Belastingen
TIP
Belastingen
Beste
Hoe komt het dat ik een papieren aangifte krijg? Is dit altijd zo de eerste aanslag dat je krijgt of mag je dit toch invullen in tax-on-web?
Indien je wettelijk samenwonend bent tijdens het jaar 2016, dan moet je apart je belastingen invullen. Moet je dan een gedeelte samen invullen vanaf het moment dat je wettelijk samenwonend bent of is het gewoon het volledige jaar 2016 apart?
Hoe komt het dat ik een papieren aangifte krijg? Is dit altijd zo de eerste aanslag dat je krijgt of mag je dit toch invullen in tax-on-web?
Indien je wettelijk samenwonend bent tijdens het jaar 2016, dan moet je apart je belastingen invullen. Moet je dan een gedeelte samen invullen vanaf het moment dat je wettelijk samenwonend bent of is het gewoon het volledige jaar 2016 apart?
Re: Belastingen
Alle info: https://financien.belgium.be/nl/particu ... e/aangifte
-Je mag altijd tax-on-web gebruiken (ookal ontving je aan papieren aangifte, of kreeg je een voorstel vereenvoudigde aangifte=> in dit laatste geval kan je tax-on-web wel pas gebruiken na ontvangst ervan)
-het jaar waarin je bent gaan samenwonen (2016) => dat inkomstenjaar (2016) is volledig gescheiden aan te geven (nu dus, in 2017). Volgend jaar (inkomsten 2017, aangiftejaar 2018 is het 1 gezamenlijke aangifte)
-Je mag altijd tax-on-web gebruiken (ookal ontving je aan papieren aangifte, of kreeg je een voorstel vereenvoudigde aangifte=> in dit laatste geval kan je tax-on-web wel pas gebruiken na ontvangst ervan)
-het jaar waarin je bent gaan samenwonen (2016) => dat inkomstenjaar (2016) is volledig gescheiden aan te geven (nu dus, in 2017). Volgend jaar (inkomsten 2017, aangiftejaar 2018 is het 1 gezamenlijke aangifte)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok, bedankt !Lirec schreef: ↑11 mei 2017, 18:38 Alle info: https://financien.belgium.be/nl/particu ... e/aangifte
Ik ga het proberen zelf in te geven

Voor de afronding van de aangifte kan je een keuze maken, door een vinkje te plaatsen, of je al dan niet volgend jaar een papieren aangifte wenst.
Zal ik doen.
Mijn vriendin kreeg een vereenvoudigde aangifte, maar de lening die we zijn aangegaan in 2016 staat er niet in? Normaal kan zij toch ook een aanspraak doen op de Vlaamse woonbonus of komt dit omdat ze in 2016 nog naar school ging en maar begon te werken vanaf september?
als je gewone aangifte invult moet je lening toch ook zelf aangeven, waarom zou die er dan bij een vereenvoudigde aangifte wel opstaan? Het attest zit dit jaar wel al in taxonweb maar er ze doen er nog niks me 

Die losers van de belastingen doen niks met die fiche van een woonlening, zij gaan niet in hun eigen voet schieten en bovendien weten zij misschien zelf niet in welke kode die lening thuishoort.
Als je het nu fout invult dan kunnen zij de fout op jou steken, doen zij hetzelf fout dan ligt het veel moeilijker he
Als je het nu fout invult dan kunnen zij de fout op jou steken, doen zij hetzelf fout dan ligt het veel moeilijker he
Dus bij die veréénvoudigde aangifte moet ik aangeven dat dit niet klopt?paul schreef: ↑17 mei 2017, 12:59 Die losers van de belastingen doen niks met die fiche van een woonlening, zij gaan niet in hun eigen voet schieten en bovendien weten zij misschien zelf niet in welke kode die lening thuishoort.