Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- JulusCesar
- VIP member

- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Hier 2 alternatieven. Robocat lees je mee ?
http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... n-aegon-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... -guichard/" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgelet zijn wel diep achtergesteld maar evolueren mee met de rent en staan nog een stukje onder pari.
Casino zijn hoofdgroep 'ralley' doet het erg goed als de amazon van de latijnse emerging market.
Aegon is wel een financial maar zit zeer veel usa waar het voor levensverzekeringen enz nu een stuk beter gaat;
http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... n-aegon-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... -guichard/" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgelet zijn wel diep achtergesteld maar evolueren mee met de rent en staan nog een stukje onder pari.
Casino zijn hoofdgroep 'ralley' doet het erg goed als de amazon van de latijnse emerging market.
Aegon is wel een financial maar zit zeer veel usa waar het voor levensverzekeringen enz nu een stuk beter gaat;
-
anonymous9
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Theoretisch heb je gelijk, maar is het ook een beetje een vastgeroeste redenering. ZO kan je jezelf afvragen of het bvb zin heeft om nog in een obligatie te zitten die 1.1% (puur uit de lucht gegrepen voorbeeld) opbrengt tot de vervaldag, als een spaarboekje of termijnrekening meer opbrengt. Want als je bijhoudt tot vervaldag, geef je ook je koerswinst af.fwybo schreef:dit zijn berekeningen voor als je wil verhandelen op de secundaire markt
maar als je een obligatie koopt om bij te houden tot vervaldatum, is het toch puur de intrest die telt, niet ?![]()
bovendien als er geen alternatieven zijn, vind ik het veiliger om te blijven zitten of is dat te conservatief....
-
anonymous9
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Vroeger was het beter voor Perps, Julus. Nu zeker in Europa is de risk/reward ratio niet meer zo heel erg leuk. Ikzelf heb meer preferred shares in de USA, is hetzelfde principe als een perpetual bond.JulusCesar schreef:Hier 2 alternatieven. Robocat lees je mee ?![]()
http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... n-aegon-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... -guichard/" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgelet zijn wel diep achtergesteld maar evolueren mee met de rent en staan nog een stukje onder pari.
Casino zijn hoofdgroep 'ralley' doet het erg goed als de amazon van de latijnse emerging market.
Aegon is wel een financial maar zit zeer veel usa waar het voor levensverzekeringen enz nu een stuk beter gaat;
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
je moet eens op 'kritische belegger' hun uitleg opzoeken ivm de obligatie van rickmers
dat is pas een rendement!!
ik heb er voor 25000euro gekocht
durf niet meer want is wel beetje speculatief maar hun uitleg geeft vertrouwen alsook de resultaten die onlangs bekend gemaakt zijn
dat is pas een rendement!!
ik heb er voor 25000euro gekocht
durf niet meer want is wel beetje speculatief maar hun uitleg geeft vertrouwen alsook de resultaten die onlangs bekend gemaakt zijn
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Gewoon werken voor je inkomen is nog het beste dat er is.
Ne werkloze wordt geschoffeerd als hij veel geld verdient met niks te doen.
Een belegger wordt vereerd als hij veel verdiend met niks te doen.
Allebei met niks te doen en toch een verschil?
Ne werkloze wordt geschoffeerd als hij veel geld verdient met niks te doen.
Een belegger wordt vereerd als hij veel verdiend met niks te doen.
Allebei met niks te doen en toch een verschil?
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Luk. Wat is er nu mis met een belegger? Hij neemt risico en zal voor dat risico al dan niet beloond worden, of afgestraft.
Als je vind dat men maar ambtenaar moet worden ipv te zagen over de ambtenaren met al hun voordelen (ik geef je hierin gelijk;-), dan moet je zelf ook maar beleggen als het zo simpel is. En als je risico niet durft nemen, zaag er dan ook niet over.
Als ik me goed herinner wil jij zelfs uw inleg terug van arco, desnoods moet de staat het vergoeden. Dat is pas degoutant. Risico nemen en brengt het op, incasseren. brengt het niet op, moet de rest van de bevolking maar ter hulp schieten.
Als je vind dat men maar ambtenaar moet worden ipv te zagen over de ambtenaren met al hun voordelen (ik geef je hierin gelijk;-), dan moet je zelf ook maar beleggen als het zo simpel is. En als je risico niet durft nemen, zaag er dan ook niet over.
Als ik me goed herinner wil jij zelfs uw inleg terug van arco, desnoods moet de staat het vergoeden. Dat is pas degoutant. Risico nemen en brengt het op, incasseren. brengt het niet op, moet de rest van de bevolking maar ter hulp schieten.
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
Totaal off topic...
Re: Bekaert 5 % op 8 jaar - 101,9 % intekenprijs
was maar een tussendoortje hoor, om eens over na te denken...

