Belasting op online brokers?
TIP
Belasting op online brokers?
Hallo,
Ik ben van plan om te starten met investeren op online brokers. Welke heb ik nog niet beslist op het moment. Maar stel dat ik ooit een groot bedrag naar mijn belgisch rekeningnummer wil overschrijven, ben ik dan fiscaal volledig in orde of moet ik hierop belastingen betalen? Wat als ik niets aangeef aan de overheid? Of zijn er 'workarounds' om belastingen te vermijden? Zoals bvb. een buitenlands rekeningnummer openen en daarop storten.
mvg
Ik ben van plan om te starten met investeren op online brokers. Welke heb ik nog niet beslist op het moment. Maar stel dat ik ooit een groot bedrag naar mijn belgisch rekeningnummer wil overschrijven, ben ik dan fiscaal volledig in orde of moet ik hierop belastingen betalen? Wat als ik niets aangeef aan de overheid? Of zijn er 'workarounds' om belastingen te vermijden? Zoals bvb. een buitenlands rekeningnummer openen en daarop storten.
mvg
Re: Belasting op online brokers?
Je zal beter dan ons weten of je geld fiscaal in orde is ( of van welke kleur je geld is )
Bij een grote overschrijving zal je tegenwoordig altijd vragen krijgen van de bank, met bewijsstukken.
Zelfs met een binnenlandse overschrijving van bv 10 000 euro wordt het al gemeld
Als je de beurstaks ( vanaf 01-01-2017 ) of roerende voorheffing wilt ontwijken met een buitenlandse broker , ben je er aan voor de moeite
Bij een grote overschrijving zal je tegenwoordig altijd vragen krijgen van de bank, met bewijsstukken.
Zelfs met een binnenlandse overschrijving van bv 10 000 euro wordt het al gemeld
Als je de beurstaks ( vanaf 01-01-2017 ) of roerende voorheffing wilt ontwijken met een buitenlandse broker , ben je er aan voor de moeite
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik het niet kan ontwijken, hoeveel percent moet ik ervan afdoen dan? Hoeveel bedraagt het ongeveer?
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member

- Contacteer:
geld van je zichtrekening overzetten op een effectenrekening word niet belast.
Een effectenrekening opzetten kan wel eventjes duren, je kunt beter eerst uitmaken wat je precies wilt doen en vervolgens een broker uitkiezen.
Trouwens, er zijn regelmatig acties die je kan meepikken.
Een effectenrekening opzetten kan wel eventjes duren, je kunt beter eerst uitmaken wat je precies wilt doen en vervolgens een broker uitkiezen.
Trouwens, er zijn regelmatig acties die je kan meepikken.
-
Maximbogaert
- Newbie

- Contacteer:
Er zijn inderdaad geen belastingen op het openen van een effectenrekening. Vanaf dat u uw eerste transactie doet, gaan er natuurlijk wel de beurstaks (0,27%) en transactiekosten af. Derhalve denk ik dat als u een online broker wenst, u ongetwijfeld voor DeGiro moet kiezen: DeGiro ontfermt zich over belastingformaliteiten, ze houden de roerende voorheffing reeds af en transfereren de beurstaks ook rechtstreeks naar de overheid, zodat wij, als consumenten van DeGiro, ons daar niks van hoeven aan te trekken. Die keuze heb je echter wel, je kan kiezen om de belastingformaliteiten wel zelf te behandelen. Verder zijn de transactiekosten bij DeGiro de laagste die je zal vinden.
Ten slotte, http://www.tijd.be/markten-live/nieuws- ... ce=website, stel dat Anton van Zantbeek het Grondwettelijk Hof weet te overtuigen, zit u bij DeGiro (Nederlands broker) meteen goed
Ten slotte, http://www.tijd.be/markten-live/nieuws- ... ce=website, stel dat Anton van Zantbeek het Grondwettelijk Hof weet te overtuigen, zit u bij DeGiro (Nederlands broker) meteen goed
zou heel leuk zijn moest die taks niet wettig zijn, dan kunnen ze ineens de verzekeringstaks in het buitenland eveneens niet wettig verklaren want die wordt al wel jaren geheven
en al de belgische brokers aan den dop
en al de belgische brokers aan den dop
Vooral niet vergeten uw rekening aan te geven bij CAP en op u belastingaangifte.
Voor de rest gaat die beurstaks er automatisch af zowel bij Binck, DeGiro als Lynx. Heb geen ervaring met andere brokers. En qua roerende voorheffing kreeg je bij Lynx een heel mooi overzicht, bij de anderen geen roerende voorheffing gehad dus daar kan ik me ook niet over uitspreken.
Voor de rest gaat die beurstaks er automatisch af zowel bij Binck, DeGiro als Lynx. Heb geen ervaring met andere brokers. En qua roerende voorheffing kreeg je bij Lynx een heel mooi overzicht, bij de anderen geen roerende voorheffing gehad dus daar kan ik me ook niet over uitspreken.
Hallo ik heb van de bank meer gelden gestort bij een broker omdat ik lees dat bv de staat leen tegen negatieven rente mijn toestemming hebben ze daar niet voor vandaar.
Ook omdat de bank geld geef aan over solde huizen waar ik mogelijk in grotere problemen kan komen dan de bank want het is tenslotte mijn geld , maar ik heb het dan wel weggegeven aan de bank als het mis ga !!!! .
Maar ik dacht dat je boven 50000 euro 0.9 procent betaal op het saldo wat niet gebruikt word
Men praat over goud mogelijk een grote waarde vermindering van ons geld ik had ge dacht aan verkoop van langdurige put optie verkoop dus premie en als je word geseind kan je weer schrijven of kopen enz enz ( zomaar een idee )(ook voor die 0,9 % )
?
gr vanhier
Ook omdat de bank geld geef aan over solde huizen waar ik mogelijk in grotere problemen kan komen dan de bank want het is tenslotte mijn geld , maar ik heb het dan wel weggegeven aan de bank als het mis ga !!!! .
Maar ik dacht dat je boven 50000 euro 0.9 procent betaal op het saldo wat niet gebruikt word
Men praat over goud mogelijk een grote waarde vermindering van ons geld ik had ge dacht aan verkoop van langdurige put optie verkoop dus premie en als je word geseind kan je weer schrijven of kopen enz enz ( zomaar een idee )(ook voor die 0,9 % )
gr vanhier