Bedrag niet gestort?
Bedrag niet gestort?
Nog niets op mijn NIBC rekening te zien.
Is er vertraging bij het uitbetalen van 3/4?
Alvast bedankt
Is er vertraging bij het uitbetalen van 3/4?
Alvast bedankt
Re: Bedrag niet gestort?
Januari dit jaar een bedrag op spaarplus rekening gezet.
Indien dit helpt
Indien dit helpt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
als het geld er maar op staat van januari dan heeft dit geen 12 maanden blijven staan en is er nog geen recht op een getrouwheidspremie.
ik vermoed dat bij nibcdirect niemand een storting heeft gekregen omdat deze bank nog geen jaar actief is in België. tenzij ik mij hier vergis
ik vermoed dat bij nibcdirect niemand een storting heeft gekregen omdat deze bank nog geen jaar actief is in België. tenzij ik mij hier vergis
Aangezien je geld nog geen jaar of elf maanden op de rekening staat is het normaal dat er nog niks gestort is van getrouwheidspremie!
Op 1 jan 2014 krijg je die maar pas.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb reeds een bedrag gestort gekregen van NIBC. Getrouwheidspremie voor de eerste 9 maanden van 2013.
Hoelang heb je het geld staan op de NIBC rekening?koenciatko schreef:Ik heb reeds een bedrag gestort gekregen van NIBC. Getrouwheidspremie voor de eerste 9 maanden van 2013.
Begrijp hier niets meer van, sommige zeggen van wel sommige van niet.
Dus ik krijg alles in één keer in januari? wel vreemd deze 3 maanden regel.dries944 schreef:Aangezien je geld nog geen jaar of elf maanden op de rekening staat is het normaal dat er nog niks gestort is van getrouwheidspremie!
Wat je in januari op de rekening hebt gezet,daar krijg je getrouwheidspremie van omwille van de 11 maanden regel.Maar vanaf 2014 valt die 11 maanden regel weg. Dan moet je geld ononderbroken 12 maanden op de rekening staan! Daarom da ze da de getrouwheidspremie noemen,je blijft 12 maanden trouw aan je bank en daarvoor krijg je die getrouwheidspremie. Dus binnen 3 maanden krijg je je geld!
De banken,febelfin en de overheid wilden met deze spaarhervorming meer transparantie creeëren op de spaarmarkt.
Maar dit is hen uiteraard niet gelukt, integendeel, ze hebben het véél complexer gemaakt. Dus antonneke,het is niet jouw fout
En je zal zeker nie de enigste zijn die het nie direct begrijpt.
Maar dit is hen uiteraard niet gelukt, integendeel, ze hebben het véél complexer gemaakt. Dus antonneke,het is niet jouw fout

Dankjewel voor de duidelijke uitleg Dries!dries944 schreef:De banken,febelfin en de overheid wilden met deze spaarhervorming meer transparantie creeëren op de spaarmarkt.
Maar dit is hen uiteraard niet gelukt, integendeel, ze hebben het véél complexer gemaakt. Dus antonneke,het is niet jouw fout![]()
Zal geduldig afwachten tot Januari zoals altijd, was veel beter volgens mij.
Alvast bedankt!
NIBC is nu bijna 2 jaar op de Belgische markt aanwezig. Van eind december 2011jv1 schreef:ik vermoed dat bij nibcdirect niemand een storting heeft gekregen omdat deze bank nog geen jaar actief is in België. tenzij ik mij hier vergis

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ik heb ook een storting gekregen, ben klant van in het begin
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Er zijn hier verschillende vragen gesteld, maar ik merk dat de antwoorden ook al zijn gekomen van de behulpzame spaargidsers.
Antonneke, zoals reeds gezegd, om de getrouwheidspremie te ontvangen moet je geld eerst 12 maanden onafgebroken op een spaarrekening staan, dat is het algemene principe van de getrouwheidspremie. Er bestaat daar één uitzonderingsmaatregel op, die in 2013 voor de laatste keer van toepassing zal zijn, en dat is de 11-maandenregel. Deze houdt in dat stortingen in de maand januari reeds de getrouwheidspremie verwerven (pro rata) als ze tot en met 31/12 van datzelfde jaar op de spaarrekening blijven staan. Als jij gestort hebt in januari van dit jaar, val jij dus binnen de 11-maandenregel en zal je bij de eindejaarsafrekening je getrouwheidspremie ontvangen.
JV1, zoals Vaganzza reeds zei, wij zijn ondertussen al bijna 2 jaar actief op de Belgische spaarmarkt, sinds eind december 2011.
Dries944, ik vermoed dat je bedoelt dat je je getrouwheidspremie die 'verworven' is in de eerste 9 maanden van 2013 ontvangen hebt, nadat je geld 12 maanden op de rekening gestaan heeft?
De regelgeving en berekening om na te kijken of alles goed ontvangen is, is er zeker niet eenvoudiger op geworden. Daartegenover staat wel dat alle Belgische spaarders nu sneller hun getrouwheidspremie gestort krijgen en dus ook kunnen gebruiken en er interest op ontvangen.
Er zijn hier verschillende vragen gesteld, maar ik merk dat de antwoorden ook al zijn gekomen van de behulpzame spaargidsers.
Antonneke, zoals reeds gezegd, om de getrouwheidspremie te ontvangen moet je geld eerst 12 maanden onafgebroken op een spaarrekening staan, dat is het algemene principe van de getrouwheidspremie. Er bestaat daar één uitzonderingsmaatregel op, die in 2013 voor de laatste keer van toepassing zal zijn, en dat is de 11-maandenregel. Deze houdt in dat stortingen in de maand januari reeds de getrouwheidspremie verwerven (pro rata) als ze tot en met 31/12 van datzelfde jaar op de spaarrekening blijven staan. Als jij gestort hebt in januari van dit jaar, val jij dus binnen de 11-maandenregel en zal je bij de eindejaarsafrekening je getrouwheidspremie ontvangen.
JV1, zoals Vaganzza reeds zei, wij zijn ondertussen al bijna 2 jaar actief op de Belgische spaarmarkt, sinds eind december 2011.
Dries944, ik vermoed dat je bedoelt dat je je getrouwheidspremie die 'verworven' is in de eerste 9 maanden van 2013 ontvangen hebt, nadat je geld 12 maanden op de rekening gestaan heeft?
De regelgeving en berekening om na te kijken of alles goed ontvangen is, is er zeker niet eenvoudiger op geworden. Daartegenover staat wel dat alle Belgische spaarders nu sneller hun getrouwheidspremie gestort krijgen en dus ook kunnen gebruiken en er interest op ontvangen.
Woordvoerder, ik denk da je het over het antwoord van koenciatko hebt. De basisintresten die je ontvangt eind dit jaar op de al gestorte getrouwheidspremies zijn maar peanuts want dit gaat maar over enkele euros in de meeste gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=q-GcrK0KMGo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=q-GcrK0KMGo" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan NIBC eens de historiek van de geldende rentetarieven eens doorgeven vanaf het ontstaan tot nu.