Bankkosten betalingen/geldopname in Zwitserland
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Bankkosten betalingen/geldopname in Zwitserland
Gezien ik om professionele redenen enkele maanden (minder dan 6 maanden) naar Zwitserland verhuis vroeg ik me af hoe ik de bankkosten voor geldopnames of betalingen ginds kan beperken of in het beste geval helemaal kan vermijden zonder een Zwitserse bankrekening te openen (indien dit al mogelijk zou zijn)?
Zelf heb ik momenteel mijn zichtrekening bij Deutsche Bank en aangezien Zwitserland buiten de Eurozone ligt, begrijp ik op basis van https://www.deutschebank.be/nl/news-wel ... antie.html dat de volgende kosten zowel voor maestrokaart als kredietkaart worden gerekend:
An sich zijn de kosten die Deutsche Bank doorrekent inderdaad relatief beperkt, maar het blijft toch weggesmeten geld zonder echte service die hier tegenover staat. Voor het relatief beperkt aantal betalingen/geldopnames tijdens een vakantie is dit verwaarloosbaar, maar gezien de langere periode en de hoogte van de kosten die het leven in Zwitserland met zich meebrengt, zie ik hier toch een optimalisatiemogelijkheid.
Benieuwd naar jullie feedback en uiteraard mijn bete wensen voor een gelukkig en succesvol nieuwe jaar voor iedereen.
Zelf heb ik momenteel mijn zichtrekening bij Deutsche Bank en aangezien Zwitserland buiten de Eurozone ligt, begrijp ik op basis van https://www.deutschebank.be/nl/news-wel ... antie.html dat de volgende kosten zowel voor maestrokaart als kredietkaart worden gerekend:
Zijn er bankinstellingen die hier geen/lagere kosten voor doorrekenen of kan ik best toch eens zoeken of het interessant/mogelijk is om een Zwitserse bankrekening te openen?Opname 2,5 euro betalingsprovisie + 1,5% wisselprovisie
Betaling 1,5% wisselprovisie*
An sich zijn de kosten die Deutsche Bank doorrekent inderdaad relatief beperkt, maar het blijft toch weggesmeten geld zonder echte service die hier tegenover staat. Voor het relatief beperkt aantal betalingen/geldopnames tijdens een vakantie is dit verwaarloosbaar, maar gezien de langere periode en de hoogte van de kosten die het leven in Zwitserland met zich meebrengt, zie ik hier toch een optimalisatiemogelijkheid.
Benieuwd naar jullie feedback en uiteraard mijn bete wensen voor een gelukkig en succesvol nieuwe jaar voor iedereen.
Re: Bankkosten betalingen/geldopname in Zwitserland
Argenta rekent geen kosten aan in het buitenland met de maestrokaart:
http://www.argenta.be/nl/Images/2013%20 ... 5-1420.pdf
http://www.argenta.be/nl/Images/2013%20 ... 5-1420.pdf
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een paar jaar geleden was ik met vakantie in Zwitserland.
Daar ik op mijn hotelverblijf een fikse korting kreeg indien ik deze cash in Zwitserse Frank betaalde, heb ik het te betalen bedrag in verschillende dagen uit de muur gehaald.
Dat heb ik zonder enige kosten kunnen doen met mijn Argenta (Maestro) debetkaart.
(bovendien zijn ook de kaart en de zichtrekening nog eens volledig gratis)
Daar ik op mijn hotelverblijf een fikse korting kreeg indien ik deze cash in Zwitserse Frank betaalde, heb ik het te betalen bedrag in verschillende dagen uit de muur gehaald.
Dat heb ik zonder enige kosten kunnen doen met mijn Argenta (Maestro) debetkaart.
(bovendien zijn ook de kaart en de zichtrekening nog eens volledig gratis)
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even de informatie omtrent de zichtrekening bij Argenta doorgenomen en dan meteen ook online een aanvraag gedaan om een rekening te openen. Het woord "gratis" lijkt inderdaad niet gelogen bij hun zichtrekening (als ik niets over het hoofd heb gezien tenminste). Nu nog eens proberen bij de door mij gekozen kantoorhouder te geraken en als dan ook het internetbankieren nog vlot werkt, maak ik hier misschien wel gewoon mijn hoofdzichtrekening van.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik bij het openen van mijn Argenta-rekening ook de bedoeling had om hiervan mijn hoofd-zichtrekening te maken, maar daar ben ik intussen van teruggekomen.
Wat betreft het internetbankieren : dit vind ik niet vlot genoeg voor dagelijks gebruik, en mét mij zijn ook veel forumgebruikers dezelfde mening toegedaan.
Over hun respectieve kantoorhouders zijn op dit forum zeer uiteenlopende meningen.
Persoonlijk gebruik ik mijn Argenta-rekening voornamelijk voor geldafhalingen in het buitenland met de Maestro, en voor de gratis Mastercard voor betalingen in binnen- en buitenland.
Wat betreft het internetbankieren : dit vind ik niet vlot genoeg voor dagelijks gebruik, en mét mij zijn ook veel forumgebruikers dezelfde mening toegedaan.
Over hun respectieve kantoorhouders zijn op dit forum zeer uiteenlopende meningen.
Persoonlijk gebruik ik mijn Argenta-rekening voornamelijk voor geldafhalingen in het buitenland met de Maestro, en voor de gratis Mastercard voor betalingen in binnen- en buitenland.