Beginnen met beleggen...binnen 2 à 3j
TIP
Beginnen met beleggen...binnen 2 à 3j
Hallo,
Binnen 2 à 3j zou ik graag (en zal het financieel mogelijk zijn) beleggen.
Ik lees hier af en toe mee maar ik ben een totale leek in de materie.
De wereldeconomie kan mij wel boeien en dus begin ik dit wat van dichterbij op te volgen.
Zijn er boeken voor beginners? Of sites?
Niets dringends maar ik wil het onderwerp goed kennen voor ik erin vlieg ;-).
Alvast bedankt voor jullie feedback
De wereldeconomie kan mij wel boeien en dus begin ik dit wat van dichterbij op te volgen.
Re: Beginnen met beleggen...binnen 2 à 3j
Misschien best al eens een virtuele portefeuille starten via de inzichten die je ondertussen opdoet?
Heb dat zelf nooit gedaan maar het zou je kunnen helpen. Ook om in te schatten hoe je zou reageren op eventueel verlies, crashes,...
Heb dat zelf nooit gedaan maar het zou je kunnen helpen. Ook om in te schatten hoe je zou reageren op eventueel verlies, crashes,...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Goeie tip!
Thanks
Thanks
-
- Full Member
- Contacteer:
Deze boeken zou ik persoonlijk aanraden te lezen.
https://www.bogleheads.org/wiki/Books:_ ... nd_reviews
https://www.bogleheads.org/wiki/Books:_ ... nd_reviews
De vraag is wat je zelf wilt. En dat is misschien niet zo eenvoudig te beantwoorden.
Wil je aandelen kopen ? En denk je dan aan buy & hold, met bv. holdings of dividendaandelen ? Of denk je eerder aan cyclische bedrijven, waar je meer inspeelt op opportuniteiten en geregeld winst wil nemen ?
Ga je voor Belgische of Europese aandelen, of wil je heel de wereld kunnen kopen ?
Of wil je er niet te veel omziens naar, en kies je eerder ETF's of fondsen ?