Basis gewaarborgd?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Basis gewaarborgd?
Beste,
Wat ik nergens kan lezen is hoe lang de basisrente bij Axa of Fortuneo gewaarborgd is
Kan iemand mij hier op antwoorden?
Groeten
email : avt@base.be
Wat ik nergens kan lezen is hoe lang de basisrente bij Axa of Fortuneo gewaarborgd is
Groeten
email : avt@base.be
Re: Basis gewaarborgd?
De rente op spaarrekeningen kan steeds veranderen, ik denk niet dat de banken vooraf aankondigen tot hoelang de huidige rente blijft bestaan. Er zijn banken die de verandering van rente een dag op voorhand aankondigen, er zijn er die het vijftien dagen op voorhand aankondigen. Alleen bij termijnrekeningen en dergelijke is de rente gewaarborgd, daarvoor staat het geld dan ook vast.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De basisrente bij Axa is 6 maanden gegarandeerd. Bij alle andere rekeningen is de basisrente NIET gegarandeerd, dit laatste is eigenlijk "normaal" voor de banken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Besef natuurlijk wel dat je na die 6 maanden gegarandeerde rente bij AXA, gegarandeerd op een véél lagere rentevoet terugvalt.
Precies ... en daarom sluit ik af na 6 maand de spaarrekening en strijk de 2.20% op jaarbasis op ...en zie wat de markt me dan aanbiedt ...Maarten schreef:Besef natuurlijk wel dat je na die 6 maanden gegarandeerde rente bij AXA, gegarandeerd op een véél lagere rentevoet terugvalt.
Is dat niet enkel het geval als je een minimuminleg doet ??Vaganzza schreef:De basisrente bij Axa is 6 maanden gegarandeerd. Bij alle andere rekeningen is de basisrente NIET gegarandeerd, dit laatste is eigenlijk "normaal" voor de banken.
Als je dan toch maar een rekening voor 6 maanden aangaat, ga je zeker beter in op de keytrade booster. De eerste 6 maanden is de rente een pak hoger (6% bruto vs 2,2 + 0,5) en na 6 maanden is de rente ook een pak hoger (2 + 0,5 vs 1, 35 + 0,5). Bovendien zijn er aan de I-plus actie nog eens een massa voorwaarden verbonden.OO_MPE schreef:Precies ... en daarom sluit ik af na 6 maand de spaarrekening en strijk de 2.20% op jaarbasis op ...en zie wat de markt me dan aanbiedt ...Maarten schreef:Besef natuurlijk wel dat je na die 6 maanden gegarandeerde rente bij AXA, gegarandeerd op een véél lagere rentevoet terugvalt.
Wat die keytrade booster betreft lees ik het toch enigzins anders op hun website, eventjes gekopieerd;Maarten schreef:Als je dan toch maar een rekening voor 6 maanden aangaat, ga je zeker beter in op de keytrade booster. De eerste 6 maanden is de rente een pak hoger (6% bruto vs 2,2 + 0,5) en na 6 maanden is de rente ook een pak hoger (2 + 0,5 vs 1, 35 + 0,5). Bovendien zijn er aan de I-plus actie nog eens een massa voorwaarden verbonden.OO_MPE schreef: Precies ... en daarom sluit ik af na 6 maand de spaarrekening en strijk de 2.20% op jaarbasis op ...en zie wat de markt me dan aanbiedt ...
Open uw rekening en geniet van een uitzonderlijke rentevoet van 6.00% bruto (5.10% netto), gewaarborgd gedurende drie maanden (of 90 kalenderdagen), tot € 10,000. Daarboven wordt uw spaargeld vergoed tegen een rentevoet van 1.00% bruto (0.85% netto).
Is gewoon om klanten te lokken. Komt van pas als je van plan was om een rekening te openen bij keytrade, maar speciaal voor dit aanbod een rekening openen, neen mij niet gezien.
Is max 90 dagen en geen 6 maanden!Maarten schreef:Als je dan toch maar een rekening voor 6 maanden aangaat, ga je zeker beter in op de keytrade booster. De eerste 6 maanden is de rente een pak hoger (6% bruto vs 2,2 + 0,5) en na 6 maanden is de rente ook een pak hoger (2 + 0,5 vs 1, 35 + 0,5). Bovendien zijn er aan de I-plus actie nog eens een massa voorwaarden verbonden.OO_MPE schreef: Precies ... en daarom sluit ik af na 6 maand de spaarrekening en strijk de 2.20% op jaarbasis op ...en zie wat de markt me dan aanbiedt ...
inderdaad, my badcp1234 schreef:Is max 90 dagen en geen 6 maanden!Maarten schreef: Als je dan toch maar een rekening voor 6 maanden aangaat, ga je zeker beter in op de keytrade booster. De eerste 6 maanden is de rente een pak hoger (6% bruto vs 2,2 + 0,5) en na 6 maanden is de rente ook een pak hoger (2 + 0,5 vs 1, 35 + 0,5). Bovendien zijn er aan de I-plus actie nog eens een massa voorwaarden verbonden.
Hoedanook, het blijft mijns inziens interessanter dan de I-plus actie
De I-plus is ook gewoon om nieuwe klanten / vers geld te lokken... en je valt achteraf op een veel lagere rentevoet terug dan bij de keytrade-boosterDarts schreef: Is gewoon om klanten te lokken. Komt van pas als je van plan was om een rekening te openen bij keytrade, maar speciaal voor dit aanbod een rekening openen, neen mij niet gezien.
In principe zijn deze acties juist hetzelfde.:Maarten schreef:inderdaad, my badcp1234 schreef:
Is max 90 dagen en geen 6 maanden!
Hoedanook, het blijft mijns inziens interessanter dan de I-plus actie
De I-plus is ook gewoon om nieuwe klanten / vers geld te lokken... en je valt achteraf op een veel lagere rentevoet terug dan bij de keytrade-boosterDarts schreef: Is gewoon om klanten te lokken. Komt van pas als je van plan was om een rekening te openen bij keytrade, maar speciaal voor dit aanbod een rekening openen, neen mij niet gezien.
- voor nieuwe klanten
- na een voorafbepaalde periode zakt men naar een serieus lagere rente