bankoverstapdienst
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
bankoverstapdienst
In 2012 zullen +/- 70.000 belgen gebruik gemaakt hebben van de bankoverstapdienst.
Als ik het goed begrijp kan je via deze dienst alle rekeningen van de ene bank overdragen naar een andere bank. Hoe zit het dan met de hypothecaire lening? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die ook mee over gaat? hoe zit het met de effectenrekening? pensioenspaarrekening?... Wie heeft hier ervaring mee?
Als ik het goed begrijp kan je via deze dienst alle rekeningen van de ene bank overdragen naar een andere bank. Hoe zit het dan met de hypothecaire lening? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die ook mee over gaat? hoe zit het met de effectenrekening? pensioenspaarrekening?... Wie heeft hier ervaring mee?
Re: bankoverstapdienst
Ik vind die dienst totaal overbodig.
Je kunt toch perfect een rekening openen zonder de andere op te zeggen?
Waarom moet alles van de ene bank naar de andere.
Je moet overal het beste er uit nemen.
Een beetje klote klant zijn zoals Telenet dat zegt.
Je kunt toch perfect een rekening openen zonder de andere op te zeggen?
Waarom moet alles van de ene bank naar de andere.
Je moet overal het beste er uit nemen.
Een beetje klote klant zijn zoals Telenet dat zegt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vindt de bankoverstapdienst wel handig.Zo moet je niet opnieuw je bestendige opdrachten, dommicilieringen enz. opnieuw maken, alles gaat gewoon verder zijn gangetje. Diensten die je loon of andere op je rekening storten, zul je wel moeten melden dat je een andere rekening hebt,dacht ik.
Ik vind de bankoverstapdienst ook maar niets.
Wat is er trouwens moeilijk aan om zelf je domicilieringen enz. over te dragen aan je nieuwe bank.
Het geeft je trouwens de gelegenheid om alles eens goed op hun noodzaak of hun kostprijs te evalueren.
Misschien stop je zelfs met bepaalde zaken die je niet echt nodig hebt of verander je naar iets minder duur?
Bovendien zou ik persoonlijk mijn af te sluiten rekening nog minimum 2 jaar laten bestaan. Er zijn altijd zaken die uit het oog kunnen verloren worden, zoals bvb teruggaves van teveel betaalde belastingen, of te weinig ontvangen werkloosheidsuitkeringen...
Wat is er trouwens moeilijk aan om zelf je domicilieringen enz. over te dragen aan je nieuwe bank.
Het geeft je trouwens de gelegenheid om alles eens goed op hun noodzaak of hun kostprijs te evalueren.
Misschien stop je zelfs met bepaalde zaken die je niet echt nodig hebt of verander je naar iets minder duur?
Bovendien zou ik persoonlijk mijn af te sluiten rekening nog minimum 2 jaar laten bestaan. Er zijn altijd zaken die uit het oog kunnen verloren worden, zoals bvb teruggaves van teveel betaalde belastingen, of te weinig ontvangen werkloosheidsuitkeringen...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Moeilijk is dat niet, voor ééntje, maar als je er meerdere hebt, is dat toch wel wat getelefoneer of telkens geloop om je opgezegde dommiciering bij de nieuwe bank telkens terug aktief te laten zetten. Denk maar aan domiciliering voor : Gas - electriciteit - vaste telefoon - gsm - autoverzekering - waterfaktuur - brandverzekering - familiale polis - syndicus bijdrage - vakbond bijdrage - telenet - ziekenkas - eventueel huurbetaling of hypotheek - abonnementen op tijdschriften - fitness abonnement ( zijn er al 15 )- enz. enz. Je moet dan telkens wachten op de faktuur die ze je dan opsturen, en daarmee dan naar je nieuwe bank gaan om nieuwe dommiciliering te laten aanmaken.
Met de bankoverstapdienst is dit allemaal in één keer met één formulier geregeld, je hebt dan ook geen achterstallige of dubbele betaling. Toch wel handig.
Met de bankoverstapdienst is dit allemaal in één keer met één formulier geregeld, je hebt dan ook geen achterstallige of dubbele betaling. Toch wel handig.