behandelen van opstijgend vocht
Re: behandelen van opstijgend vocht
Wij hebben al enorm veel geprobeerd om opstijgend vocht aan te pakken. Eerst deden we het zelf met een bouwkit (je kan zelf muurinjecties uitvoeren). Dat werkte maar tijdelijk. Na anderhalf jaar kwam het probleem terug. Dan hebben we gezocht naar een aannemer die dit kan doen. Dan is er een vakbedrijf gekomen om het probleem aan te pakken en nu zitten we al 3 jaar droog. De verf blijft ook heel mooi hangen, het pleisterwerk ziet er nog altijd heel gaaf uit. Het is volgens mij nu definitief gedaan. Anderzijds zijn het de laatste jaren ook erg droge jaren geweest (naar het schijnt). Het grondwaterpeil zou heel laag staan zeggen ze? Dat gaat ook wel geholpen hebben denk ik dan 

Beste BRT,
Aangezien ik een nieuwe gebruiker ben kan ik u blijkbaar (voorlopig) geen pb sturen.
Hebben in onze woning hetzelfde probleem: hoge waterkering en brug via de bepleistering.
Aannemer die langskwam (betrouwbare en ervaren figuur m.i.) gaf aan dat injecteren niet zou helpen, maar als ik uw verhaal lees begrijp ik iets anders (in combi met). Ze stellen voor om deel af te kappen en dat soort beton/cement-tegels te plaatsen. Ben zelf een bouwtechnische leek, dus ze maken ons wijs wat ze willen...
Mag ik vragen (pb?) om me even te informeren met welke firma/aannemer u in zee bent gegaan?
Alvast bedankt!
Je moet je laten adviseren over de oorzaak van het vocht. Zo kan je ook begrijpen welke acties de firma nemen om het te bestrijden.
Nogmaals, bij mij was de waterkering 10 cm hoger dan de vloer, dus kon water tot 10 cm hoog in de muur trekken. Daar stopte het, maar kon het via het gips als brug omhoog trekken.
Er is een injectie gedaan zodanig een lagere waterkering te hebben.
Ernis een waterdichtz folie geplaatst ca 50cm hoog zodanig geen intrek van baksteen naar gips.
We zijn nu ca een jaar verder, alles lijkt nog in orde.
[/quote]
Aangezien ik een nieuwe gebruiker ben kan ik u blijkbaar (voorlopig) geen pb sturen.
Hebben in onze woning hetzelfde probleem: hoge waterkering en brug via de bepleistering.
Aannemer die langskwam (betrouwbare en ervaren figuur m.i.) gaf aan dat injecteren niet zou helpen, maar als ik uw verhaal lees begrijp ik iets anders (in combi met). Ze stellen voor om deel af te kappen en dat soort beton/cement-tegels te plaatsen. Ben zelf een bouwtechnische leek, dus ze maken ons wijs wat ze willen...
Mag ik vragen (pb?) om me even te informeren met welke firma/aannemer u in zee bent gegaan?
Alvast bedankt!
Je moet je laten adviseren over de oorzaak van het vocht. Zo kan je ook begrijpen welke acties de firma nemen om het te bestrijden.
Nogmaals, bij mij was de waterkering 10 cm hoger dan de vloer, dus kon water tot 10 cm hoog in de muur trekken. Daar stopte het, maar kon het via het gips als brug omhoog trekken.
Ernis een waterdichtz folie geplaatst ca 50cm hoog zodanig geen intrek van baksteen naar gips.
[/quote]
Het probleem kan verlegd zijn naar je buren??? maar dat hoor je dan wel ter gelegener tijdjeroenvr schreef: ↑11 november 2019, 20:59 Wij hebben al enorm veel geprobeerd om opstijgend vocht aan te pakken. Eerst deden we het zelf met een bouwkit (je kan zelf muurinjecties uitvoeren). Dat werkte maar tijdelijk. Na anderhalf jaar kwam het probleem terug. Dan hebben we gezocht naar een aannemer die dit kan doen. Dan is er een vakbedrijf gekomen om het probleem aan te pakken en nu zitten we al 3 jaar droog. De verf blijft ook heel mooi hangen, het pleisterwerk ziet er nog altijd heel gaaf uit. Het is volgens mij nu definitief gedaan. Anderzijds zijn het de laatste jaren ook erg droge jaren geweest (naar het schijnt). Het grondwaterpeil zou heel laag staan zeggen ze? Dat gaat ook wel geholpen hebben denk ik dan![]()
[/quote]janvb81 schreef: ↑12 november 2019, 14:05 Beste BRT,
Alvast bedankt!
Beste, de firma is Aquatec.
Om te weten of ik in aanmerking kom voor de aangevraagde premie, werd mijn geduld dan toch minder lang op de proef gesteld, dan ik gevreesd had.Nefertari schreef: ↑12 oktober 2019, 19:36 … Uittreksel uit het antwoord dat ik ontving van de Afdeling Tegemoetkomingen; Agentschap Wonen-Vlaanderen:Geduld is een mooie zaak, zou ik zo zeggenOp 02-09-2019 hebt u een renovatiepremie aangevraagd voor de woning …
Als u aan de voorwaarden voldoet sturen we u een overzicht van de facturen die we voor de premie in aanmerking nemen.
Als u niet voldoet aan de voorwaarden sturen we u een beslissing tot weigering.
Als u binnen het jaar na de aanvraagdatum, dus voor 02-09-2020, nog geen overzicht of weigering hebt ontvangen kunt u binnen de maand beroep aantekenen, per aangetekende brief …
Als u in aanmerking komt voor de renovatiepremie dan zal die uiterlijk 16 maanden na de aanvraagdatum worden uitbetaald, in uw geval dus voor 02-01-2021. …(wordt vervolgd)
Vandaag kreeg ik bevestiging van de goedkeuring in mijn bus, met de melding dat ik een premie op mijn rekening zal ontvangen van 1250,00 €.
De vermoedelijke datum van betaling zal mij later nog meegedeeld worden.
Met deze: mijn dank aan de spaargidsleden, zonder wie ik nooit had te weten gekomen dat ik hiervoor recht had op een renovatiepremie.
En vandaag (7 1/2 maand na aanvraag) heb ik het bedrag van 1250,00 euro op mijn rekening ontvangen.
Ook in deze corona-tijden wordt er dus nog gewerkt bij de officiële instanties, waarvoor een pluim.
En nogmaals dank aan de spaargidsers.
Alleen spijtig dat ik met dat geld voorlopig niets kan doen door de corona lockdown. Anders zou dit goed van pas komen voor een reisje naar een zonnig oord.