Belfius wil spaargeld wakker schudden!!
TIP
Re: Befluis wil spaargeld wakker schudden!!
Belfius-klanten parkeren nu al 10 miljard op de zichtrekening. De mensen doen zelfs de moeite niet meer om naar het spaarboekje over te schrijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik vraag mij af of ze de niet belegger gaan kunnen overtuigen om geld te beleggen!
Belfius is goed bezig. De klanten moeten meer risico nemen en de bank casht !!!
Wie gelooft die mensen nu nog? Commissies voor de bank en het risico voor de klant. Mooi businessmodel 
Is het ooit anders geweest ?? De financiële crisis is in hoofdzaak te wijten aan de hebzucht van de banken.Ardennois schreef:Wie gelooft die mensen nu nog? Commissies voor de bank en het risico voor de klant. Mooi businessmodel
En nu dit weer !
Ik koop nooit nog eigen beleggingsfondsen van een bank. NO WAY !!
Islamitisch bankieren dan hé. Daar moeten beide partijen in het verhaal stappen en worden risico en/of winst gedeeld.Ardennois schreef:Wie gelooft die mensen nu nog? Commissies voor de bank en het risico voor de klant. Mooi businessmodel
ja maar naar ik meende mogen in dit systeem geen intresten uitgekeerd worden? Heb er dus geen idee van hoe ze "verlonen"? 
Wel ja vroeger kon je met termijnrekening, spaarrekeningen en tak 21 allerhande toch een risicoloze mooie verloning krijgen. Maar zoals je misschien aan mijn ultra defensieve portefeuille hebt kunnen zien, voor mij ook geen beleggingen waar je vooraf wel de instapkosten kent, maar nooit de winsten. Ik ben tevreden met één vogel in de hand.evita schreef: Is het ooit anders geweest ?? De financiële crisis is in hoofdzaak te wijten aan de hebzucht van de banken.
En nu dit weer !
Ik koop nooit nog eigen beleggingsfondsen van een bank. NO WAY !!
nu is de rente op een veilige kasbon 0,05% 
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Echo van de alarmkreet van de KBC (Befluis weet niet wat aanvangen met al dat geld).
Dat ziet er dus uitstekend uit voor de beurs ?
Anders wel een schrikwekkende toestand: 300 (?) miljard euro op geldrekeningen die klaar staan om de markt te overspoelen. Wanneer komt de dijkbreuk en welke voorzorgen nemen als actieve belegger ? Welke visionair ziet klaar ?
Geen valse schaamte aub. Doe een juiste voorspelling en je bent goeroe.
Anders wel een schrikwekkende toestand: 300 (?) miljard euro op geldrekeningen die klaar staan om de markt te overspoelen. Wanneer komt de dijkbreuk en welke voorzorgen nemen als actieve belegger ? Welke visionair ziet klaar ?
Geen valse schaamte aub. Doe een juiste voorspelling en je bent goeroe.
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 31 augustus 2016, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het valt mij nu pas op dat er befluis staat 
Die cijfers tonen nog maar eens aan dat de retail participatie op de markt quasi 0 is. Na de dotcom crash, L&H, bankencrash etc zijn de mensen totaal niet meer geïnteresseerd in aandelen en fondsen.Leemans-broertje schreef:Echo van de alarmkreet van de KBC (Befluis weet niet wat aanvangen met al dat geld).
Laatst gewijzigd door ThomasDM op 31 augustus 2016, 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Het basisbeginsel van de islamitische kredietverlening is dat alle betrokken partijen zich aan risico moeten blootstellen en dus zowel in winst als verlies delen . Aangezien rente verboden is, kan winst enkel verantwoord worden op basis van blootstelling aan risico. Dit moet de financierder aanzetten tot het nemen van een weloverwogen beslissing om al dan niet krediet te verlenen. Bovendien veronderstelt PLS dat de islamitische bank zich direct voor het gefinancierde project en haar impact op de reële economie interesseert.Ardennois schreef:ja maar naar ik meende mogen in dit systeem geen intresten uitgekeerd worden? Heb er dus geen idee van hoe ze "verlonen"?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
@ Thomas DM
Beleggers zijn allicht huiverig maar de banken zijn blijkbaar vast van plan van dat geld af te raken. Stel dat de ECB morgen beslist dat rente op zicht- en spaarrekeningen -5% is, dan is er geen uitweg.
Beleggers zijn allicht huiverig maar de banken zijn blijkbaar vast van plan van dat geld af te raken. Stel dat de ECB morgen beslist dat rente op zicht- en spaarrekeningen -5% is, dan is er geen uitweg.
-
anonymous9
De ECB heeft geen bevoegdheid om rentevoeten op spaar- en zichtrekeningen vast te leggen.