Beginnen beleggen in ETF's - DeGiro kernselectie
TIP
Beginnen beleggen in ETF's - DeGiro kernselectie
Beste,
Ik ben vrij nieuw met beleggen en zou graag zo'n 30.000€ beleggen met een horizon van 10 à 15 jaar. Vanwege de lage kosten zou ik dit graag bij DeGiro doen in ETFs die in hun kernselectie zitten. Welke (klein aantal) ETF's uit hun kernselectie zouden jullie aanraden om tot een gespreide en gebalanceerde portefeuille te komen?
(naast deze nieuwe beleggingsportefeuille hou ik ook een noodfonds in cash en spaargeld voor grotere uitgaven aan, wordt de eigen woning verder afbetaald, en wordt er aan pensioensparen gedaan privé en via het werk)
Alvast bedankt!
Ik ben vrij nieuw met beleggen en zou graag zo'n 30.000€ beleggen met een horizon van 10 à 15 jaar. Vanwege de lage kosten zou ik dit graag bij DeGiro doen in ETFs die in hun kernselectie zitten. Welke (klein aantal) ETF's uit hun kernselectie zouden jullie aanraden om tot een gespreide en gebalanceerde portefeuille te komen?
(naast deze nieuwe beleggingsportefeuille hou ik ook een noodfonds in cash en spaargeld voor grotere uitgaven aan, wordt de eigen woning verder afbetaald, en wordt er aan pensioensparen gedaan privé en via het werk)
Alvast bedankt!
Re: Beginnen beleggen in ETF's - DeGiro kernselectie
In hoeveel transacties ga je die 30k beleggen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik dacht die 30k à rato van 2.5k per maand te investeren, samen met nog 1k nieuw kapitaal maandelijks. Kwestie van het risico op koerwijzigingen wat te hedgen.
Dus een 12 tal transacties.
Bij binck betaal je een kleine 15 euro per transactie tax inclusief.
Maw in totaal gaat het om +/- 160 euro voor +30000 te beleggen voor heel lang!
Is een 0,53%.
My point is.
Wil jij voor dit bedrag naar DeGiro en als beginnende belegger het allemaal zelf uitzoeken, qua aangiftes, etc ...
Ik raad het u af!