonden dat dit ook op deze rekening niet mogelijk was. Dus op geen enkele van al mijn rekeningen bij argenta is het mogelijk om een bankcheque te krijgenWebmaster schreef: @nightwolf kan je misschien toch nog het antwoord hier ook eens vermelden voor iedereen?
Ik zal het dus via een overscrhijving betalen.
-
Xanthos
en waarom informeer je niet gewoon even bij je kantoor???Nightwolf schreef:Ik veronderstel dat dit slaat op mijn laatste post die ik ge-edit heb. Daarin had ik de vraag gesteld of het dan misschien wél zou lukken bij een golden+ rekening aangezien ik die ook nog had. Maar met de search had ik toen al gevonden dat dit ook op deze rekening niet mogelijk was. Dus op geen enkele van al mijn rekeningen bij argenta is het mogelijk om een bankcheque te krijgenWebmaster schreef: @nightwolf kan je misschien toch nog het antwoord hier ook eens vermelden voor iedereen?
Het is perfect mogelijk om via de golden+ een bankcheque te krijgen, je hoeft enkel de avond voordien (voor 23 uur) je geld over te boeken van je e-spaar naar je golden, en dan kan je gewoon de volgende dag je kantoor binnenstappen en een bankcheque afhalen.
Omdat de aankoop sneller dan verwacht ging. Ik ben zaterdag een offerte gaan vragen maar de condities waren zodanig goed dat ik meteen besloten heb om hem te kopen (er waren nog slechts 2 stuks) en vrijdag mag ik hem al afhalen. Ik ging er van uit dat een bankcheque van een e-spaar inderdaad niet zou lukken dus dan moest ik eerst nog overschrijven. En aangezien overschrijven bij argenta nogal lang duurt wist ik dat het nipt ging zijn om dit tegen donderdagavond klaar te krijgen. Als ik dan maandag nog eerst moest bellen kon ik maar 's avonds de overschrijving doen, dus valutadag op dinsdag. Daarom vroeg ik het hier. Ik heb gisteren dan inderdaad nog eens gebeld naar mijn kantoor om te vragen of een bankcheque kon op een internet zichtrek maar dat gaat inderdaad niet. De golden+ heb ik dan niet meer gevraagd omdat ik hier toch verschillende topics heb gevonden waarin staat dat je op een golden+ GEEN bankcheque kan krijgen. Ben jij zeker dat dit gaat? Ik dacht overigens ook dat je een bankcheque een paar dagen op voorhand moest aanvragen.Xanthos schreef:en waarom informeer je niet gewoon even bij je kantoor???Nightwolf schreef:
Ik veronderstel dat dit slaat op mijn laatste post die ik ge-edit heb. Daarin had ik de vraag gesteld of het dan misschien wél zou lukken bij een golden+ rekening aangezien ik die ook nog had. Maar met de search had ik toen al gevonden dat dit ook op deze rekening niet mogelijk was. Dus op geen enkele van al mijn rekeningen bij argenta is het mogelijk om een bankcheque te krijgen
Het is perfect mogelijk om via de golden+ een bankcheque te krijgen, je hoeft enkel de avond voordien (voor 23 uur) je geld over te boeken van je e-spaar naar je golden, en dan kan je gewoon de volgende dag je kantoor binnenstappen en een bankcheque afhalen.
Nuja, ik ben deze morgen iets vroeger opgestaan en het geld stond gelukking al op mijn zichtrekening. Dus vanmorgen kon ik al naar de garage overschrijven en tegen vrijdag staat dit zeker op zijn rekening. Nu maar hopen dat ik tegen vrijdag ook mijn nieuwe nummerplaten heb
bedankt voor alle reacties.
-
Xanthos
Ik ben er 100% zeker van dat dit gaat via een golden (heb dit zelf namelijk al gedaan).Nightwolf schreef:Omdat de aankoop sneller dan verwacht ging. Ik ben zaterdag een offerte gaan vragen maar de condities waren zodanig goed dat ik meteen besloten heb om hem te kopen (er waren nog slechts 2 stuks) en vrijdag mag ik hem al afhalen. Ik ging er van uit dat een bankcheque van een e-spaar inderdaad niet zou lukken dus dan moest ik eerst nog overschrijven. En aangezien overschrijven bij argenta nogal lang duurt wist ik dat het nipt ging zijn om dit tegen donderdagavond klaar te krijgen. Als ik dan maandag nog eerst moest bellen kon ik maar 's avonds de overschrijving doen, dus valutadag op dinsdag. Daarom vroeg ik het hier. Ik heb gisteren dan inderdaad nog eens gebeld naar mijn kantoor om te vragen of een bankcheque kon op een internet zichtrek maar dat gaat inderdaad niet. De golden+ heb ik dan niet meer gevraagd omdat ik hier toch verschillende topics heb gevonden waarin staat dat je op een golden+ GEEN bankcheque kan krijgen. Ben jij zeker dat dit gaat? Ik dacht overigens ook dat je een bankcheque een paar dagen op voorhand moest aanvragen.Xanthos schreef:
en waarom informeer je niet gewoon even bij je kantoor???
Nuja, ik ben deze morgen iets vroeger opgestaan en het geld stond gelukking al op mijn zichtrekening. Dus vanmorgen kon ik al naar de garage overschrijven en tegen vrijdag staat dit zeker op zijn rekening. Nu maar hopen dat ik tegen vrijdag ook mijn nieuwe nummerplaten hebDeze worden vandaag aangevraagd en zouden er volgens de garagist op een paar dagen moeten zijn. Spannend!
bedankt voor alle reacties.
En zoals ik al zei: als je voor 23.00 uur de overboeking doet van e-spaar naar golden, staat het geld de volgende dag beschikbaar op je golden met valuta de dag van overboeking (dus de dag dat je de transactie ingeeft).
Een bankcheque vooraf aanvragen is niet nodig.
Heb ook al verschillende keren een bankcheque gekregen van de golden, was op enkele minuten geregeld, geen kosten, geen moeite, geen miserie.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Golden of Maxi speelt eigenlijk geen rol.De kantoorhouder schrijft het bedrag wat U op uw bankcheque wil eerst over naar zijn rekening .De begunstigde
zal als hij de cheque aanbied vergoed worden via de rekening van de Argenta
kantoorhouder.
kantoorhouder.
-
Xanthos
Foute info. De kantoorhouder schrijft het bedrag van je zichtrekening (giro of golden) over naar de rekening van Argenta (niet naar zijn rekening!) waarop de cheque getrokken wordt. Dus van een maxi kan het ook niet, het moet altijd via een zichtrekening (behalve de internetrekening dan)flijovi schreef: Golden of Maxi speelt eigenlijk geen rol.De kantoorhouder schrijft het bedrag wat U op uw bankcheque wil eerst over naar zijn rekening .De begunstigde
kantoorhouder.
Klopt, moet altijd van de zichtrekening en in het geval van argenta, in principe van de giro+ of de golden, daar men via de i-net enkel zelf overschrijvingen kan doen.Xanthos schreef:Foute info. De kantoorhouder schrijft het bedrag van je zichtrekening (giro of golden) over naar de rekening van Argenta (niet naar zijn rekening!) waarop de cheque getrokken wordt. Dus van een maxi kan het ook niet, het moet altijd via een zichtrekening (behalve de internetrekening dan)flijovi schreef: Golden of Maxi speelt eigenlijk geen rol.De kantoorhouder schrijft het bedrag wat U op uw bankcheque wil eerst over naar zijn rekening .De begunstigde
kantoorhouder.
Geld verdienen doe je door te werken.