Belastingen berekenen aanslagjaar 2021 inkomen 2020
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Belastingen berekenen aanslagjaar 2021 inkomen 2020
Hier niets. Waarschijnlijk weer geselecteerd voor een controle zoals vorig aanslagjaar. Als je ondernemingen steunt via de tax shelter voor startende ondernemingen, word je precies beloond in België met een controle 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier nog niets maar het is niet later dan normaal. Meestal krijg ik hem in oktober en de maand is nog maar gestart. Wel raar dat vereenvoudigde aangiftes toch niet het snelst zijn.
Zijn er deze maand al aanslagbiljetten verstuurd?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb voor mijn 2 auto's, 2 motors en familliepolis rechtsbijstand apart genomen bij DAS en die mag je invullen bij code 1344 als aftrekpost.
Velen laten dat liggen omdat die in elke polis apart zit. Nooit goed als verzekering, belangenvermenging is dan niet ver af. Meegemaakt en daarom aparte genomen voor verschillende polissen.
Dus apart nemen en invullen in 1344 als aftrekpost.
Velen laten dat liggen omdat die in elke polis apart zit. Nooit goed als verzekering, belangenvermenging is dan niet ver af. Meegemaakt en daarom aparte genomen voor verschillende polissen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je dan zo gedetailleerd kiezen wat je juist qua rechtsbijstand laat verzekeren bij DAS ?odbc schreef: ↑20 oktober 2021, 20:30 Heb voor mijn 2 auto's, 2 motors en familliepolis rechtsbijstand apart genomen bij DAS en die mag je invullen bij code 1344 als aftrekpost.
Ik heb al heel mijn volwassen leven een GB Lex rechtsbijstand die "alles" dekt (met bepaalde voorwaarden uiteraard, bv. een minimum waarde van het geschil), komt echter niet in aanmerking voor belastingaftrek.
Bij DAS kan je uw rechtsbijstand laten samenstellen.
En als je die kan gebruiken als aftrekpost is die pak goedkoper dan overal een aparte rechtsbijstand in elke polis.
Elke aparte rechtsbijstand komt in aanmerking, gewoon invullen.
En als je die kan gebruiken als aftrekpost is die pak goedkoper dan overal een aparte rechtsbijstand in elke polis.
Elke aparte rechtsbijstand komt in aanmerking, gewoon invullen.
Dus volgens u is een consumenten polis voldoende.
Denk dat dit bij een controle bingo is.
Wat wel is een polis van +- 500 € dus een all in (o.a Advokaat bij echtscheidingen)
Estate Guru believer.
Bij Euromex heb je al een dergelijke fiscaal aftrekbare polis privéleven extra voor € 350 , dus na aftrek kost die u dan € 226. Ik veronderstel dat andere aanbieders die ook rond deze prijs aanbieden.
https://www.euromex.be/sites/euromex/fi ... culier.pdf
https://www.euromex.be/sites/euromex/fi ... culier.pdf
vraag dan even of ze deze niet aan de nieuwe voorwaarden kunnen aanpassen, minieme wijziging misschien, waardoor die wel aftrekbaar wordt.EarthNvstr1 schreef: ↑20 oktober 2021, 21:02Kan je dan zo gedetailleerd kiezen wat je juist qua rechtsbijstand laat verzekeren bij DAS ?odbc schreef: ↑20 oktober 2021, 20:30 Heb voor mijn 2 auto's, 2 motors en familliepolis rechtsbijstand apart genomen bij DAS en die mag je invullen bij code 1344 als aftrekpost.
Ik heb al heel mijn volwassen leven een GB Lex rechtsbijstand die "alles" dekt (met bepaalde voorwaarden uiteraard, bv. een minimum waarde van het geschil), komt echter niet in aanmerking voor belastingaftrek.
Dat u dat voorheen niet kon is logisch, is pas sinds 2019 geloof ik.
niet correct. Je hebt wel meerdere opties, maar je kan ze niet à la carte samenstellen. Het zijn pakketten. Voor aftrekbaarheid moet je minimaal benefisc hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee of de voorwaarden die opgelegd worden om in aanmerking te komen voor de belastingaftrek, zo interessant zijn...zao schreef: ↑21 oktober 2021, 09:38vraag dan even of ze deze niet aan de nieuwe voorwaarden kunnen aanpassen, minieme wijziging misschien, waardoor die wel aftrekbaar wordt.EarthNvstr1 schreef: ↑20 oktober 2021, 21:02
Kan je dan zo gedetailleerd kiezen wat je juist qua rechtsbijstand laat verzekeren bij DAS ?
Dat u dat voorheen niet kon is logisch, is pas sinds 2019 geloof ik.
normaal krijg ik mijn aanslagbiljet altijd vroeg en volgt uitbetaling zelfde jaar nog. Tot op heden niets ontvangen. Misschien omdat ik dit jaar getrouw ben :-)
Zoals al vaker vermeld hier, en op andere plaatsen:
-je aanslagbiljet kan in de bus vallen vanaf doorgaans augustus, jaar van indiening
-je aanslagbiljet komt uiterlijk 30 Juni, jaar na indiening (bij tijdige aangifte)
-Verwerking zou +- zijn: volgens indieningsdatum op tax-on-web => voorstellen AVA => papieren aangiften => mandatarisaangiften
-Dat wijkt af bij jou dossier bij: controle (soms weet je dat niets eens, word je niet gecontacteerd), gebruik van bepaalde codes waarvoor de berekening nog niet klaar is (wetswijzigingen), .....
Als je altijd snel indient op tax-on-web + een doodsaaie aangifte hebt + een beetje mazzel hebt dat het nooit afwijkt
=> kan je er wel een lijn in trekken: aangifte valt doorgaans in september in de bus, soms augustus al, maar soms uitzonderlijk ook oktober pas....
maar niets zegt dat dit volgend jaar ook zo zal zijn....
-je aanslagbiljet kan in de bus vallen vanaf doorgaans augustus, jaar van indiening
-je aanslagbiljet komt uiterlijk 30 Juni, jaar na indiening (bij tijdige aangifte)
-Verwerking zou +- zijn: volgens indieningsdatum op tax-on-web => voorstellen AVA => papieren aangiften => mandatarisaangiften
-Dat wijkt af bij jou dossier bij: controle (soms weet je dat niets eens, word je niet gecontacteerd), gebruik van bepaalde codes waarvoor de berekening nog niet klaar is (wetswijzigingen), .....
Als je altijd snel indient op tax-on-web + een doodsaaie aangifte hebt + een beetje mazzel hebt dat het nooit afwijkt
=> kan je er wel een lijn in trekken: aangifte valt doorgaans in september in de bus, soms augustus al, maar soms uitzonderlijk ook oktober pas....
maar niets zegt dat dit volgend jaar ook zo zal zijn....