belastingsgeld gestort op mastercard: wat nu?
belastingsgeld gestort op mastercard: wat nu?
Omdat mijn vader blijkbaar mijn mastercardnummer ipv bankkaartnummer ingevuld heeft op mijn belastingsaangifte, hebben ze mijn belastingsgeld gestort op mijn mastercard.
Ik ben geweest naar Dexia, en volgens hen is er geen enkele mogelijkheid om het geld in 1 beweging op mijn bankrekening te zetten, ik moet het er manueel afhalen. (natuurlijk vermeldden ze de kost die daaraan hangt er niet bij)
Dus ik haal er enkele dagen geleden 600 euro van mijn mastercard in het agentschap (er zit een limiet van 620 euro per 4 dagen op mijn mastercard), en zet ik het op mijn bankrekening.
Een paar dagen later zie ik leuk in mijn netbanking: kost voor afhaling: 5euro... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
tekst verwijderd door webmaster wegens ongepast taalgebruik
Is er geen enkele andere mogelijkheid om mijn belastinggeld op mijn bankrekening te zetten zonder die waanzinnig hoge kost? Het gaat toch om 1300 euro en ik zal door Dexia haar absurde prijspolitiek 15 euro van dit bedrag verliezen!!!!!!!
Na dit zien ze mij in ieder geval niet terug, ik sluit mijn rekening en stap over naar Argenta...daar zijn ze tenminste eerlijk over hun kosten.
Ik ben geweest naar Dexia, en volgens hen is er geen enkele mogelijkheid om het geld in 1 beweging op mijn bankrekening te zetten, ik moet het er manueel afhalen. (natuurlijk vermeldden ze de kost die daaraan hangt er niet bij)
Dus ik haal er enkele dagen geleden 600 euro van mijn mastercard in het agentschap (er zit een limiet van 620 euro per 4 dagen op mijn mastercard), en zet ik het op mijn bankrekening.
Een paar dagen later zie ik leuk in mijn netbanking: kost voor afhaling: 5euro... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
tekst verwijderd door webmaster wegens ongepast taalgebruik
Is er geen enkele andere mogelijkheid om mijn belastinggeld op mijn bankrekening te zetten zonder die waanzinnig hoge kost? Het gaat toch om 1300 euro en ik zal door Dexia haar absurde prijspolitiek 15 euro van dit bedrag verliezen!!!!!!!
Na dit zien ze mij in ieder geval niet terug, ik sluit mijn rekening en stap over naar Argenta...daar zijn ze tenminste eerlijk over hun kosten.
Re: belastingsgeld gestort op mastercard: wat nu?
Wat een mooi taalgebruik, heb je eigenlijk wel door dat de fout bij jullie ligt en dan andere de verwijten naar het hoofd gooien, proper.limboo schreef:Omdat mijn vader blijkbaar mijn mastercardnummer ipv bankkaartnummer ingevuld heeft op mijn belastingsaangifte, hebben ze mijn belastingsgeld gestort op mijn mastercard.
tekst verwijderd door webmaster wegens ongepast taalgebruikIs er geen enkele andere mogelijkheid om mijn belastinggeld op mijn bankrekening te zetten zonder die waanzinnig hoge kost? Het gaat toch om 1300 euro en ik zal door Dexia haar absurde prijspolitiek 15 euro van dit bedrag verliezen!!!!!!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ga eens lekker op reis en duur uit eten en betaal met je kaart, zodat je die overige 700 euro uitgegeven hebt en je ze niet meer moet afhalen. Daar doe je jezelf meer plezier mee dan je op te jagen in zulke banken.limboo schreef: Is er geen enkele andere mogelijkheid om mijn belastinggeld op mijn bankrekening te zetten zonder die waanzinnig hoge kost? Het gaat toch om 1300 euro en ik zal door Dexia haar absurde prijspolitiek 15 euro van dit bedrag verliezen!!!!!!!
Inderdaad.Probeer zoveel mogelijk met de mastercard te betalen zo dat het bedrag er zo snel mogelijk af is.Pirewiet schreef:Ga eens lekker op reis en duur uit eten en betaal met je kaart, zodat je die overige 700 euro uitgegeven hebt en je ze niet meer moet afhalen. Daar doe je jezelf meer plezier mee dan je op te jagen in zulke banken.limboo schreef: Is er geen enkele andere mogelijkheid om mijn belastinggeld op mijn bankrekening te zetten zonder die waanzinnig hoge kost? Het gaat toch om 1300 euro en ik zal door Dexia haar absurde prijspolitiek 15 euro van dit bedrag verliezen!!!!!!!
Uiteindelijk ligt de schuld niet bij Dexia zelf zoals CP1234 zegt.Dit zijn de algemene voorwaarden van Dexia die men meestal niet leest.Dat deze kosten belachelijk hoog liggen zal niemand betwisten.Daar zijn grootbanken bekend voor.
De belastingen hebben geld op uw MasterCard gestort???
Dat is toch totaal onmogelijk... Overschrijvingen kunnen enkel naar rekeningen gebeuren nooit naar kaarten en toch zeker niet door het invullen van een kaartnummer...
Dat is toch totaal onmogelijk... Overschrijvingen kunnen enkel naar rekeningen gebeuren nooit naar kaarten en toch zeker niet door het invullen van een kaartnummer...
het geld werd gewoon overgemaakt van de belastingen (postcheque 679-xxxxxx-xx) naar een rekeningnummer dat begint met het kaartnr van de Mastercard. (Hoe heb je dit trouwens in een IBAN gekregen
? dit is verplicht mee te geven dacht ik.)
best informeren bij de belastingen dus ipv bij dexia omdat de overschrijving niet uitvoerbaar is en gewoon teruggeboekt werd op rekening van de belastingen. Wss ontvang je binnenkort dan een cheque (of wat is het alternatief?)

best informeren bij de belastingen dus ipv bij dexia omdat de overschrijving niet uitvoerbaar is en gewoon teruggeboekt werd op rekening van de belastingen. Wss ontvang je binnenkort dan een cheque (of wat is het alternatief?)
sopkip schreef:het geld werd gewoon overgemaakt van de belastingen (postcheque 679-xxxxxx-xx) naar een rekeningnummer dat begint met het kaartnr van de Mastercard. (Hoe heb je dit trouwens in een IBAN gekregen? dit is verplicht mee te geven dacht ik.)
Mijn mastercard heeft wel een IBAN nummer...staat zwart op wit op mijn mastercardafschriften.
Ik heb er mijn aanslagbiljet bijgenomen, en het IBAN nummer dat erop staat komt overeen met dat van mijn mastercard.
Mijn vader zegt wel dat hij nooit een mastercardnummer op mijn belastingformulier heeft ingevuld. Hoe is dit dan in godsnaam kunnen gebeuren???
De fout moet dan toch bij de belastingen zelf liggen? Hoe kan ik achter de waarheid komen, aan wie het nu juist ligt?
Die kosten heb je bij veel banken hoor, niet alleen bij dexia 
Mss enerzijds wel normaal, anders kan je maandelijks ff doodleuk 1500€ afhalen van je visa/mastercard en dit bvb maandelijks op een spaarrekening zetten.

Mss enerzijds wel normaal, anders kan je maandelijks ff doodleuk 1500€ afhalen van je visa/mastercard en dit bvb maandelijks op een spaarrekening zetten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het beste dat je kan doen is via myminfin http://ccff02.minfin.fgov.be/portal/cho ... al/welcome" onclick="window.open(this.href);return false; je fiscale gegevens nakijken. Daar zie je normaal gezien ook als ik me niet vergis het rekeningnummer dat gebruikt wordt om de terugbetalingen uit te voeren. Kijk eens heel even wat daar staat, want dit schijnt me wel heel raar, het rekeningnummer moeten ze toch van ergens hebben
Mijn mastercard heeft wel een IBAN nummer...staat zwart op wit op mijn mastercardafschriften.
Ik heb er mijn aanslagbiljet bijgenomen, en het IBAN nummer dat erop staat komt overeen met dat van mijn mastercard.
Mijn vader zegt wel dat hij nooit een mastercardnummer op mijn belastingformulier heeft ingevuld. Hoe is dit dan in godsnaam kunnen gebeuren???
De fout moet dan toch bij de belastingen zelf liggen? Hoe kan ik achter de waarheid komen, aan wie het nu juist ligt?[/quote]
De fout moet dan toch bij de belastingen zelf liggen? Hoe kan ik achter de waarheid komen, aan wie het nu juist ligt?[/quote]
er zit ergens een gat in het verhaal dat uiteindelijk wel zal bovenkomen, maar hoe dan ook rekent mastercard maandelijks af dus dan komt dat geld gewoon vanzelf terug?
@ zeverare : dat hangt er vanaf.
Als het een flexibele kredietkaart is niet. Bij mijn Citi Mastercard kan ik ook meer storten zodat ik bij hen credit kom te staan (in dat geval kan je zelfs kosteloos het geld afhalen tot aan de nul balans)
In mijn geval schrijf ik ook gewoon over naar een rekeningnr (dus die heeft ook een IBAN code) om de Mastercard aan te zuiveren.
Als ik die rekeningnr dus zou invullen bij mijn belastingaangifte, dan wordt dat bedrag gewoon van het saldo van de kaart afgetrokken.
Wat betreft die kosten van Dexia, daar is niks aan te doen. Eigen schuld zou ik zeggen. Zij hebben het recht die 5 EUR aan te rekenen aangezien het om een geldafhaling gaat en dat in hun voorwaarden staat. Als ik jou was zou ik de volgende weken/maanden gewoon overal de Mastercard gebruiken voor ALLE aankopen (tanken, kledij, evt sommige supermarkten zoals Delhaize/Carrefour) tot het saldo is opgebruikt.
Als het een flexibele kredietkaart is niet. Bij mijn Citi Mastercard kan ik ook meer storten zodat ik bij hen credit kom te staan (in dat geval kan je zelfs kosteloos het geld afhalen tot aan de nul balans)
In mijn geval schrijf ik ook gewoon over naar een rekeningnr (dus die heeft ook een IBAN code) om de Mastercard aan te zuiveren.
Als ik die rekeningnr dus zou invullen bij mijn belastingaangifte, dan wordt dat bedrag gewoon van het saldo van de kaart afgetrokken.
Wat betreft die kosten van Dexia, daar is niks aan te doen. Eigen schuld zou ik zeggen. Zij hebben het recht die 5 EUR aan te rekenen aangezien het om een geldafhaling gaat en dat in hun voorwaarden staat. Als ik jou was zou ik de volgende weken/maanden gewoon overal de Mastercard gebruiken voor ALLE aankopen (tanken, kledij, evt sommige supermarkten zoals Delhaize/Carrefour) tot het saldo is opgebruikt.
En telkens extra moeten betalen omdat ik mijn mastercard gebruik? No thanks...
je moet toch niet extra betalen als je een Mastercard gebruikt, enkel als je er cash mee afhaalt
Ik heb nog nooit meer moeten betalen met die kaart dan als ik het cash of via bancontact zou betalen
Ik heb nog nooit meer moeten betalen met die kaart dan als ik het cash of via bancontact zou betalen
Laatst gewijzigd door Guest op 12 augustus 2010, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus nu beweer je dat jij moet extra betalen als je bv. in het tankstation met je mastercard gaat betalen !?limboo schreef:En telkens extra moeten betalen omdat ik mijn mastercard gebruik? No thanks...
Is dit nu een lastercampagne tegen mastercard, dexia of besef je gewoon niet hoe een kredietkaart werkt ?
Veel mensen beseffen totaal niet hoe een kredietkaart werkt, ze denken dat je er vanzelf arm door wordt...
Een oplossing voor dit probleem zou Paypal kunnen zijn. Je opent een Paypalrekening, koppelt je kredietkaart aan de rekening en schrijft het bedrag over op je Paypalrekening. Daarna schrijf je het bedrag over van je Paypalrekening naar jou gewone bankrekening. Zo simpel is het en allemaal gratis.
In dit geval vind ik echter ook dat alle schuld bij de topicstarter of zijn vader ligt. De belastingsdienst zal dat geld niet op een kredietkaartrekening zetten als ze dat rekeningnummer niet doorkrijgen. En cash afhalingen met kredietkaart zijn vrijwel altijd betalend, iets wat je als kredietkaartgebruiker hoort te weten. Ik voel me echt niet geroepen om een bank te verdedigen maar Dexia kon in dit geval weinig doen. Het is de kredietkaartmaatschappij, in dit geval BCC, die het geld misschien had kunnen overzetten en niet Dexia. Ik snap niet waarom ze je bij Dexia niet doorverwezen naar BCC.
Een oplossing voor dit probleem zou Paypal kunnen zijn. Je opent een Paypalrekening, koppelt je kredietkaart aan de rekening en schrijft het bedrag over op je Paypalrekening. Daarna schrijf je het bedrag over van je Paypalrekening naar jou gewone bankrekening. Zo simpel is het en allemaal gratis.
In dit geval vind ik echter ook dat alle schuld bij de topicstarter of zijn vader ligt. De belastingsdienst zal dat geld niet op een kredietkaartrekening zetten als ze dat rekeningnummer niet doorkrijgen. En cash afhalingen met kredietkaart zijn vrijwel altijd betalend, iets wat je als kredietkaartgebruiker hoort te weten. Ik voel me echt niet geroepen om een bank te verdedigen maar Dexia kon in dit geval weinig doen. Het is de kredietkaartmaatschappij, in dit geval BCC, die het geld misschien had kunnen overzetten en niet Dexia. Ik snap niet waarom ze je bij Dexia niet doorverwezen naar BCC.