Belastingsvoordeel najagen.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Belastingsvoordeel najagen.
phase schreef:Just trying to contributeje moet je niet aangevallen voelen. Voor een pensioenspaarfonds berekent de fiscus de eindbelasting aan een fictieve rente van 4.75%, bij een pensioenspaarverzekering aan de gewaarborgde rentevoet op het contract, voor zo ver ik weet.
Betreffende het inbrengen in het vorige jaar, ik meen dat op Netto te hebben gelezen eerder dit (of was het vorig?) jaar, dus dat het de laatste keer zou zijn dat men tot juni nog fiscaal LT sparen kon inbrengen onder het vorige jaar, ik denk dat dit intussen niet meer mogelijk is - ik vind het artikel ook niet meteen terug.
als netto de referentie is .....
is nog altijd geen praktijk voorbeeld.
en heus voel me niet aangevallen hoor.
maar dat allemaal eens op papier zien staan met een echte afrekening dat nog niet tegen gekomen.
is precies of das een groot staats geheim.
als binnen 3 jaar dat van mij berekend is wil ik dat allemaal gerust posten.
maar nog 3 jaar wachten ......
Tja, een afrekening is in mijn persoonlijk geval nog een ver-van-mijn-bed show..
Maar het helpt m.i. wel om te weten waar je aan begint voor je er aan begint.
Als antwoord op de oorspronkelijke vraag: Ik zou ook gewoon beginnen met fiscaal pensioensparen 870 EUR en eventueel uitbreiden met fiscaal langetermijnsparen tot 2080 EUR voor dit jaar, afhankelijk natuurlijk van hoe veel geld je nu al wil vastzetten tot je pensioenleeftijd t.o.v. het fiscale voordeel dat je er binnenkort mee doet.
Kijk eens bij Argenta voor pensioensparen (ARPE), alternatief Record Top Pension Fund of ING Star Fund. Voor fiscale LT zou ik eens bij Integrale informeren.

Als antwoord op de oorspronkelijke vraag: Ik zou ook gewoon beginnen met fiscaal pensioensparen 870 EUR en eventueel uitbreiden met fiscaal langetermijnsparen tot 2080 EUR voor dit jaar, afhankelijk natuurlijk van hoe veel geld je nu al wil vastzetten tot je pensioenleeftijd t.o.v. het fiscale voordeel dat je er binnenkort mee doet.
Kijk eens bij Argenta voor pensioensparen (ARPE), alternatief Record Top Pension Fund of ING Star Fund. Voor fiscale LT zou ik eens bij Integrale informeren.
is er ook geen mogelijkheid tot aankopen van aandelen van werkgever ipv pensioensparen?
Ik dacht daar ooit eens iets van gelezen te hebben, daarmee vermeld ik het maar even
Ik dacht daar ooit eens iets van gelezen te hebben, daarmee vermeld ik het maar even

+ kosten van afkoop hypotheek bij notaris, hetgeen wel enkele 100-en € kan zijn dacht ik...christofgh schreef:een hypotheeklening vervroegd terugbetalen kost wel iets meer.
nl: 3 maanden interest op het openstaande kapitaal.
Stel je hebt lening, en je wilt 10000€ kapitaal eerder terugbetalen, dan komt dit op 100€ (bij 4%)
mvg
Als je een hypotheeklening vereffent, betaal je 2 maanden intrest als wederbeleggingsvergoeding, 3 maanden is voor de oudere contracten, en onwettelijk nu.
Het is geenszins verplicht om die hypotheek te laten lichten door een notaris. Dat gebeurt automatisch na 30 jaar. Je laat die handlichting gewoon achterwege. Banken vragen daar ook niet naar.
Het is geenszins verplicht om die hypotheek te laten lichten door een notaris. Dat gebeurt automatisch na 30 jaar. Je laat die handlichting gewoon achterwege. Banken vragen daar ook niet naar.
Sorry, het is wel degelijk drie maanden, vroeger was het 6 maanden, foutje van mij.
Advies : als je ooit een hypothecaire lening in zijn geheel vervroegd vereffent, doe dan géén storting vanuit 1 bank met ineens het hele bedrag, maar een gespreide storting vanuit verschillende banken, liefst met oneffen bedragen, en als mededeling iets wat totaal niéts met die lening te maken heeft. Bijvoorbeeld : aankoop auto of zoiets...
Voor de ontvangende instelling vormt dat geen enkel bezwaar, als het totaalbedrag maar klopt...
Voor de ontvangende instelling vormt dat geen enkel bezwaar, als het totaalbedrag maar klopt...
Waarom?Jemdiev schreef:Advies : als je ooit een hypothecaire lening in zijn geheel vervroegd vereffent, doe dan géén storting vanuit 1 bank met ineens het hele bedrag, maar een gespreide storting vanuit verschillende banken, liefst met oneffen bedragen, en als mededeling iets wat totaal niéts met die lening te maken heeft. Bijvoorbeeld : aankoop auto of zoiets...
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor het antwoord, ik neem het sterk in overweging.phase schreef:Tja, een afrekening is in mijn persoonlijk geval nog een ver-van-mijn-bed show..![]()