Banken trekken 45.000 kredietkaarten terug
Banken trekken 45.000 kredietkaarten terug
De Belgische banken laten zo'n 45.000 kredietkaarten van hun klanten blokkeren. De drastische maatregel is naar eigen zeggen nodig omdat er massaal fraude vastgesteld is bij een aantal kaarten. In totaal zou er voor 1,2 miljoen euro gefraudeerd zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Banken trekken 45.000 kredietkaarten terug
Is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Je kan veiligheidsmaatregelen nemen zoveel je wil, er is altijd wel een snuggere die er iets op vind.
Een waterdicht systeem om fraude te vermijden zal er nooit komen. En een kredietkaart kan op internet maar al te makkelijk misbruikt worden.
Een waterdicht systeem om fraude te vermijden zal er nooit komen. En een kredietkaart kan op internet maar al te makkelijk misbruikt worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op verschillende sites kan je bestellen zoveel je wil door enkel het kaartnummer van een kredietkaart in te geven, de naam en de vervaldatum.
Niets controle, niets code. Iedereen die dus met zijn kaart ergens betaalt kan achteraf bestolen worden dat het niet normaal is.
Dat ze daar nog steeds niets aan gedaan hebben, dat vind ik persoonlijk niet normaal en dat is ook de reden dat ik momenteel geen kredietkaart meer heb.
Niets controle, niets code. Iedereen die dus met zijn kaart ergens betaalt kan achteraf bestolen worden dat het niet normaal is.
Dat ze daar nog steeds niets aan gedaan hebben, dat vind ik persoonlijk niet normaal en dat is ook de reden dat ik momenteel geen kredietkaart meer heb.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Op veel plaatsen betaal je ook nog met je VISAkaart zonder dat je je pincode moet ingeven.
Alleen een handtekening (krabbeltje) op het ticketje volstaat.
Ik heb nog nooit geweten dat die handtekening gecontroleerd werd.
Laatst gewijzigd door Tope op 17 juni 2009, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Geene stress, die controleren ze niet...
Het wordt tijd dat de transacties via internet met een kaartlezer gebeuren en niet alleen met het kredietkaartnummer. Dit zijn inderdaad ongeoorloofde risico's.
Het is al een wonder dat de kredietkaarten van deze generatie zijn voorzien van een chip en pin code.
Het wordt tijd dat de transacties via internet met een kaartlezer gebeuren en niet alleen met het kredietkaartnummer. Dit zijn inderdaad ongeoorloofde risico's.
Het is al een wonder dat de kredietkaarten van deze generatie zijn voorzien van een chip en pin code.
Klopt, toen ik 16 was, ging ik ( met de toestemming van ) shoppen met de kredietkaart van mijn grootmoeder. Tekende zelf met mijn eigen handtekening om niet te frauderen, niet één keer vond men het raar dat er een andere naam onderstond.Tope schreef: Op veel plaatsen betaal je ook nog met je VISAkaart zonder dat je je pincode moet ingeven.
In dit apenlandje beveiligen ze bijna niets: iedereen kan een trein laten vertrekkken als die bv. een autosleutel, wasknijper of een vork bij heeft.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb vroeger één keer de vraag gehad of ik mijn identiteitskaart wilde tonen bij een betaling met een kredietkaart. (Was nog de tijd dat deze geen chip hadden).cp1234 schreef:Klopt, toen ik 16 was, ging ik ( met de toestemming van ) shoppen met de kredietkaart van mijn grootmoeder. Tekende zelf met mijn eigen handtekening om niet te frauderen, niet één keer vond men het raar dat er een andere naam onderstond.Tope schreef: Op veel plaatsen betaal je ook nog met je VISAkaart zonder dat je je pincode moet ingeven.
De reden waarom ze dit vroegen? Ze hadden dezelfde maand al vijf keer iemand met een gestolen kaart over de vloer gekregen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als de trein op tijd zou komen kwamen mensen niet met zulke innovatieve ideeën op de proppen.paul schreef: In dit apenlandje beveiligen ze bijna niets: iedereen kan een trein laten vertrekkken als die bv. een autosleutel, wasknijper of een vork bij heeft.

Kredietkaarten zijn aan de andere kant wel nergens goed beveiligd, daar die sites die ik gebruik allemaal van het buitenland zijn en er toch nooit controles worden gevraagd.paul schreef: In dit apenlandje beveiligen ze bijna niets: iedereen kan een trein laten vertrekkken als die bv. een autosleutel, wasknijper of een vork bij heeft.
En hoe ik bestel zonder een kredietkaart, gewoon met die van een vriend, maar ik betaal hem de aankopen wel, al zou ik in principe alles kunnen bestellen wat ik wil want ik heb zijn nummer.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Heeft die vriend van u toch geluk dat jij zo'n eerlijke mens bent he.cp1234 schreef:Kredietkaarten zijn aan de andere kant wel nergens goed beveiligd, daar die sites die ik gebruik allemaal van het buitenland zijn en er toch nooit controles worden gevraagd.paul schreef: In dit apenlandje beveiligen ze bijna niets: iedereen kan een trein laten vertrekkken als die bv. een autosleutel, wasknijper of een vork bij heeft.
En hoe ik bestel zonder een kredietkaart, gewoon met die van een vriend, maar ik betaal hem de aankopen wel, al zou ik in principe alles kunnen bestellen wat ik wil want ik heb zijn nummer.

Is dan ook ne vriend hé. Moesten Leterme of Reynders me hun nummer geven, dan zou ik dat betalen toch wel vergeten of ze mijn fortis aandeeltjes in de plaats geven, gerekend aan de koers voor ze zich er mee bezig zijn gaan houden.relativity schreef:Heeft die vriend van u toch geluk dat jij zo'n eerlijke mens bent he.cp1234 schreef:
Kredietkaarten zijn aan de andere kant wel nergens goed beveiligd, daar die sites die ik gebruik allemaal van het buitenland zijn en er toch nooit controles worden gevraagd.
En hoe ik bestel zonder een kredietkaart, gewoon met die van een vriend, maar ik betaal hem de aankopen wel, al zou ik in principe alles kunnen bestellen wat ik wil want ik heb zijn nummer.![]()