Bekaert
TIP
Re: Bekaert
Volgens mij ongeveer correct geprijsd nu. Koersstijging van de afgelopen maanden was wat overdreven.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
ik geloof in Bekaert maar opgepast met cyclische waarden zoals Bekaert, Arcelor, Umicore, ...
de economie herstelt maar povertjes en er kan nog altijd een kink in de kabel komen
ik wacht nog wat af...
de economie herstelt maar povertjes en er kan nog altijd een kink in de kabel komen
ik wacht nog wat af...
Akkoord. De economie herstelt maar povertjes en ik verwacht ook geen spoedig groot herstel.fwybo schreef:ik geloof in Bekaert maar opgepast met cyclische waarden zoals Bekaert, Arcelor, Umicore, ...
ik wacht nog wat af...
Huidige crisis zal mijn inziens nog lang duren, maar beurzen kunnen mijn inziens wel langzaam verder stijgen.
Bekaert zit ik op houden en ArcelorMittal op kopen.
Bekaert wisselt de laatste tijd sterke dagen af met zeer zwakke dagen. Beleggers kunnen blijkbaar bij Bekaert moeilijk richting kiezen.
Opgelet ook voor de zogenaamde window-dressing deze week(=laatste werkdagen in 2013 voor de meeste professionele beleggers).
Opgelet ook voor de zogenaamde window-dressing deze week(=laatste werkdagen in 2013 voor de meeste professionele beleggers).
Gisteren Bekaert teruggekocht aan 25 euro (na een lange afwezigheid in Bekaert).
Wilde Bekaert aanvankelijk terugkopen aan 24 euro, maar heb begin vorige week mijn order verhoogt naar 25 euro. Ik zag dat die 24 euro meer dan waarschijnlijk er niet in zat.
Bekaert is wel een aandeel met een risicograad hoger dan het gemiddelde.
Anderzijds staat het aandeel slechts licht boven zijn boekwaarde en zal Bekaert als één van de eersten profiteren van een algemeen wereldwijd economisch herstel.
Wilde Bekaert aanvankelijk terugkopen aan 24 euro, maar heb begin vorige week mijn order verhoogt naar 25 euro. Ik zag dat die 24 euro meer dan waarschijnlijk er niet in zat.
Bekaert is wel een aandeel met een risicograad hoger dan het gemiddelde.
Anderzijds staat het aandeel slechts licht boven zijn boekwaarde en zal Bekaert als één van de eersten profiteren van een algemeen wereldwijd economisch herstel.
Ik voeg dan ook Bekaert toe aan mijn lijst der favorieten voor 2014.
Cyclische aandelen zoals Bekaert, ArcelorMittal, Euronav e.a. verdienen wat mij betreft een plaatsje in mijn portefeuille voor 2014.
Cyclische aandelen zoals Bekaert, ArcelorMittal, Euronav e.a. verdienen wat mij betreft een plaatsje in mijn portefeuille voor 2014.
Veel volatiliteit bij Bekaert de laatste dagen en weken, maar aan huidige koersen van +/- 25 euro vind ik Bekaert wel koopwaardig.
-
anonymous6
Inderdaad.
Bovendien is de outlook (gematigd) positief.
Oké, de gouden jaren van snijdraad voor zonnepanelen zijn achter de rug, maar Bekaert heeft voldoende in portfolio om opnieuw te groeien bij economische heropleving.
Ze blijven wel redelijk afhankelijk vd evolutie in China, maar ik heb de indruk dat dit reeds in de koersen zit verrekend.
Het is bovendien (samen met Unicore) een cyclische waarde die traditioneel goed boert wanneer de economie opleeft (en al even traditioneel wordt afgestraft van zodra er tekenen zijn van economische verzwakking).
Ik volg ze met m'n schaduwportefeuille, maar heb ze nog niet opnieuw opgepikt.
Bovendien is de outlook (gematigd) positief.
Oké, de gouden jaren van snijdraad voor zonnepanelen zijn achter de rug, maar Bekaert heeft voldoende in portfolio om opnieuw te groeien bij economische heropleving.
Ze blijven wel redelijk afhankelijk vd evolutie in China, maar ik heb de indruk dat dit reeds in de koersen zit verrekend.
Het is bovendien (samen met Unicore) een cyclische waarde die traditioneel goed boert wanneer de economie opleeft (en al even traditioneel wordt afgestraft van zodra er tekenen zijn van economische verzwakking).
Ik volg ze met m'n schaduwportefeuille, maar heb ze nog niet opnieuw opgepikt.
Genoeg cyclische waarden die een pak minder duur zijn dan Umicore of Bekaert.
Jens_dev, Bekaert noteert amper boven zijn boekwaarde.jens_dev schreef:Genoeg cyclische waarden die een pak minder duur zijn dan Umicore of Bekaert.
Sterke bedrijven die winst generen en rond (of onder) hun boekwaarde noteren, vind ik allesbehalve duur. Integendeel zelfs.
@jens_dev, aan welke dacht je dan? ArcelorMitall en andere?
Die heb ik althans!
ArcelorMittal heb ik ook, maar welke nog?jens_dev schreef:Die heb ik althans!
Jens_dev, Bekaert heeft alvast de laatste 10 dagen mooi gepresteerd.Piper schreef:ArcelorMittal heb ik ook, maar welke nog?jens_dev schreef:Die heb ik althans!
Een aandeel van een sterk bedrijf zoals Bekaert die winst maakt en rond zijn boekwaarde noteert, interesseert mij in feite quasi altijd.
Na een zwakke prestatie de 10 dagen ervoor.
Te weinig winst om de koers te rechtvaardigen. Wanneer einde aan het licht van de tunnel? Rond de overname van de staaldraaddivisie van Pirelli is het ook stil gebleven. En hoe verloopt de concurrentie met het Chinese Xingda? Bekaert zit voor mij in dezelfde categorie als Tessenderlo. Te vroeg.
Te weinig winst om de koers te rechtvaardigen. Wanneer einde aan het licht van de tunnel? Rond de overname van de staaldraaddivisie van Pirelli is het ook stil gebleven. En hoe verloopt de concurrentie met het Chinese Xingda? Bekaert zit voor mij in dezelfde categorie als Tessenderlo. Te vroeg.