Bankswitching - Bedrijf weigert.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Bankswitching - Bedrijf weigert.
Enige tijd maakte ik gebruik van bankswitching.be om van bank te veranderen.
Volgens hun site site zijn bedrijven wettelijk verplicht hieraan mee te werken.
Nu is er 1 bedrijf dat weigert mee te werken en hun domiciliëringen naar mijn oude rekeningnummer stuurt en vervolgens kosten aanrekent omdat dit natuurlijk niet werkt.
Hierop beweren zij dat hun "algemene voorwaarden" staat dat zij niet verplicht zijn hieraan mee te werken(het bedrijf is in Belgie actief en heeft een domiciliëring beginnend met BE
Dus ofwel is het bedrijf in fout ofwel vertelt de site van bankswitching leugens.
Weet iemand waar ik hiervoor klacht kan indienen?
Nu is er 1 bedrijf dat weigert mee te werken en hun domiciliëringen naar mijn oude rekeningnummer stuurt en vervolgens kosten aanrekent omdat dit natuurlijk niet werkt.
Hierop beweren zij dat hun "algemene voorwaarden" staat dat zij niet verplicht zijn hieraan mee te werken(het bedrijf is in Belgie actief en heeft een domiciliëring beginnend met BE
Dus ofwel is het bedrijf in fout ofwel vertelt de site van bankswitching leugens.
Re: Bankswitching - Bedrijf weigert.
De bankensector roept wel op om hieraan mee te werken maar bedrijven zijn niet verplicht om dit effectief te doen. Ik denk dus niet dat je hiervoor ergens klacht kan neerleggen. Je kan best contact opnemen met dat bedrijf om je domiciliëring te laten aanpassen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klacht neerleggen bij de economische inspectie, onder de vleugels van Minister Kris Peeters
Zo denk ik er ook over. Bij het bedrijf zelf de oude domiciliering laten stopzetten en een nieuwe aanvragen. .. en je bent weer vertrokken.
Mogen we ook weten welke leukerd dat is.Pendelaar schreef: ↑15 april 2019, 13:38 Enige tijd maakte ik gebruik van bankswitching.be om van bank te veranderen.
Kwestie van op voorhand op de hoogte te zijn bij een eventuele switch.
Estate Guru believer.
Ben in eerste instantie blij verrast door de ambtenaren van de ombudsdienst en bankswitching. 'k Heb een snelle en duidelijke reactie gekregen, nu hopen dat het iets oplevert.
Voor de nieuwsgierigen, 't Is een fitnessketen(ik weet dat die berucht zijn als het op geldzaken aankomt, maar anders verwaarloos ik mijn conditie in de winter).
Wel opvallend dat van de 3 domiciliëringen die ik heb, uitgerekend de grootste is die lastig doet. De 2 kleintjes namen zonder moeite het nieuwe rekeningnummer.
Voor de nieuwsgierigen, 't Is een fitnessketen(ik weet dat die berucht zijn als het op geldzaken aankomt, maar anders verwaarloos ik mijn conditie in de winter).
Wel opvallend dat van de 3 domiciliëringen die ik heb, uitgerekend de grootste is die lastig doet. De 2 kleintjes namen zonder moeite het nieuwe rekeningnummer.
Het zou wel nuttig zijn om ons te vertellen wat men er bij de ombudsdienst over denkt...
Fitnessketen : inderdaad berucht en niets dan miserie mee op dat vlak, als ik aan de juiste keten denk.. Maar ik vermoed van wel.
Fitnessketen : inderdaad berucht en niets dan miserie mee op dat vlak, als ik aan de juiste keten denk.. Maar ik vermoed van wel.
Nogmaals eens het bewijs dat domiciliëringen in het huidige systeem (een paar jaar geleden is er daar een wijziging in gekomen) de schuldeiser de baas is over jouw bankrekening ... vandaar dat ik bv. GEEN enkele domiciliëring heb lopen ... als ze geld willen van mij kunnen ze mij een rekening sturen die ik betaal op het moment dat ik wil ... natuurlijk krijg je dan bij iedere factuur de vraag om toch maar een domiciliëring te nemen ('t is beter voor de natuur dat ze niet ieder keer een factuur moeten sturen ... yeah right ...).
Mocht ik klant zijn bij zo'n keten dan had ik al lang mijn conclusies getrokken !
Mocht ik klant zijn bij zo'n keten dan had ik al lang mijn conclusies getrokken !
https://radio2.be/de-inspecteur/een-dom ... doe-je-dat
Bank kan enkel blokkeren
Kan de bank dan niets meer doen als je daar vraagt om een domiciliëring stop te zetten?
Jawel, je bank kan de uitvoering van de domiciliëring weigeren, zodat het bedrijf geen geld meer van je rekening kan halen. Maar daarmee is de opdracht om dat geld eraf te halen niet opgezegd. Het bedrijf zal het dus brieven blijven sturen met de vraag om te betalen. Zelfs met boetes of intresten erbij.
---------------------------
https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/hoe- ... ciliering/
Uw domiciliëring blokkeren is echter niet genoeg.
Sinds 2014 is de regelgeving veranderd en dient u uw domiciliëring stop te zetten via uw leverancier en kunt u dit niet meer via uw bank.
Wanneer u enkel uw domiciliëring blokkeert via uw bank, zal de leverancier geen geld meer van uw rekening kunnen afhalen. De domiciliëring loopt echter wel gewoon door. De leverancier zal blijven proberen om de betaling uit te voeren en u uiteindelijk een aanmaning tot betaling sturen incl. kosten (!) voor het niet op tijd betalen van uw factuur. Dit zal hij blijven doen tot dat u de domiciliëring stopzet.
Bank kan enkel blokkeren
Kan de bank dan niets meer doen als je daar vraagt om een domiciliëring stop te zetten?
Jawel, je bank kan de uitvoering van de domiciliëring weigeren, zodat het bedrijf geen geld meer van je rekening kan halen. Maar daarmee is de opdracht om dat geld eraf te halen niet opgezegd. Het bedrijf zal het dus brieven blijven sturen met de vraag om te betalen. Zelfs met boetes of intresten erbij.
---------------------------
https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/hoe- ... ciliering/
Uw domiciliëring blokkeren is echter niet genoeg.
Sinds 2014 is de regelgeving veranderd en dient u uw domiciliëring stop te zetten via uw leverancier en kunt u dit niet meer via uw bank.
Wanneer u enkel uw domiciliëring blokkeert via uw bank, zal de leverancier geen geld meer van uw rekening kunnen afhalen. De domiciliëring loopt echter wel gewoon door. De leverancier zal blijven proberen om de betaling uit te voeren en u uiteindelijk een aanmaning tot betaling sturen incl. kosten (!) voor het niet op tijd betalen van uw factuur. Dit zal hij blijven doen tot dat u de domiciliëring stopzet.
Sinds die nieuwe regeling heb ik ook mijn domiciliëringen stopgezet, want ik heb graag alles zélf onder controle.
Maar om het milieu een beetje te sparen, laat ik hun facturen via e-mail opsturen (indien die mogelijkheid geboden wordt).
Ik heb al meer da 40 jaar domicilieringen, nog nooit iets mee voorgehad.
Ben wel al zo lang bij dezelfde bank gebleven waar die lopen.
Ik zeg ze op bij de leverancier, en blokkeer ze in mijn online bank.
Loopt perfekt.
Ben wel al zo lang bij dezelfde bank gebleven waar die lopen.
Ik zeg ze op bij de leverancier, en blokkeer ze in mijn online bank.
Loopt perfekt.
Idem. Ik ben nog steeds voorstander van betalingen via domiciliering voor fakturen van grote en betrouwbare bedrijven.
Geen problemen mee, ik heb het 100 procent onder controle.
Geen problemen mee, ik heb het 100 procent onder controle.
Nog één van die hiaten in het bankswitchen. Banken zijn verplicht deze uit voeren voor zichtrekeningen maar NIET voor spaarrekeningen. Mijn moeder is dus nadien nog bij de oude bank moeten langsgaan om haar spaarrekening daar te laten afsluiten.
Wat is het nut dan nog van deze dienst?
Wat is het nut dan nog van deze dienst?
Is niet zo direkt een " hiaat " hoor. Vindt het normaal dat je dit bij een spaarrekening zelf moet doen.
Je kan een spaarrekening hebben met een goede of betere intrest dan je nieuwe bank, en je zou je getrouwheidspremie kunen verliezen. Daarmee zal je eigenhandig deze moeten opzeggen of ze nog een tijd aanhouden.
Je kan een spaarrekening hebben met een goede of betere intrest dan je nieuwe bank, en je zou je getrouwheidspremie kunen verliezen. Daarmee zal je eigenhandig deze moeten opzeggen of ze nog een tijd aanhouden.
Toch, de nieuwe bank kan de aanvraag indienen voor de spaarrekening ook over te zetten maar de oude is niet verplicht om dat uit te voeren. Als ik als klant er om vraag om alles over te zetten dan zou dit moeten gebeuren.
Maar ja, zo moet je weer binnengaan en eventueel een reden opgeven waarom je weg gaat bij hen.
Maar ja, zo moet je weer binnengaan en eventueel een reden opgeven waarom je weg gaat bij hen.