Bankproducten of vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Bankproducten of vastgoed
Indien je nu de middelen hebt, wat is beter op het huidige moment:
* Beleggen in vast renderende bankproducten of investeren in vastgoed (nieuwbouw: vb. serviceflat) ?
Bedankt,
JLD
* Beleggen in vast renderende bankproducten of investeren in vastgoed (nieuwbouw: vb. serviceflat) ?
Bedankt,
JLD
Re: Bankproducten of vastgoed
Dat is de vraag van 1 miljoen !
Als vastgoed blijft stijgen, moet je niet twijfelen. Maar als vastgoed gaat dalen, dan ben je beter met vastrentende beleggingen.
Kortom, denk je, vastgoed gaat nog flink stijgen, dan investeer je daarin.
Maar, denk je, vastgoed gaat dalen, investeer dan in vastrentende beleggingen !
Als we nu een glazen bol hadden, was het niet moeilijk.
Als vastgoed blijft stijgen, moet je niet twijfelen. Maar als vastgoed gaat dalen, dan ben je beter met vastrentende beleggingen.
Kortom, denk je, vastgoed gaat nog flink stijgen, dan investeer je daarin.
Maar, denk je, vastgoed gaat dalen, investeer dan in vastrentende beleggingen !
Als we nu een glazen bol hadden, was het niet moeilijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Moeilijke vraag natuurlijk... als je weet wat de juiste cijfers van Euromillions geven moet je daar meespelen
Ikzelf heb weinig vertrouwen in vastgoed maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Beste is 'van alles een beetje', spreiden, spreiden, spreiden.

Ikzelf heb weinig vertrouwen in vastgoed maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Beste is 'van alles een beetje', spreiden, spreiden, spreiden.
Wel, dat vind ik nu net één van de grootste problemen met vastgoed: spreiding. Er wordt hier voortdurend gehamerd op hoe belangrijk spreiding is. Voor de meesten zal de aankoop van een huis moeilijk als 5% of 10% van hun beleggingsportefeuille kunnen beschouwd worden! Je zet toch heel veel geld in op één zaak.
Akkoord: de waarde van een huis zal niet zomaar halveren zoals dat bij aandelen mogelijk is, maar er kan wel een lange periode komen waarbij de meerwaarde zeer klein of nihil is. En je kan behoorlijk wat pech hebben: leegstand, wanbetaling, geschillen met huurders, ...
Degenen die daar langer dan 10 jaar geleden zijn ingestapt, hebben natuurlijk een zeer goede zaak mee gedaan, maar zelf zou ik daar nu toch niet snel instappen. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.
Akkoord: de waarde van een huis zal niet zomaar halveren zoals dat bij aandelen mogelijk is, maar er kan wel een lange periode komen waarbij de meerwaarde zeer klein of nihil is. En je kan behoorlijk wat pech hebben: leegstand, wanbetaling, geschillen met huurders, ...
Degenen die daar langer dan 10 jaar geleden zijn ingestapt, hebben natuurlijk een zeer goede zaak mee gedaan, maar zelf zou ik daar nu toch niet snel instappen. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.
Dank voor jullie reacties!
Het gaat concreet over een project van serviceflats van Seniorinvest : "Hof ter Leie".
Mooie publiciteit, maar ja "veel beloven en weinig geven....".
Groetjes,
JLD
Het gaat concreet over een project van serviceflats van Seniorinvest : "Hof ter Leie".
Mooie publiciteit, maar ja "veel beloven en weinig geven....".
Groetjes,
JLD
Heb ook 2 maal geïnformeerd bij hem voor serviceflats te wevelgem. Ze geven altijd andere prijzen. Ik heb afgehaakt, want ik vertrouw hen niet.
Waarom geen aandeel Serviceflats (BE0003677888) kopen? Voor 12000 EUR heb je er een, je krijgt jaarlijks een mooi netto dividend uitbetaald en met x aandelen kan je ook een flat op zich verwerven dacht ik.
Als de economie nog verder de dieperik ingaat, zal de prijs van vastgoed omlaag gaan, immers, wie zal nog durven kopen, en éénmaal mensen een daling verwachten, kijken ze de kat uit de boom.
In vele Europese landen, Nederland, Spanje, Portugal, Ierland zijn de prijzen van vastgoed de dieperik in gegaan. Als u vandaag koopt aan 300.000 € en binnen een jaar keldert de markt met 20 %, ja,........... niet zo mooi, he
Mijn vader leerde mij, zoon, koop aandelen en huizen als niemand ze nog wil, en verkoop aandelen en huizen als vele 'zotten' er veel geld voor willen betalen.
Dat heb ik altijd gedaan, nu wacht ik rustig af, ik heb tijd zat, tot de vastgoedmarkt crasht, dan zal het supersolden zijn, twee huizen voor de prijs van één !
In vele Europese landen, Nederland, Spanje, Portugal, Ierland zijn de prijzen van vastgoed de dieperik in gegaan. Als u vandaag koopt aan 300.000 € en binnen een jaar keldert de markt met 20 %, ja,........... niet zo mooi, he
Mijn vader leerde mij, zoon, koop aandelen en huizen als niemand ze nog wil, en verkoop aandelen en huizen als vele 'zotten' er veel geld voor willen betalen.
Dat heb ik altijd gedaan, nu wacht ik rustig af, ik heb tijd zat, tot de vastgoedmarkt crasht, dan zal het supersolden zijn, twee huizen voor de prijs van één !
Heb dit eens wat nagekeken:
wat neerkomt op een dividend van € 505,00 per aandeel, wat overeenstemt met een rendement van 8,49% ten opzichte van de initiële uitgiftekoers van € 5.949,44
amaai! is niet niks!
klopt dit?
wat neerkomt op een dividend van € 505,00 per aandeel, wat overeenstemt met een rendement van 8,49% ten opzichte van de initiële uitgiftekoers van € 5.949,44
amaai! is niet niks!
klopt dit?
Voor de liefhebber hieronder nog wat wijsheden.patrick1 schreef:Als de economie nog verder de dieperik ingaat, zal de prijs van vastgoed omlaag gaan, immers, wie zal nog durven kopen, en éénmaal mensen een daling verwachten, kijken ze de kat uit de boom.
Volgens mij evengoed van toepassing op vastgoed of aandelen.
Als je geschoren wordt moet je stilzitten.
Koop het gerucht en verkoop bij het bericht.
Pak nooit een vallend mes. (Never catch a falling Knife)
De beurs heeft altijd gelijk.
De markt overdrijft altijd.
De markt zit altijd fout.
Wees voorzichtig als anderen hebberig zijn, en wees hebberig als anderen angstig zijn.
Wat omhoog gaat, komt eens ook weer naar beneden.
De markt zit altijd fout.
Hoe sneller de top, hoe groter de strop!
Hoe korter de rokjes, hoe hoger de koersen.
Risico ontstaat als je niet weet wat je doet.
Koop als het bloed door de straten loopt.
Neem snel verliezen, maar winsten traag.
Wie bang is, hoort overal wat.
Kwaliteit scoort op termijn altijd.
Rendement heb je pas behaald als je geen posities meer hebt.
Op de beurs heeft politieke winst korte benen.
Kwaliteit scoort op termijn altijd.
Wanneer prijs en tijd elkaar ontmoeten, mag een tegengestelde beweging worden verwacht".
Koop wat je kent.
Aandelen zijn net lucifers. We ze het langste vasthoudt brandt zijn vingers.
Een belegger kan het beste op zijn handen zitten.
Wie wacht tot alle problemen de wereld uit zijn, vindt nooit een geschikt moment om te beleggen.