Barco
TIP
Re: Barco
switch van GIMV naar Van de Wiel zorgt voor winst 58.30, door de weerstand. 

Als we morgen nog eens in het groen kunnen ziet die grafiek er inderdaad alsmaar gezonder uit. Enfin met mijn beperkte kennis van TA hé. Zijn er andere kenners in de zaal?
Barco lijkt bezig met he maken van een nieuwe W figuur op de grafiek. Hopelijk leidt dit tot een nieuwe doorbraak.
ik vind dit één van de moeilijk leesbare aandelen. Nu ook weer slecht eerste halfjaar, tweede halfjaar wordt beter dan tweede halfjaar vorig jaar. => ?
samen met ageas mijn zorgenkindje. Laat net die 2 op 1 en 2 staan bij de analisten voor tweede jaarhelft.
benieuwd of de dividendvoorspellingen van de analisten naar beneden bijgesteld zullen worden.
samen met ageas mijn zorgenkindje. Laat net die 2 op 1 en 2 staan bij de analisten voor tweede jaarhelft.
benieuwd of de dividendvoorspellingen van de analisten naar beneden bijgesteld zullen worden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik heb ze aan opening verkocht en in Kinepolis gestoken. Of ik Barco terug oppik hangt af van de volledige resultaten op 23 juli. Ze zijn daar niet happig om extra toelichting te geven...
Barco heb ik zoals eerder gezegd al lang en zelfs na de klop van vandaag doe ik nog ruim 50% winst. Volgens mij is dit iets dat op LT goed komt. Tijdelijk minder is voor mij geen ramp.
En Barco was volgens de analisten een topper voor deze zomer
??

Deze ochtend stond ik met Barco op +5 en nu op -4
(en al de rest staat ook op rood, enkel Brederode staat groen)
Ik lees hier dat sommigen net voor opening onmiddellijk een veerkooporder hebben ingelegd. Pfft: weer iets om mee rekening te houden, en om dus bij elke aankondiging van cijfers paraat te staan om de schade te beperken. Beleggen is echt wel een werkwoord, op die manier.
Ik lees op twitter Gert De Mesure die zegt dat de winstwaarschuwing is gegeven om de koers te kelderen en op die manier goedkoper het Barco-inkoopprogramma van aandelen te kunnen uitvoeren. Lijkt jullie dat aannemelijk? Mij lijkt het nogal onwaarschijnlijk dat een CEO dat zou doen, om dan een par weken later plots beter dan aangekondigde cijfers te publiceren.

Ik lees hier dat sommigen net voor opening onmiddellijk een veerkooporder hebben ingelegd. Pfft: weer iets om mee rekening te houden, en om dus bij elke aankondiging van cijfers paraat te staan om de schade te beperken. Beleggen is echt wel een werkwoord, op die manier.
Ik lees op twitter Gert De Mesure die zegt dat de winstwaarschuwing is gegeven om de koers te kelderen en op die manier goedkoper het Barco-inkoopprogramma van aandelen te kunnen uitvoeren. Lijkt jullie dat aannemelijk? Mij lijkt het nogal onwaarschijnlijk dat een CEO dat zou doen, om dan een par weken later plots beter dan aangekondigde cijfers te publiceren.
Ik merkte deze morgen ook dat het nieuws pas heel laat werd opgepikt door de grote media. Daarom kon ik profiteren.
Dat heeft De Mesure bij een vorige teleurstelling ook al eens gezegd. Ik vermoed dat hij persoonlijk een hoop aandelen heeft. Wat hij zegt houdt overigens weinig steek.
Dat heeft De Mesure bij een vorige teleurstelling ook al eens gezegd. Ik vermoed dat hij persoonlijk een hoop aandelen heeft. Wat hij zegt houdt overigens weinig steek.
Niet makkelijk hé, maar het hoort er allemaal bij.ycam schreef:Deze ochtend stond ik met Barco op +5 en nu op -4(en al de rest staat ook op rood, enkel Brederode staat groen)
Beleggen is vooral, risico, euforie, winst, verlies, twijfel, ...
Ik heb ze en ga ze nog wat houden, alle voorlopig nog. Bij mij is mijn winst weg.

Winst heb je alleen als je verkoopt. Ik troost me met de gedachte dat ik niet alleen ben. Stond op +8% maar niet actief mee bezig geweest. Staan nu op het niveau van de dividend uitkering. Tja kan nog slechter alla thrombogenics..............
2 negatieve aanpassingen op rij. Een management dat op relatief korte termijn niet kan voorspellen hoe de winst er binnen 3 maanden zal uitzien. Niet dat het management slecht is, integendeel, het is gewoon een aartsmoeilijke sector.jupi schreef:Barco heb ik zoals eerder gezegd al lang en zelfs na de klop van vandaag doe ik nog ruim 50% winst. Volgens mij is dit iets dat op LT goed komt. Tijdelijk minder is voor mij geen ramp.
Je (en anderen ook blijkbaar) kiest er dus voor om alle alarmknipperlichten te negeren.
De mijne zijn een tijdje de deur uit, toen Bolero letterlijk schreef dat ze duur waren. Die koersen hebben ze nooit meer gehaald. Een gelukje. Bij EVS heb ikzelf mijn kop dan ook weer te lang in het zand gestoken... Tijdelijk wordt daar echt permanent.
Op zich zou ik zeggen dat het risico in Barco toch een pak groter geworden is. Vandaar die toch wel heftige koersreactie
idem 20 mei.criticus schreef:Op 6 februari 2014 schreef ik hier al eens dat een bediende van Barco een negatief gevoel had bij de dalende omzet. Ze vreesde zelfs voor haar job...
Dat is ook de reden dat ik mijn aandelen al had verkocht.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Na de zwakke resultaten van Barco zijn mijn aandelen verkocht aan 56 euro.
Een paar keer wat aan gewonnen, maar nu koop ik Barco wellicht niet meer terug. Problemen lijken mij echt van structurele aard.
Een paar keer wat aan gewonnen, maar nu koop ik Barco wellicht niet meer terug. Problemen lijken mij echt van structurele aard.