Behoud van recht op woonbonus
TIP
Behoud van recht op woonbonus
Mijn woning, die ik in 2015 aankocht, werd in december 2016 verkocht.
Bij het invullen van mijn belastingaangifte vulde ik net zoals voor aanslagjaar 2016 een bedrag van 2280 (1520+760) euro in, maar kreeg ik de melding dat het maximum 1520 euro bedraagt?! Hieromtrent is toch niets gewijzigd?
Daarnaast moet ook ingevuld worden of het de enige eigen woning betreft op 31.12.2016. In mijn geval vermoed ik dat hierop neen moet geantwoord worden aangezien de woning verkocht werd een twee-tal weken voor het einde van 2016. Klopt dit? Zo ja, heb ik dan geen recht meer op belastingvermindering of slechts gedeeltelijk?
Alvast bedankt voor de verduidelijking.
Bij het invullen van mijn belastingaangifte vulde ik net zoals voor aanslagjaar 2016 een bedrag van 2280 (1520+760) euro in, maar kreeg ik de melding dat het maximum 1520 euro bedraagt?! Hieromtrent is toch niets gewijzigd?
Daarnaast moet ook ingevuld worden of het de enige eigen woning betreft op 31.12.2016. In mijn geval vermoed ik dat hierop neen moet geantwoord worden aangezien de woning verkocht werd een twee-tal weken voor het einde van 2016. Klopt dit? Zo ja, heb ik dan geen recht meer op belastingvermindering of slechts gedeeltelijk?
Alvast bedankt voor de verduidelijking.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Behoud van recht op woonbonus
De verhoging wordt toegekend op basis van de situatie op 31/12 van elk aanslagjaar. gezien u de woning dan niet meer bezat komt u niet in aanmerking voor de verhoging.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Behoud van recht op woonbonus
Hetgeen ik voor vreesde is dus bij deze jammer genoeg bevestigd.
Het basisbedrag van 1520 euro kan ik dus wel nog altijd in mindering brengen als ik het goed begrijp?
Het basisbedrag van 1520 euro kan ik dus wel nog altijd in mindering brengen als ik het goed begrijp?