Bekaert
TIP
Re: Bekaert
Ik heb er ook enkele geput, toen ze een 3% daalden, geschreven op koersen van 35 in jan/18 feb/18 jun/18 en sep/18. Net iets te rap geweest, we zien over x aantal tijd wel.
Ook hier is Bekaert tegenwoordig een favoriet om opties op te schrijven, naast Inbev. Ik heb volgende puts lopen: januari strike 33 (0,36), februari strike 34 (0,98), februari strike 35 (1,15).
De eerste en derde heb ik gisteren geschreven, de tweede is doorgerold van december strike 36, die anders (zeer nipt) ITM was geëindigd.
Zou er geen probleem mee hebben als bovenstaande puts uitgeoefend worden.
De eerste en derde heb ik gisteren geschreven, de tweede is doorgerold van december strike 36, die anders (zeer nipt) ITM was geëindigd.
Zou er geen probleem mee hebben als bovenstaande puts uitgeoefend worden.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Dividend blijft het zelfde 1.1€
nettowinst 185€ miljoen op een omzet van 4,1€ miljard
verwachten een moeilijk begin van 2018
koers op dit moment +6%
nettowinst 185€ miljoen op een omzet van 4,1€ miljard
verwachten een moeilijk begin van 2018
koers op dit moment +6%
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Resultaten lijken mij vrij behoorlijk. Bekaert had toch wel heel erg het sentiment tegen, en kan dat nu counteren met stabiele resultaten.
Ik zie ze naar €42 stijgen.
... en zeggen dat ik al cash op mijn beleggersrekening voorzien had om de uitoefening van maart '18 ITM puts te bekostigen.
Plots lijkt dat helemaal niet zeker meer...
Plots lijkt dat helemaal niet zeker meer...
Bijna 10% erbij vandaag onder zeer groot volume van 763000 stuks. Mooi dagje voor mij met Bekaert en AholdDelhaize in portefeuille. 
Ik heb vooral in december nog vrij veel bijgekocht. Door de stijging van gisteren is Bekaert plots mijn grootste positie geworden, dat was nu ook weer niet de bedoeling. Ik verwacht vandaag wel veel winstnames, dus een terugzakkende koers. En door de stijging van Ab-inbev zal bekaert wel terug naar de 2 plaats zakken in mijn portefeuille. Mooie week en mooie dividend-vooruitzichten.
Ik vind Bekaert een aandeel om bij te houden (anders had ik het nooit gekocht), maar door de stijging van gisteren zijn er wel interessantere investeringen te vinden.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
En zo staan we terug vanwaar we komen 
Had wel een daling van 10% verwacht. Heel logisch als je zo’n beslissingen neemt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik denk eraan mijn aandelen van Bekaert te verkopen (verlies is nu beperkt 4-5%):
- Er zal wel enige vorm van heffing op staal komen, Trump zal dit nooit volledig laten varen
- Elke vorm van tempering zal nog steeds nadelig zijn t.o.v. Bekaert
- Europa zal niet bij machte zijn om een vuist te vormen tegen Trump omdat laatste steeds overtuigd is van eigen gelijk
- Bekaert koestert hoop op een gunstmaatregel voor walsdraad - echter geen idee hoe concreet, termijn, welke druk Bekaert kan uitoefenen, ...
Hoe zien jullie dit?
- Er zal wel enige vorm van heffing op staal komen, Trump zal dit nooit volledig laten varen
- Elke vorm van tempering zal nog steeds nadelig zijn t.o.v. Bekaert
- Europa zal niet bij machte zijn om een vuist te vormen tegen Trump omdat laatste steeds overtuigd is van eigen gelijk
- Bekaert koestert hoop op een gunstmaatregel voor walsdraad - echter geen idee hoe concreet, termijn, welke druk Bekaert kan uitoefenen, ...
Hoe zien jullie dit?
Het verlies zit nu al in de koers ingecalculeerd, en zoals zo vaak overreageert de beurs. Als je weet hoe makkelijk Trump bochten van 180 graden maakt in zijn beleid denk ik dat we hetgeen mogen concluderen dat hier eerder al geschreven werd over de temperatuur van de soep.
Nu verkopen is achter de feiten aanhollen. Bijhouden, dividend opstrijken, over een jaar nog eens bekijken is wat ik doe.
Nu verkopen is achter de feiten aanhollen. Bijhouden, dividend opstrijken, over een jaar nog eens bekijken is wat ik doe.
Bekaert verdwijnt uit de Bel20