basisintrest First gedaald naar 2.5%
basisintrest First gedaald naar 2.5%
Op de website van Ethias zie ik dat de basisintrest van First pensioen en fiscaal gedaald is van 3% naar 2,5%
Is daar enige communicatie over geweest naar de klanten?
Re: basisintrest First gedaald naar 2.5%
De vertegenwoordiger van Ethias bank antwoordt hier niet op vragen die gaan over Ethias verzekeringen. Dit zijn immers gescheiden maatschappijen.Obby schreef:Op de website van Ethias zie ik dat de basisintrest van First pensioen en fiscaal gedaald is van 3% naar 2,5%
Dat het echter anders en klantvriendelijker zou kunnen, bewijst de vertegenwoordiger van Delta Lloyd Bank, die in dezelfde situatie verkeert:
Moet toch ook kunnen bij Ethias bank of niet ?Het forum hier op Spaarids.be is een Delta Lloyd Bank-forum.
De bank en Delta Lloyd Life behoren beide tot de Delta Lloyd Groep, maar zijn verder aparte vennootschappen.
Ik heb uw vraag daarom doorgespeeld aan mijn collega van Delta Lloyd Life en een snelle reactie gevraagd.
Zodra ik een antwoord krijg zal ik het publiceren op het Delta Lloyd Bank forum.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor bestaande klanten is er nog niks veranderd. Tot 5 maart kan je nog bijstorten aan 3%.Obby schreef:Op de website van Ethias zie ik dat de basisintrest van First pensioen en fiscaal gedaald is van 3% naar 2,5%
Waar haal je deze info?Hector schreef:Voor bestaande klanten is er nog niks veranderd. Tot 5 maart kan je nog bijstorten aan 3%.Obby schreef:Op de website van Ethias zie ik dat de basisintrest van First pensioen en fiscaal gedaald is van 3% naar 2,5%
Heb vorige vrijdag naar Ethias gebeld, waar ze dit hebben gezegd. Zondag 14/2 heb ik mijn storting gedaan, en vandaag kan ik het al zien in My Ethias, met valuta 15/2 en 3% gewaarborgde rente.Obby schreef:Waar haal je deze info?Hector schreef: Voor bestaande klanten is er nog niks veranderd. Tot 5 maart kan je nog bijstorten aan 3%.
@ Hector
Inderdaad heb intussen ook gebeld naar ethias en info klopt.
Er zou volgende week een mailing komen naar de klanten met deze info.
In ieder geval slechte(website ethias, zelfs "mijn ethias") en laattijdige informatie naar bestaande klanten.
en dat onderscheid tussen verzekeringen en bank wat de antwoorden hier betreft is ook een lachertje. Als je op de website van ethias "sparen" klikt, waar kom je dan terecht???
Inderdaad heb intussen ook gebeld naar ethias en info klopt.
Er zou volgende week een mailing komen naar de klanten met deze info.
In ieder geval slechte(website ethias, zelfs "mijn ethias") en laattijdige informatie naar bestaande klanten.
en dat onderscheid tussen verzekeringen en bank wat de antwoorden hier betreft is ook een lachertje. Als je op de website van ethias "sparen" klikt, waar kom je dan terecht???
Ik heb een brief (datum 18 februari) gehad met deze aankondiging.
vanaf 5 maart is het 2,5%.
Ik kreeg gisteren ook zulk een brief. "De gewaarborgde rente van Uw First fiscaal wordt vanaf 5/3 2,50%, stortingen die voor4/3 gedaan worden blijven aan 3%." Stort ik dan beter nu al ipv in december zoals is vroeger deed?Filip3 schreef:Ik heb een brief (datum 18 februari) gehad met deze aankondiging.
Ik heb gisteren ook twee brieven ontvangen, voor mijn First rekening en First pensioen....de gewaarborgde intrest gaat naar omlaag voor stortingen na 4 maart...dus toch nog even tijd om bij te storten aan de oude voorwaarden!
Ik denk het wel. De 3% blijft dan voor het bedrag dat je stort gelden. Als je pas in december stort, zal er voor dat bedrag 2,5% blijven gelden.bleutje schreef:Ik kreeg gisteren ook zulk een brief. "De gewaarborgde rente van Uw First fiscaal wordt vanaf 5/3 2,50%, stortingen die voor4/3 gedaan worden blijven aan 3%." Stort ik dan beter nu al ipv in december zoals is vroeger deed?Filip3 schreef:Ik heb een brief (datum 18 februari) gehad met deze aankondiging.
Ja, tenzij men voor het einde van het jaar de gewaarborgde rente terug zou optrekken!Filip3 schreef:Ik denk het wel. De 3% blijft dan voor het bedrag dat je stort gelden. Als je pas in december stort, zal er voor dat bedrag 2,5% blijven gelden.bleutje schreef:
Ik kreeg gisteren ook zulk een brief. "De gewaarborgde rente van Uw First fiscaal wordt vanaf 5/3 2,50%, stortingen die voor4/3 gedaan worden blijven aan 3%." Stort ik dan beter nu al ipv in december zoals is vroeger deed?
Mvg
Ik denk niet dat ze vlug boven die 3% gewaarborgde rente zullen stijgen, dan zie ik ze eerder werken met de uitkering van een bonus.evita schreef: Ja, tenzij men voor het einde van het jaar de gewaarborgde rente terug zou optrekken!
Mvg
Er is volgens mij wel een onderscheid te maken tussen de verschillende types van First-rekeningen : als ik het goed voor heb is voor de First-pensioen en de First-fiscaal de rente gewaarborgd voor de volledige duurtijd, maar voor de gewone First rekening slechts voor de periode van 8 jaar vertrekkende van de eerste storting. Na 8 jaar komt de dan geldende rente in de plaats voor de volgende 8 jaar, enz.
Voor wat een First rekening betreft moet je wel goed je contract aandachtig lezen want de voorwaarden zijn niet hetzelfde voor alle contracten.Zo heb ik een contract van in 2002 en blijft de gewaarborgde rente van toen geldig zo lang het contract loopt , dus ook na 8 jaar.buks schreef:Ik denk niet dat ze vlug boven die 3% gewaarborgde rente zullen stijgen, dan zie ik ze eerder werken met de uitkering van een bonus.evita schreef: Ja, tenzij men voor het einde van het jaar de gewaarborgde rente terug zou optrekken!
Mvg
Er is volgens mij wel een onderscheid te maken tussen de verschillende types van First-rekeningen : als ik het goed voor heb is voor de First-pensioen en de First-fiscaal de rente gewaarborgd voor de volledige duurtijd, maar voor de gewone First rekening slechts voor de periode van 8 jaar vertrekkende van de eerste storting. Na 8 jaar komt de dan geldende rente in de plaats voor de volgende 8 jaar, enz.
Uitkijken dus!
Intussen ook brieven ontvangen.bleutje schreef:Ik kreeg gisteren ook zulk een brief. "De gewaarborgde rente van Uw First fiscaal wordt vanaf 5/3 2,50%, stortingen die voor4/3 gedaan worden blijven aan 3%." Stort ik dan beter nu al ipv in december zoals is vroeger deed?Filip3 schreef:Ik heb een brief (datum 18 februari) gehad met deze aankondiging.
Indien je voor 5 maart 2010 een storting op first fiscaal en/of first pensioen doet krijg je voor de hele looptijd van het contract die 3% bruto (2.55% netto) op dat bedrag + de eventuele bonus.
Stort je pas na 5 maart dan is dat 2.5% bruto (2.125% netto) + de bonus.
"De basisintrest die geldt op het ogenblik van de storting wordt gewaarborgd voor de volledige duur van het contract."
Als je van plan bent de contracten te behouden stort je dus best nu.
Als je het hebt over first fiscaal en/of first pensioensparen, denk ik dat er een foutje zit in uw berekening bruto - > netto. 15% RV is hier niet van toepassing.Obby schreef:Intussen ook brieven ontvangen.bleutje schreef:
Ik kreeg gisteren ook zulk een brief. "De gewaarborgde rente van Uw First fiscaal wordt vanaf 5/3 2,50%, stortingen die voor4/3 gedaan worden blijven aan 3%." Stort ik dan beter nu al ipv in december zoals is vroeger deed?
Indien je voor 5 maart 2010 een storting op first fiscaal en/of first pensioen doet krijg je voor de hele looptijd van het contract die 3% bruto (2.55% netto) op dat bedrag + de eventuele bonus.
Stort je pas na 5 maart dan is dat 2.5% bruto (2.125% netto) + de bonus.
"De basisintrest die geldt op het ogenblik van de storting wordt gewaarborgd voor de volledige duur van het contract."
Als je van plan bent de contracten te behouden stort je dus best nu.