bedrag BIV nieuwe auto
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
bedrag BIV nieuwe auto
Naar aanleiding van het auto salon ben ik eens gaan kijken voor een nieuwe auto;
aankoopsom ongeveer 15à 17000€ benzine of diesel weet ik nog niet, heb nu een diesel 7 jaar oud 110000 km.
Maar groot was mijn verbazing toen ik de BIV simuleert op de site van de Vlaamse gemeenschap.
Ik den dat ik toch iets mis heb gedaan voor zo een auto ongeveer 900€ BIV betalen in Vlaanderen en 123€ in Brussel of in de walen.
als dit klopt vraag ik mij af waar zijn die gasten mee bezig;
heb ik het goed gedaan of ben ik verkeerd
simulatie was ssanjong TIVOLI zowel benzine of diesel
aankoopsom ongeveer 15à 17000€ benzine of diesel weet ik nog niet, heb nu een diesel 7 jaar oud 110000 km.
Maar groot was mijn verbazing toen ik de BIV simuleert op de site van de Vlaamse gemeenschap.
Ik den dat ik toch iets mis heb gedaan voor zo een auto ongeveer 900€ BIV betalen in Vlaanderen en 123€ in Brussel of in de walen.
als dit klopt vraag ik mij af waar zijn die gasten mee bezig;
heb ik het goed gedaan of ben ik verkeerd
simulatie was ssanjong TIVOLI zowel benzine of diesel
Re: bedrag BIV nieuwe auto
Dat kan ja, zeker als je een diesel gesimuleerd hebt. En het een vervuilende auto is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
1600 benzine (167 gr co) > 960 euro.
1600 diesel (113 gr co) > 590 euro
Totaal onlogisch, maar volledig in lijn met het verkeersbeleid ...
1600 diesel (113 gr co) > 590 euro
Totaal onlogisch, maar volledig in lijn met het verkeersbeleid ...

449,90 voor de diesel, 123,00 bxl/walledmondo schreef:Maar groot was mijn verbazing toen ik de BIV simuleert op de site van de Vlaamse gemeenschap.
869,57 voor de benzine, 495,00 bxl/wall
http://www.autogids.be/model-type-jaar- ... ellen.html
Al is mij niet zo direct duidelijk waarom dat voor de benzine uitvoering zoveel meer is.
Voor een toyota yaris 1.33 bvb, is het 95,20 in vlaanderen, 123,00 in bxl/wall (die 123,00 betaalde ik 7 jaar geleden in vlaanderen)
PS BIV is eenmalig, dus niet elk jaar te betalen.
Ik zie heel andere cijfers in simulatietool hoor.
Benzine 1.6 manueel: 635
Benzine 1.6 automat: 961
Diesel 1.6 manueel: 590
Diesel 1.6 automat: 929
Benzine 1.6 manueel: 635
Benzine 1.6 automat: 961
Diesel 1.6 manueel: 590
Diesel 1.6 automat: 929
De hoge co2 uitstoot doet ze de das om. 167 gram co2 is veel voor een 1.6. De motoren van ssanyong zijn niet van de modernste vandaar de hoge co2 uitstoot. Een Hyundai Tucson 1.6 benzine stoot bijvb maar 147 gram uit. Nu als je niet te veel wil uitgeven en toch een grotere wagen wil hebben kijk ook eens bij Suzuki. De nieuwe s cross is een mooie wagen voor een treffelijke prijs en met zuinige en toch krachtige benzinemotoren (een 1.0 met 106 gr co2 en een 1.4 met 120 gr). Scheelt een serieuze slok op de biv en rijtaks.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, het zijn wagens met erg verouderde technologieën. Hoog verbruik, hoge uitstoot, ...
Maar over smaak valt niet te twisten uiteraard.
Maar over smaak valt niet te twisten uiteraard.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
BIV en verkeersbelasting wat is dat ? Heb zelf een Golf TGI op aardgas en heb dat niet moeten betalen.
Na 4 jaar zal je wel weten wat verkeerstaks is
(ook bij CNG)
En hopelijk heb je geen lek in je tank of mag je deelnemen aan verschillende terugroepacties (bij Opel idem trouwens)
http://auto.blog.nl/algemeen/2016/09/22 ... utos-terug
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 39979.html
Tot voor kort een CNG-rijder, dus ik weet waar ik over spreek.

En hopelijk heb je geen lek in je tank of mag je deelnemen aan verschillende terugroepacties (bij Opel idem trouwens)
http://auto.blog.nl/algemeen/2016/09/22 ... utos-terug
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 39979.html
Tot voor kort een CNG-rijder, dus ik weet waar ik over spreek.
Vanaf bouwjaar 2015 zitten er composiet tanks onder de Golf. Roesten zullen die alvast niet doen.
die zaten er in 2012 al in bij mijn Opel 
maar al tankvuldop laten vervangen in terugroepactie, gasvulklep, en nu terugroepactie van het CNG vulsysteem (herwerking)

maar al tankvuldop laten vervangen in terugroepactie, gasvulklep, en nu terugroepactie van het CNG vulsysteem (herwerking)

Je zult dat idioot belasting takske wel kennen, tenzij je van een andere planeet komt, maar inderdaad op CNG ( aardgas) ben je daarvan vrijgesteld .Brembos schreef:BIV en verkeersbelasting wat is dat ? Heb zelf een Golf TGI op aardgas en heb dat niet moeten betalen.