Bekaert
TIP
Re: Bekaert
Altijd oppassen als Kevva ze koopwaardig vindt en naar €42 ziet stijgen 
lol!
Wat is er gebeurd?
(Ben ook aandeelhouder(tje), dus is geen leedvermaak hoor, maar ik kan het nogal gemakkelijk relativeren. Spijtig dat ik niet thuis ben, anders had ik kunnen bijkopen).
Gewoon de volgende in het rijtje na Proximus, Telenet, ABI, Bpost, ... Blijkbaar een bijltjesjaar. 
Blijkbaar een winstwaarschuwing.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... kaert.aspx
Mooi instapmoment. Dat was het voordien ook al.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
@sintorama
Ben wel ingestapt.
gekocht aan 21.05€
gem 29.56€
Ben wel ingestapt.
gekocht aan 21.05€
gem 29.56€
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Volgende week vrijdag nog eens een duik naar beneden. Komt voornamelijk door die handelstarieven van Trump, eens Trump afgetreden is kan zijn opvolger dit misschien ongedaan maken? Koers misschien met 10% omhoog. En ook de situatie in Latijns-Amerika is nog altijd een zorgenkindje.
Óf Trump blijft aan tot 2024 en het wordt nog een pak erger (:
Winstwaarschuwing een instapmoment ? Mij niet gezien.sintorama schreef: ↑20 juli 2018, 09:57 Blijkbaar een winstwaarschuwing.
bon chance!
Natuurlijk wel. Een waarschuwing over de verwachte winst over een periode van 90 dagen. Op lange temijn speelt dat weinig rol. Het is een bedrijf met veel potentieel maar er zijn altijd wel ergens problemen onderweg. Fundamenteel gezien is dit een gezond bedrijf dat goed bestuurd wordt, we hebben het hier niet over bpost.
Ik bezit momenteel nog geen losse aandelen in mijn portefeuille, enkel fondsen. Graag zou ik toch willen beginnen met losse aandelen.
Deze heb ik al een tijdje op het oog.
Wat denken jullie: nu het ideale moment om deze te kopen?
Of investeer ik mijn geld toch beter in een of andere vastgoedbevak?
-
anonymous9
Ik ben het eens met Sintorama hier. Ik wacht weliswaar op de finale cijfers volgende week, maar ik zie ook een opportuniteit voor de LT belegger die wel een jaar of 3-5 kan wachten. Ben ook benieuwd of ze hun pensioentekorten al verder konden terugdringen (eventueel met gebruik andere discontovoet).sintorama schreef: ↑20 juli 2018, 13:39Natuurlijk wel. Een waarschuwing over de verwachte winst over een periode van 90 dagen. Op lange temijn speelt dat weinig rol. Het is een bedrijf met veel potentieel maar er zijn altijd wel ergens problemen onderweg. Fundamenteel gezien is dit een gezond bedrijf dat goed bestuurd wordt, we hebben het hier niet over bpost.
Iemand die mij kan helpen/raad kan geven?KoenV schreef: ↑20 juli 2018, 16:11 Ik bezit momenteel nog geen losse aandelen in mijn portefeuille, enkel fondsen. Graag zou ik toch willen beginnen met losse aandelen.
Eerlijk: nee, niemand kan je raad geven met de informatie die je hier geeft.
Ja, Bekaert is een sterk bedrijf dat nu aan een aantrekkelijke prijs noteert.
Nee, Bekaert is niet 'beter' dan een GVV (de nieuwe naam van vastgoedbevaks). Simplistisch gesteld zal de GVV je meer zekerheid bieden dan Bekaert door het aantrekkelijk dividend en de doorgaans wat stabielere koers, maar een cyclisch bedrijf als Bekaert zal waarschijnlijk een hoger rendement bieden in ruil voor dat extra risico.
Wat voor jou beter is, hangt puur af van je eigen risicobereidheid en financiële situatie. En uiteraard geldt steeds: leg nooit te veel eieren in één mand. Bekaert én een GVV is waarschijnlijk een beter idee dan een van beide apart.
Nee, Bekaert is niet 'beter' dan een GVV (de nieuwe naam van vastgoedbevaks). Simplistisch gesteld zal de GVV je meer zekerheid bieden dan Bekaert door het aantrekkelijk dividend en de doorgaans wat stabielere koers, maar een cyclisch bedrijf als Bekaert zal waarschijnlijk een hoger rendement bieden in ruil voor dat extra risico.
Wat voor jou beter is, hangt puur af van je eigen risicobereidheid en financiële situatie. En uiteraard geldt steeds: leg nooit te veel eieren in één mand. Bekaert én een GVV is waarschijnlijk een beter idee dan een van beide apart.
Ik zou de effectieve halfjaarcijfers die op 27/7 bekend gemaakt worden afwachten. Aan de huidige koers(22€) heeft Bekaert wel een aantrekkelijk netto-dividend van 3.5%.
Alvast bedankt voor de info!dw schreef: ↑21 juli 2018, 11:28 Eerlijk: nee, niemand kan je raad geven met de informatie die je hier geeft.
Nog een vraag i.v.m. dat dividend, want dat is nieuw voor mij.
Hoe en wanneer wordt dit uitgekeerd? Hoe weet ik of een aandeel een dividend geeft of niet?
"Een aantrekkelijk netto-dividend van 3,5%" : hoe moet ik dit zien? Is dit dan 3,5% op het bedrag dat je hebt belegd, per jaar?