Bedrijfswagen vs tweedehands
Bedrijfswagen vs tweedehands
Situatieschets:
Ik woon 5 minuten stappen van het station van Tienen, en werk 5 minuten van het station van Leuven. Traject van 22km enkel.
Ik werk hier nu voor nieuwe werkgever met brutoloon 3000 EUR en woonwerkvergoeding 78.2 EUR en 34 vakantiedagen.
Echter kan ik 250 EUR bruto inleveren voor een categorie 1 wagen. Afhankelijk van het model V40 (50 EUR netto), Mini (50 EUR netto), Opel Astra (75 EUR netto) een verbruiksvergoeding. Deze verbruiksvergoeding wordt in vermindering gebracht op het VAA. Dus de Astra lijkt toekomstgericht het interessantste hier, gezien deze ook groter is. Indien voor bedrijfswagen gekozen wordt valt woonwerkvergoeding ook weg en trein tussenkomst.
De flex wagen kan maximaal 20000km per jaar rijden inclusief woonwerkverkeer.
Als ik zelf een wagen koop dacht ik Toyota Yaris 1.0L of Honda Civic 1.4L te nemen van 2005-2010.
Verzekering: 400 EUR per jaar via Ethias (enkel BA, <5000km)
Verkeersbelasting: 150-250 EUR per jaar
Geschatte benzine: 50 EUR per maand
Geschat onderhoud en kosten: 500-750 EUR per jaar
Aankoopprijs budget: 3000-4000 EUR (100000-150000km)
Supermarkt is achter het huis gelegen. Dus praktisch gezien eigenlijk geen auto nodig.
Denken jullie dat het verschil te verwaarlozen is? Ik haal meer plezier uit een tweedehands wagen, minder stress, en geen gedoe met bandencentrales die geen tijd hebben voor een wissel.
Ik woon 5 minuten stappen van het station van Tienen, en werk 5 minuten van het station van Leuven. Traject van 22km enkel.
Ik werk hier nu voor nieuwe werkgever met brutoloon 3000 EUR en woonwerkvergoeding 78.2 EUR en 34 vakantiedagen.
Echter kan ik 250 EUR bruto inleveren voor een categorie 1 wagen. Afhankelijk van het model V40 (50 EUR netto), Mini (50 EUR netto), Opel Astra (75 EUR netto) een verbruiksvergoeding. Deze verbruiksvergoeding wordt in vermindering gebracht op het VAA. Dus de Astra lijkt toekomstgericht het interessantste hier, gezien deze ook groter is. Indien voor bedrijfswagen gekozen wordt valt woonwerkvergoeding ook weg en trein tussenkomst.
De flex wagen kan maximaal 20000km per jaar rijden inclusief woonwerkverkeer.
Als ik zelf een wagen koop dacht ik Toyota Yaris 1.0L of Honda Civic 1.4L te nemen van 2005-2010.
Verzekering: 400 EUR per jaar via Ethias (enkel BA, <5000km)
Verkeersbelasting: 150-250 EUR per jaar
Geschatte benzine: 50 EUR per maand
Geschat onderhoud en kosten: 500-750 EUR per jaar
Aankoopprijs budget: 3000-4000 EUR (100000-150000km)
Supermarkt is achter het huis gelegen. Dus praktisch gezien eigenlijk geen auto nodig.
Denken jullie dat het verschil te verwaarlozen is? Ik haal meer plezier uit een tweedehands wagen, minder stress, en geen gedoe met bandencentrales die geen tijd hebben voor een wissel.
Re: Bedrijfswagen vs tweedehands
Uiteindelijk gaf een clausule in flex wagen contract de doorslag waarbij de wagen niet gebruikt mocht worden door mijn vrouw voor haar woonwerkverkeer. Ikzelf heb enkel openbaar vervoer nodig voor de simpliciteit van het korte traject Tienen-Leuven.
Nu aan het overwegen voor een nieuwe wagen te kopen of tweedehands een Toyota Yaris voor 2000-3000 EUR met 100000 km.
Nu aan het overwegen voor een nieuwe wagen te kopen of tweedehands een Toyota Yaris voor 2000-3000 EUR met 100000 km.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.