Banx
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Banx
Banx is gelanceerd met een gratis essential en een premium plan (6,5€/maand)
Alle details hier:
https://www.spaargids.be/sparen/belfius ... -banx.html
https://www.banx.be
Er staat niets bij wat de voordelen bij Proximus dan zijn, dacht dat die er normaal ook iets gaven van voordeel? (of dat was toch de bedoeling)
Alle details hier:
https://www.spaargids.be/sparen/belfius ... -banx.html
https://www.banx.be
Er staat niets bij wat de voordelen bij Proximus dan zijn, dacht dat die er normaal ook iets gaven van voordeel? (of dat was toch de bedoeling)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Banx
Hun zogezegde klantengetuigenissen zijn alvast fake. De profielfotootjes van die fake klanten hebben ze hier gehaald: https://uifaces.co/?ref=producthunt
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Proximus is geen bank/broker en Belfius is geen telecom operator.
Schoenmaker(s) blijf bij uw leest!
Schoenmaker(s) blijf bij uw leest!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welke link moet ik nu volgen ?!?

Lijkt een soort van HelloBank maar dan van Belfius. Met een zeer vette marketinglaag over. Spreekt mij niet aan maar ik geloof wel dat het zal werken. Ze spreken daar van MasterCard Debit. Eerste keer dat ik dat zie. Dus nu circuleren er VISA- en MasterCard-debit kaarten in België.
I.v.m. met de valse reviews; Ik zou foto's van zo'n systeem nemen. https://thispersondoesnotexist.com/ Lijkt mij dat dit minder gaat opvallen.
I.v.m. met de valse reviews; Ik zou foto's van zo'n systeem nemen. https://thispersondoesnotexist.com/ Lijkt mij dat dit minder gaat opvallen.
Het Premium pakket biedt ongeveer hetzelfde aan als Argenta Silver voor het dubbel van de prijs.
Dan kan je al beter die extra euro's per maand rechtstreeks doorstorten aan Natuurpunt of andere organisatie ipv voor deze 'slow banking' te kiezen.
Dan kan je al beter die extra euro's per maand rechtstreeks doorstorten aan Natuurpunt of andere organisatie ipv voor deze 'slow banking' te kiezen.
Manier van Belfius om hun gratis aanbod ("Beats Pulse") uit te faseren?
P.S.: banken, probeer eens wat minder wanhopig aan de jeugd te appelleren. Het is niet omdat je een zichtrekening hebt die je dan de "Beats Pulse DeM@X Groovy Cool Youth Party Freedom Account" noemt, dat alle jongeren (of zelfs maar één jongere) opeens gaan (gaat) denken dat jij als bank hun gabber, buddy, homey, matie bent. Banken zijn conservatieve instellingen, probeer dat niet te verbergen, jongeren ruiken dat.
P.S.: banken, probeer eens wat minder wanhopig aan de jeugd te appelleren. Het is niet omdat je een zichtrekening hebt die je dan de "Beats Pulse DeM@X Groovy Cool Youth Party Freedom Account" noemt, dat alle jongeren (of zelfs maar één jongere) opeens gaan (gaat) denken dat jij als bank hun gabber, buddy, homey, matie bent. Banken zijn conservatieve instellingen, probeer dat niet te verbergen, jongeren ruiken dat.
Het gratis aanbod, zo las ik ( in DE TIJD) is slechts gratis bij actief gebruik.
''''Wie voor de gratis formule kiest, moet er wel rekening mee houden dat hij na zes maanden 3,5 euro per maand zal betalen als geen vijf transacties per maand worden gedaan. '''''
''''Wie voor de gratis formule kiest, moet er wel rekening mee houden dat hij na zes maanden 3,5 euro per maand zal betalen als geen vijf transacties per maand worden gedaan. '''''
Die was al een tijdje gelanceerd door Belfius (edit : op 25/06/2021 en aan 1,25 euro per maand), buiten het bestaande aanbod aan kaarten. Ik heb dat hier nog gepost ... Dus : toch wel oud nieuws dat mee in het nieuwe zakje mag.
Wat ik er van gelezen heb : dat aanbod bij Proximus komt er bij BEATS, het (broertje) product dat Belfius zal lanceren.. En daar zijn dan ook proximusproducten al dan niet (naar keuze) bij.
Met gratis bedoel ik: gratis bij het verondersteld gebruik. In die zin is Banx gratis voor de meesten. Vermoedelijk willen ze geen klanten die weer eens een rekening openen om hun zoveelste schijf van EUR 100.000 te komen plaatsen. Wat dat betreft: er staat niets over of je deposito's gedekt zijn door het depositogarantiestelsel, laat staan of het bedrag cumulatief is met Belfius.
Voor mij zou het i.i.g. niet gratis zijn. De rijke stinkerds zoals de grootwarenhuizen, nutsbedrijven, internetaanbieders betaal ik met mijn Crypto dot com ruby steel (Visa). De kleintjes met cash, kwestie dat ze zelf kunnen kiezen hoeveel ze aangeven. Vijf transacties per maand op de zichtrekening is mogelijk, maar ik zou er toch elke maand op moeten letten.
Voor mij zou het i.i.g. niet gratis zijn. De rijke stinkerds zoals de grootwarenhuizen, nutsbedrijven, internetaanbieders betaal ik met mijn Crypto dot com ruby steel (Visa). De kleintjes met cash, kwestie dat ze zelf kunnen kiezen hoeveel ze aangeven. Vijf transacties per maand op de zichtrekening is mogelijk, maar ik zou er toch elke maand op moeten letten.
Het is te zien wat ze verwachten van die transacties.
Een aantal overschrijvingen, al dan niet met bestendige opdracht, lukt altijd wel.
Er een paar domicilieringen parkeren, al eens naar de bancontact gaan, met een rekening van Banx je boodschappen betalen,
vijf (of drie ?) keer per maand 100 euro heen en weer sturen naar een andere bankrekening van jezelf maar bij een andere bank...
en zo voldoe je misschien al aan hun opgelegde regeltje.
Een aantal overschrijvingen, al dan niet met bestendige opdracht, lukt altijd wel.
Er een paar domicilieringen parkeren, al eens naar de bancontact gaan, met een rekening van Banx je boodschappen betalen,
vijf (of drie ?) keer per maand 100 euro heen en weer sturen naar een andere bankrekening van jezelf maar bij een andere bank...
Ik lees dit:
In een zeer conservatieve wereld als banken (waar iedereen gewoon blijft waar die zit tenzij de initiële keuze die vaak de ouders kopieert en de switch als je de lening voor je woning aangaat) vraag ik mij af of dit "voldoende" is.
Ik stel mij de vraag hoe gevoelig mensen zijn voor het ecologische hiervan. Een boom planten of op basis van je gebruik een duurzaam project sponsoren.
Mij doet het alvast niets. Ik voel niet dat ik door ik via de keuze van mijn bank de natuur kan redden. Dat ze bomen planten koppelen aan vliegen, wanneer ik benzine tank of bij de aankoop van kledij, dan zou misschien wel eens overwegen.
Het is niet mijn taak om die sjoemelaars of investeerders is vuile economie een "goed gevoel" te gaan geven.
Ik zie vooral het bestaand aanbod van Belfius in een ander marketing pakketje.Klanten kunnen ook beleggen in duurzame fondsen van Belfius, vanaf 25 euro per maand. Elke nieuwe klant krijgt de keuze om via partners Natuurpunt en Natagora een boom te planten of een duurzaam project te steunen. Trouwe klanten worden beloond met punten bij elk gebruik van de app, die vervolgens ingeruild kunnen worden voor kortingen bij een van de ecologische partners.
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 86413.html
In een zeer conservatieve wereld als banken (waar iedereen gewoon blijft waar die zit tenzij de initiële keuze die vaak de ouders kopieert en de switch als je de lening voor je woning aangaat) vraag ik mij af of dit "voldoende" is.
Ik stel mij de vraag hoe gevoelig mensen zijn voor het ecologische hiervan. Een boom planten of op basis van je gebruik een duurzaam project sponsoren.
Mij doet het alvast niets. Ik voel niet dat ik door ik via de keuze van mijn bank de natuur kan redden. Dat ze bomen planten koppelen aan vliegen, wanneer ik benzine tank of bij de aankoop van kledij, dan zou misschien wel eens overwegen.
Het is niet mijn taak om die sjoemelaars of investeerders is vuile economie een "goed gevoel" te gaan geven.
Ik weet wel hoe ik inorganische transacties kan genereren als ik dat zou willen. Het is eerder dat ik dan weer een maandelijkse herinnering moet aanmaken om te controleren of ik mijn quotum haal en het moet controleren. Dan liever een bank die passief "gratis" is, t.t.z. als ik nalaat dingen te doen (geen manuele overschrijvingen, geen geld afhalen, geen instant-overschrijvingen) dan een waarvoor ik actief digitale arbeid moet verrichten om het "gratis" te houden.haelewyn schreef: ↑6 oktober 2021, 18:49 Het is te zien wat ze verwachten van die transacties.
Plus, ik geloof niet in al die "kijk naar mij hoe slim ik ben met mijn trucje om de geest van de voorwaarden te omzeilen"-benaderingen. Ik ga er altijd van uit dat in de voorwaarden de tegenpartij zich het recht voorbehoud om me geld aan te rekenen of dingen aan te wrijven als ik dat zou doen. Dus als ik niet op organische wijze aan vijf transacties kom, ga ik er van uit dat het EUR 3,50 per maand kost. En dan moet ik het niet hebben, los van het feit dat ik hoe dan ook geen nieuwe zichtrekening en kaart nodig heb.
Eerste deel : denk er ook eens over na dat er bestendige opdrachten bestaan. Die zijn meestal niet uitgesloten want in wezen zijn het automatisch uitgevoerde overschrijvingen.Kumquat schreef: ↑7 oktober 2021, 16:58
Ik weet wel hoe ik inorganische transacties kan genereren als ik dat zou willen. Het is eerder dat ik dan weer een maandelijkse herinnering moet aanmaken om te controleren of ik mijn quotum haal en het moet controleren.
Plus, ik geloof niet in al die "kijk naar mij hoe slim ik ben met mijn trucje om de geest van de voorwaarden te omzeilen"-benaderingen. Ik ga er altijd van uit dat in de voorwaarden de tegenpartij zich het recht voorbehoud om me geld aan te rekenen of dingen aan te wrijven als ik dat zou doen.
Tweede deel : ik geloof niet in de wijsheid dat iedereen die regeltjes maakt waaraan ik mezelf zou moeten houden, ook alle achterpoortjes dicht zet.
Bij een Belgische bank speel ik die truc maandelijks uit en er is geen probleem.. Men vraagt X, men krijgt X door trucjes.. het is in orde.
Van mij moet je niet naar mij kijken 'hoe slim ik ben met mijn trucje'. Ik handel naar de letter en hun systeem controleert de letter.
Dat is eigenlijk basis - gezond verstand.
Als je dat niet hebt of je denkt dat het niet werkt : je denkt en je doet wat je wil.
Ik weet ondertussen met zekerheid dat die trucjes werken. Of je 't gelooft of niet is eigenlijk niet belangrijk.
De vraag is uiteindelijk wat op wat afstraalt. De goede zaak (het redden van de planeet) op de economische motivatie (de branding angle, t.t.z. dat men zich als "woke" bedrijf profileert), of andersom. De tweede dynamiek kan niemand erkennen, want dan ben je cynisch, dus die wordt structureel onderschat.SMGGM schreef: ↑7 oktober 2021, 07:00 Ik stel mij de vraag hoe gevoelig mensen zijn voor het ecologische hiervan. Een boom planten of op basis van je gebruik een duurzaam project sponsoren.
Een nog veel extremer voorbeeld dan Banx is Bunq, de "bank of the free". Als je ooit een presentatie van die Ali Niknam gezien hebt, dat is Steve Jobs level cultisme. Maar eigenlijk nog veel belachelijker, want Bunq creëert i.t.t. Apple geen nieuwe consumentenmarkten. Ze nemen gewoon zichtrekeningen en betaalkaarten, dingen die al lang bestaan, en steken ze zoals duizenden anderen in een app zonder er fundamenteel iets aan te veranderen. Misschien doen ze het beter, maar dan wordt je er gewoon klant als je dat belangrijk vindt. Ik ga niet naar een nieuw ding kijken als een koe naar de eerste trein, gewoon omdat het minimaal gelikter en sneller is dan de bestaande manier van werken. Ik krijg bv. 2% cashback (in CRO-munten, dus kan zowel stijgen als dalen tegen de tijd dat je ze converteert naar fiat-geld) met mijn Visa, maar dat is ook gewoon een optimalisatie zoals er zoveel te doen zijn. Crypto.com is niet "goed", de traditionele banken zijn niet "slecht" of "weinig innovatief" of whatever onzin gewoon omdat ze niet mee doen.
Ik heb het al vaak geschreven, maar zichtrekeningen en betaalkaarten zijn markten waarin een normaal mens niet op innovatie zit te wachten. De enige reden waarom mensen er over discussiëren alsof het allemaal belangrijk is omdat het geld betreft, zodat er een strikt kwantitatieve basis is om te argumenteren dat X beter is dan Y. Het is een type discussie waarin je heel snel kan bepalen wat het slimme standpunt is, dus dat trekt mensen aan die willen opscheppen met hoe rationeel ze wel niet zijn in vergelijking met anderen.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 7 oktober 2021, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je hier eigenlijk schrijft is dat je een juridisch creationist bent, want je claimt op basis van je gezond verstand dat de regels zijn zoals ze momenteel in de praktijk lijken te werken.haelewyn schreef: ↑7 oktober 2021, 17:08 Tweede deel : ik geloof niet in de wijsheid dat iedereen die regeltjes maakt waaraan ik mezelf zou moeten houden, ook alle achterpoortjes dicht zet.
Bij een Belgische bank speel ik die truc maandelijks uit en er is geen probleem.. Men vraagt X, men krijgt X door trucjes.. het is in orde.
Van mij moet je niet naar mij kijken 'hoe slim ik ben met mijn trucje'. Ik handel naar de letter en hun systeem controleert de letter.
Dat is eigenlijk basis - gezond verstand.
Als je dat niet hebt of je denkt dat het niet werkt : je denkt en je doet wat je wil.
Ik weet ondertussen met zekerheid dat die trucjes werken. Of je 't gelooft of niet is eigenlijk niet belangrijk.
Ik daarentegen ben een juridisch evolutionist: de tegenpartij (de bank) heeft expliciete regels bepaald binnen een geheel van deels impliciete meta-regels (regels m.b.t. de regels, bv. "goede trouw", "fair use", etc.) die een evolutionaire selectiedruk vormen. Op die manier verlies je niet uit het oog dat de meta-regels er op termijn voor zullen zorgen dat de toepassingen van de expliciete regels zal evolueren om je te dwingen je aan de geest van de verbintenis te houden.
Het is dan logischer om er van uit te gaan dat "manufactured spending" gedetecteerd en eventueel bestraft zal worden. Dan kies ik zelf eerder voor een bank die "passief" gratis is, of calculeer ik de potentiële kost als bevestigde kost. Bij Banx zou ik dan enkel klant worden als ik het EUR 3,50 per maand waard zou vinden. Als het dan eens/meestal/altijd gratis zou zijn, dan zou dat telkens een toevallige meevaller zijn.